Dagens kjøpetips

Altså- nå er jeg skikkelig forvirra: Er det slik at et ur som er kjøpt av forhandler i utlandet ikke kommer inn under norsk garantiordning? Følger garantien landet uret er kjøpt i? Vet at fabrikkgaranti som regel er internasjonal, men det hjelper jo bare så lenge det dreier seg om produksjonsfeil? Er det noe jeg har misforstått???
 
Internasjonal garanti er internasjonal garanti. Men du opererer jo innenfor produsentens nåde når klokken kommer fra utlandet da du ikke har noen rettigheter utover hva produsenten gir deg.

Normalt sett bør det gå helt fint.
 
Ja, det er akkurat det det gjør. Jeg har ingen holdepunkter for å si noe som helst om klokken, men når noe virker for godt til å være sant osv...
 
Uten at jeg er noen som helst ekspert på dette, så kan det se sånn ut ja. Nå vet jo ikke jeg engang om den er ekte. Den ser veldig pen og pyntelig ut til og være 42 år, så den er nok pyntet litt på. Men vakker er den :D


Prismessig er det ok? eller?
 
Prisen må vel være veldig gunstig?? Glad jeg ikke er på vintagekjøret, mange flere fallgruver enn på "ny" markedet.
 
Liker ikke prisen, liker ikke at teksten og logoen er "photoshoppet" så mye på samtlige bilder, liker ikke den typiske Vietnam patinaen på lumen, liker heller ikke at det er sølv datohjul på første bildet og hvit på de andre.
Selgeren har kanskje et ærlig svar og det er absolutt verdt å spørre om man er interessert.
 
Hei. Den kommer i slutten av mars/ begynnelsen av april, men kassen vil være lik. Med andre ord det vil stå "BRONZE".

Hvor synelig det er er en annen sak, dersom man setter på en forsiktig "paddet" rem vil nok problemet bli gjemt/glemt :)

Ettersom vi virker å ha samme smak: Det står på sidene til archimede at den kommer med skive uten dato og uten logo ila mars. Da kan jeg være villig til å ignorere at det er gravert "bronze" mellom lugsene.
 
Noen som kan noe om gamle IWC? Synes pris, tekst og bilder skurrer litt, men liker klokken. Er det bare tullball?

IWC International Watch Company - FINN Torget

Dette er et ombygd lommeur, en favoritt-beskjeftigelse i den tidligere østblokken. Ikke Incabloc og andre ting gjør at de er utsatt for støt og skade. Ingen referanse til "ekte" IWC-armbåndsur her.

Hadde holdt meg langt unna.