Dagens kjøpetips

DDD1C182-C986-43CE-9C93-B54FFEDA3B85-4711-000001CFF420EFB7_zps8fc78424.jpg

Det må være et godt tilbud på Rolexen eller?

Har kun dårlig erfaring med Esaias Solberg. Kjøpte en klokke der som var "nyoverhalt", knappene satt fast etter en uke og servicen når jeg kom tilbake var håreisende dårlig. De lot bl.a klokken ligge i to uker før de ringte meg for å høre hva som var problemet med klokken selv om jeg jo hadde forklart dette da jeg leverte den inn.

Korrekt Speedy Pro Pre-Moon fra 1966

105.012-66. Urørt skive, urørt og riktige visere, riktig kasse, riktig bezel.

photo2.jpg

EDIT: Glemte å si det; pen var den også!

Redigert:
Ikke så aller værst. Jeg kan godt være med på at det er et relativt sjeldent ur blant seamaster-serien, men prisen er jeg mer usikker på. Den er ikke hinsides, men det er heller ikke et kupp i min mening.

Solgte en 2232.80 (samme ur, men med annen lenke (som forøvrig også er mer "riktig")) for noen tusenlapper mindre.

Uten å kjenne alder osv så vil jeg ikke si det er en veldig bra pris? alt over 20`for en "gammel" datejust er vell dyrt?
10-15` for en datejust avhenging av stand, lenke, materiale osv er vell det jeg kaller for normalen. Muligens jeg har en
helt feil tankegang her :p

Jeg har funnet ut at jeg surfer så mye på vintage at jeg ville være dårlig kompis hvis jeg ikke delte interessante og korrekte vintage-snoperier. :)

Her er en original vintage Tudor Monte Carlo fra 1975 solgt av Jacek:

DSC02865_zps68496e83.jpg~original

Dyrt selvsagt (USD 9500), men er man på jakt etter kun en Tudor... :cool:

Har kun dårlig erfaring med Esaias Solberg. Kjøpte en klokke der som var "nyoverhalt", knappene satt fast etter en uke og servicen når jeg kom tilbake var håreisende dårlig. De lot bl.a klokken ligge i to uker før de ringte meg for å høre hva som var problemet med klokken selv om jeg jo hadde forklart dette da jeg leverte den inn.

Hold dere unna Solberg, de vet ikke hva de driver med når det kommer til vintage. Kun hakket over disse mynthandlerne som prøver å dytte overpriset vintage.

Ikke alle tekopp, men en gammel drøm for meg.

Vianney Halter Classic.

Klarte aldri bestemme meg da jeg hadde sjansen til å kjøpe en til 11.000usd for 5 år siden, og Buy it Now prisen på 17.000 er nok veldig optimistisk, men en kul klokke som jeg gjerne en eller annen gang skulle ville tafset på.

$T2eC16NHJFwFFZzIbsS4BSF79tjQL!~~60_57.JPG

Dette er mindre enn jeg ga for min, og denne er også nyservet...

Er den egentlig det? Byttet krone og pakninger står det, men ellers er det bare eksteriørjobb som er utført.

Flott klokke for øvrig, jeg vil anta at dette er en god pris selv om du regner inn et par-tre tusen i service av urverket (det står ingenting om hvor gammel klokka er).

Er den egentlig det? Byttet krone og pakninger står det, men ellers er det bare eksteriørjobb som er utført.

Flott klokke for øvrig, jeg vil anta at dette er en god pris selv om du regner inn et par-tre tusen i service av urverket (det står ingenting om hvor gammel klokka er).

Sendte mail til selger tidligere på kvelden hvor jeg spurte om alder på klokka osv. Men noen kom meg i forkjøpet og klokka var allerede solgt :\ Jaja, sånn går det. Får håpe det var noen her inne som slo til, og at det kommer en unbox :)

Er det ikke sånn at Rolex aldri har hatt logoen sin på en Tudor-klokke, og at det der er en redial? Har sett en del samlere påstå at det er en ekte Rolex-Tudor selv om skiven er fiklet med, så det er tydeligvis litt opp til den enkelte.

Når det er sagt, så synes jeg ikke redial-jobben var den mest vellykkede, i og med at den med fonten fjerner klokken vekk fra det i hvert fall jeg forbinder med Rolex og Tudor.

Var det meg som skulle kjøpe, ville jeg heller smelt på 25% mva og kjøpt en Tudor Prince Oysterdate som har mye mer Rolex-DNA.