Dagens klokke

Gratulerer med sinn 103 classic, @Frode. Jeg vurderer å kjøpe samme modell. Hva er førsteinntrykket?

Fruen og jeg har levert barna til mine foreldre og har nesten akkurat kommet opp på hytta. Her skal det slappes av :)

DSC_0344_zpsab9b3143.jpg
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med sinn 103 classic, @Frode. Jeg vurderer å kjøpe samme modell. Hva er førsteinntrykket?

Fruen og jeg har levert barna til mine foreldre og har nesten akkurat kommet opp på hytta. Her skal det slappes av :)

DSC_0344_zpsab9b3143.jpg

Hvordan er feelingen etter å ha fått seg en slik grail? Kjenner du at flippefeelingen har avtatt, eller sitter du bare å sikler på ur som er enda høyere på den horologiske stigen nå?
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med sinn 103 classic, @Frode. Jeg vurderer å kjøpe samme modell. Hva er førsteinntrykket?

Fruen og jeg har levert barna til mine foreldre og har nesten akkurat kommet opp på hytta. Her skal det slappes av :)

DSC_0344_zpsab9b3143.jpg

@sjuli_123 Klokka er helt topp den :D Men reima er ikke helt meg. Den er litt for "pen". Det har jo litt med hva man venner seg til også. Jeg er vant med litt grovere reimer.

Frode.
 
Redigert av en moderator:
Hvordan er feelingen etter å ha fått seg en slik grail? Kjenner du at flippefeelingen har avtatt, eller sitter du bare å sikler på ur som er enda høyere på den horologiske stigen nå?

Flipperen i meg lever i beste velgående, og river og sliter meg konstant, men jeg er så fornøyd med patek-en at jeg forsøker å heve meg over det. Utfordringen er selvfølgelig at innkjøpet av 5980-en går på bekostning av andre, lekre ur. Jeg trenger flere klokker.
I stedet for å bytte bort 5980-en planlegger jeg med å fylle på med litt mindre kostbare klokker fremover. Den nye Sinn-en til Frode er en hyperaktuell kandidat, det samme er zenith el primero rainbow. Skal forsøke å sort things out ila helgen.
 
Har vært en fantastisk hektisk uke med oppstart av eget designbyrå sammen med @iveland og en til (han er enda ikke en av de innsatte her men vi jobber med saken…) nå tar sjømester'n og jeg en velfortjent pause i vårt nybygde bad. God helg folkens!

null_zpsdcb1053f.jpg
 
Redigert av en moderator:
Grattis m designbyrå :)

Dagens femte klokke...her roteres det raskt ;) Strap by Ruus = @Olando passer denne fiiiint!! Imho selvsagt. Steinbit og ganske god vin. Win.

BDADC810-801B-4149-B4B1-478C755E5C7D-24501-000012A09482D600_zpsa8cacdfe.jpg
 
Redigert av en moderator:
Om ikke dagens, så er det i alle fall kveldens klokke.

Fikk ny Norgesnato fra Juice i dag. Kjempeforskjell på denne og den gamle - til det bedre. Gjorde klar klokken til nasjonaldagsfeiringen og fikk et par bilder til overs. Ser i etterkant at datoen med fordel kunne vært justert.










Edit: Jada, jeg vet at dette er sommerbeater og ikke dressklokke, men det ligger an til at det blir mørk skinndress på Dagen i år ...
 
Redigert:
Brygget for svette mannfolk

Øl smaker best når den er vunnet i et veddemål, ikke sant @Frode? :cool:

AAB82141-0274-4D14-8C8E-5932D27F1610-2573-000001F538806A42_zpsecec3a78.jpg
 
Redigert av en moderator:
Om ikke dagens, så er det i alle fall kveldens klokke.

Fikk ny Norgesnato fra Juice i dag. Kjempeforskjell på denne og den gamle - til det bedre. Gjorde klar klokken til nasjonaldagsfeiringen og fikk et par bilder til overs. Ser i etterkant at datoen med fordel kunne vært justert.










Edit: Jada, jeg vet at dette er sommerbeater og ikke dressklokke, men det ligger an til at det blir mørk skinndress på Dagen i år ...

Fantastisk flott klokke, og nydelige bilder! :)

Et lite tips. Hvis det ikke er slik at du foretrekker reimen sånn, kan det være en fordel å brette enden innover istedetfor utover, da er det mindre sjanse for at den åpner seg :cool:

Illustrasjon



(Armen min er ikke gul, jeg skylder på lyset)