Dagens kjøpetips

Fin klokke, men Tudor er ukjent for meg. Hva bør jeg vite bortsett fra at alle kommer til å spørre om det er en ekte Rolex? Og fin klokke, men det er ingen sub?
 
Fin klokke, men Tudor er ukjent for meg. Hva bør jeg vite bortsett fra at alle kommer til å spørre om det er en ekte Rolex? Og fin klokke, men det er ingen sub?

Google it ;)
Rolex eier Tudor, og sistnevnte har en lang historie med produksjon av flotte klokker for en rimeligere penge enn Rolex. Bruker utmerkede ETA-urverk.
 
Takk, da har jeg lest gjennom historien, og klokka er fin den, men dersom jeg skal opp i femsifrede tall så må det bli noe som er litt mere branded. Ikke en lookalike fra samme produsent.
Det er litt som med Omega Liquid Metal. Knallfin klokke, men man må jo selv fortelle at den er spesiell fordi den er nesten umulig å skille den fra en standard. Og da er litt av vitsen borte for meg.
 
Takk, da har jeg lest gjennom historien, og klokka er fin den, men dersom jeg skal opp i femsifrede tall så må det bli noe som er litt mere branded. Ikke en lookalike fra samme produsent.
Det er litt som med Omega Liquid Metal. Knallfin klokke, men man må jo selv fortelle at den er spesiell fordi den er nesten umulig å skille den fra en standard. Og da er litt av vitsen borte for meg.

Insert facepalm ;)

Tudor står solid på egne bein. Produktene også. De som vet hva dette er, kjenner kvaliteten.

Og hvis du har håndtert en PO LM og ikke klarer å skille den fra den vanlige PO (enten det er cal 2500/8500) så har du ikke mye peiling og/eller du ser dårlig (som er en ærlig sak :))...eller så har du ikke prøvd dem ;)

Try harder.:p
 
Det var bare min mening, ikke ment som en wind up. Skal jeg ha ei dyr klokke så er det greit om andre enn klokkenerder kan se hva det er for noe.
 
Går du kun for "Show off" faktoren? :cool:

Ja, på ei dyr klokke så skal den ha show off faktor også. Hvorfor ellers kjøper folk Sub'er i flokk og følge? Det er for å være ærlig ei relativt kjedelig klokke, og ikke er den særlig eksklusiv bortsett fra at det er en Rolex. Og ALLE vet hva det er for noe.
Ikke noe galt med show off.
 
popcorn_yes.gif
 
Ja, på ei dyr klokke så skal den ha show off faktor også. Hvorfor ellers kjøper folk Sub'er i flokk og følge? Det er for å være ærlig ei relativt kjedelig klokke, og ikke er den særlig eksklusiv bortsett fra at det er en Rolex. Og ALLE vet hva det er for noe.
Ikke noe galt med show off.
Tror faktisk Sea-Dwelleren min er den jeg har fått færrest kommentarer på av alle klokkene jeg har hatt siden den sklir godt under radaren hos de fleste. Skulle gjerne brukt subben som et eksempel, men den grønne bezelinserten gjør at den til et litt større blikkfang enn tilsvarende klokke med svart bezelinsert.