Dagens kjøpetips

Tror faktisk Sea-Dwelleren min er den jeg har fått færrest kommentarer på av alle klokkene jeg har hatt siden den sklir godt under radaren hos de fleste. Skulle gjerne brukt subben som et eksempel, men den grønne bezelinserten gjør at den til et litt større blikkfang enn tilsvarende klokke med svart bezelinsert.

Sea Dweller er finere enn Sub'en, og et bedre kjøp når du ser på det avslaget Urverket gir. Uten bobla er den ikke like enkel å identifisere som en Sub.
 
Når jeg hadde sub 16610 var det absolutt ingen som spottet den. Nå er jeg kanskje i et miljø der klokker er klokke så lenge den viser tiden, men er uansett en klokke som går under radaren for den alminnelige mann. Litt vanskeligere å gå under radaren med 16613 som jeg har nå, men etter rundt en mnd er det fortsatt ingen som har reagert :p
 
Det var bare min mening, ikke ment som en wind up. Skal jeg ha ei dyr klokke så er det greit om andre enn klokkenerder kan se hva det er for noe.

Jeg er klokkenerd og ser fint en liquid metal limited fra en vanlig. Det er vel det som gjør oss til nerds. En rålekker klokke by the way..
 
Sea Dweller er finere enn Sub'en, og et bedre kjøp når du ser på det avslaget Urverket gir. Uten bobla er den ikke like enkel å identifisere som en Sub.

Jeg visste ikke at SD var finere enn Sub, men glad for at jeg blir det fortalt av en ekspert på området..

Skal du snart bestemme deg for om du vil ha en klokke som er lett identifiserbar eller ikke. Ref show-off-snakket tidligere i tråden, der identifisering var viktig.
 
Sea Dweller er finere enn Sub'en, og et bedre kjøp når du ser på det avslaget Urverket gir. Uten bobla er den ikke like enkel å identifisere som en Sub.

Og jeg liker pannekaker bedre enn vafler... :cool:

In other news: Antiquorum har en auksjon nå den 17. mars med bla. 3 vintage explorere, En utrolig fin Explorer 2 1655, en 1016 med Tiffany & Co. på skiven som jeg virkelig sikler på, og en litt sliten 1016 fra '64.

Noen som vet hvordan det er å kjøpe fra Antiquorum? Er jo ganske digg å slippe å bekymre seg for fakes, frankens og generelt sett hele "kjøp selgeren før klokken" aspektet. :)
 
Redigert:
Takk, da har jeg lest gjennom historien, og klokka er fin den, men dersom jeg skal opp i femsifrede tall så må det bli noe som er litt mere branded. Ikke en lookalike fra samme produsent.
Det er litt som med Omega Liquid Metal. Knallfin klokke, men man må jo selv fortelle at den er spesiell fordi den er nesten umulig å skille den fra en standard. Og da er litt av vitsen borte for meg.

Godzilla-Facepalm-godzilla-30354011-640-387_zps89dd9cc3.jpg
 
Jeg visste ikke at SD var finere enn Sub, men glad for at jeg blir det fortalt av en ekspert på området..

Skal du snart bestemme deg for om du vil ha en klokke som er lett identifiserbar eller ikke. Ref show-off-snakket tidligere i tråden, der identifisering var viktig.

Jeg må da få lov til å ha en mening uten at dere får utslett av den grunn? Om jeg synes ei klokke er finere enn en annen er min personlige mening, jeg kan ikke uttale meg på vegne av andre.
Hvilke klokker jeg har og vil kjøpe er også opp til meg selv. Igjen, jeg gir bare utrykk for min egen mening og smak, og om den ikke er mainstream med resten så er vel det greit?
Det får være måte på hvor sære dere skal være.
 
Det er klart vi må ha en viss takhøyde. På mange måter representer ditt syn main stream oppfatning. Dette er litt synd, for jeg elsker klokker, men hater show off. Jeg har sågar blitt beskyldt for å være kvalm for å gå med Rolex og det finnes masse kvalminger som flasher Rolexer. Jeg tror dette bare må vokse på deg. Etterhvert sniker det seg inn under huden din ;)
 
Redigert:
Noen som vet hvordan det er å kjøpe fra Antiquorum? Er jo ganske digg å slippe å bekymre seg for fakes, frankens og generelt sett hele "kjøp selgeren før klokken" aspektet. :)

Vel, med salær og frakt og ferdig fortollet kan det bli litt overkill. Særlig når du tar i betraktning at du ikke tar del i opplevelsen hvis du ikke er fysisk i sallen. Auksjon handler mer om stemning og opplevelsen IMO.
 
Basert på hvor mye han selger POen for (20k er vel omtrent 3k for mye på en forrige generasjon PO?), så tipper jeg han har glemt et 1-tall i speedy annonsen sin og at prisen egentlig er 19 900kr, slik som POen.

Tar jeg feil er jo dette et røverkjøp hva pris angår.
 
Noe som naturligvis er helt feil. Har man registrert seg, kommet gjennom kredittsjekken så kan man følge med live fra auksjonen på pc. Når man hører auksjonariusen sier "going to Norway" og dundrer klubben i bordet... så svelger man enten tungt eller jubler av glede.

Vel, med salær og frakt og ferdig fortollet kan det bli litt overkill. Særlig når du tar i betraktning at du ikke tar del i opplevelsen hvis du ikke er fysisk i sallen. Auksjon handler mer om stemning og opplevelsen IMO.
 
Har du brukt Antiquorums online bidding noen gang @MrK? Leser om den her, og det høres jo ganske spennende ut. Dog er det jo uten tvil noe helt eget å være der selv "in person".
 
Redigert av en moderator:
Har du brukt Antiquorums online bidding noen gang @MrK? Leser om den her, og det høres jo ganske spennende ut. Dog er det jo uten tvil noe helt eget å være der selv "in person".

Ja, men du må være godt forberedt... fordi alt er over på noen få sekunder. Har prøvd online og vært tilstede.. synes det er like koselig å sitte i "godstolen" å følge med som å sitte i den salen. Og det er ikke uvanlig at de har kunstig lave estimater på klokker for å skape mange absentee bids... vanskelig å gjøre noen kupp der ja!
 
Redigert av en moderator:
Jeg må da få lov til å ha en mening uten at dere får utslett av den grunn? Om jeg synes ei klokke er finere enn en annen er min personlige mening, jeg kan ikke uttale meg på vegne av andre.
Hvilke klokker jeg har og vil kjøpe er også opp til meg selv. Igjen, jeg gir bare utrykk for min egen mening og smak, og om den ikke er mainstream med resten så er vel det greit?
Det får være måte på hvor sære dere skal være.

Det er synd at du oppfatter meg som sær fordi jeg påpeker at du i det ene øyeblikket vil at en klokke skal være show-off, eller lett identifiserbar, mens du i det neste argumenterer med at en annen er fin fordi den nettopp ikke er lett identifiserbar.

Det er også synd hvis du oppfatter det slik at vi her på TS forsøker å diktere deg hvilken klokke du skal kjøpe. Det må bero på en misforståelse. Vi har forskjellig smak og forskjellige preferanser, noe som synliggjøres godt i "dagens klokke"-tråden. Og det gleder vi oss over. Er også sikker på at vi kommer til å glede oss over ditt valg av ur den dagen du unboxer herligheten her inne.