Dagens klokke

Forrige ukes hytteklokke på Tromøya. Har ikke hatt tid til å laste opp bilder før nå. Mine briller også. Fikk til og med bruk for dem utover i uken ;)

DSC_0059.jpg
 
Fikk dette bildet på mail nettopp

Junior sendte dette bildet nettopp. Riktignok gårsdagens klokke. Tall Ships Race deltakerene forlater Stavanger og Junior var ute med kameraet - og Sinnen :D

Tallship-Sinn-2000-web.jpg


Frode.
 
Takk for det!

Det er en russer ja :)


Hei Joar, og velkommen hit!
Fin russer (?) du har.

Fikk besøk av en hyggelig urmaker her i kveld og han gikk gjennom og sorterte 50 gamle lommeur jeg har liggende. Det var mye elendighet, men det dukket også opp en og annen overraskelsen. Særlig et par Hamilton med jernbaneurverk - de likte han godt. Fant også en fake Omega. Den hadde pappskive som var pent dekorert og klippet til, mens urverket var fra Zephyr.

Vel, nok om det. Han hadde også en skikkelig fin klokke på armen og jeg fikk lurt meg til et lite WS mens han satt med nesen i gammalt ræl. For øvrig jobber han som urmaker på hovedverkstedet til Bjerke og jeg lærte (fikk i alle fall høre) mer om urverk, ETA og kvalitet enn på aldri så lenge.

Jeg kunne helt sikker klart å leve med en slik GMT på armen:
 
Ja, takk begge deler Moore :)

Selvom jeg personlig synes AP er den tøffeste av disse to må jeg si det er noe spesielt med viserne på PP. Så runde og sexy. Uansett to ikonsike ur.
 
Burde hatt åndsnærværelse til å ta et WS med pingviner eller knøtte-haiene i Akvariet som bakgrunn, men det ble en litt hastig retrett til bilen ;) :)
Uansett fin dag i Bergen

DSCN0281.jpg
 
Monster Monday

Som vanlig på en mandag er det Monster Monday. For å variere med noe annet enn remmer og lenker har jeg denne gang valgt et matchende kunstverk som bakgrunn. Om det virkelig er en match er jeg litt usikker på, men med fargesyn som en løve ser det ganske likt ut for meg :D

005-6.jpg
 
Tilbake etter ferie; gresset er så høyt at jeg måtte ta wheelies med den gamle klipperen, noen (meg) hadde glemt en åpnet melkekartong i kjøleskapet, og innholdet var kun et par dager fra å skape sin egen sivilisasjon. Det var døde fluer i vinduskarmene og dårlig lukt fra vannlåsene, men klokkeskrinet lå hvor jeg hadde gjemt det og gjensynsgleden var stor. Så stor at jeg endte med å rense hønseburet med Daytonaen på armen. Den er nå min favoritthønseburrensestålkronograf.

a3200bb1.png
 
I all sin beskjedenhet

Glem Rolex, glem Patek, DETTE er topp-topp. Skikkelig high end. Et ur for kjennere. Bokstavelig talt. Ingen over og ingen ved siden, dette er det horologiske høypunktet vi alle har ventet på.

DSC00283.jpg
 
Glem Rolex, glem Patek, DETTE er topp-topp. Skikkelig high end. Et ur for kjennere. Bokstavelig talt. Ingen over og ingen ved siden, dette er det horologiske høypunktet vi alle har ventet på.

Hmmmmmmm - Dette må jo være en av disse enten eller klokkene. Enten noe sykt dyrt som gjør det meste man kan tenke seg, eller noe gult jalla kjøpt i Sharm el Sheik. Fryktelig mye gult, minute repeater knapp, arabisk tegn klokka 12. Balanse justeringen ser ganske simpel ut.

Jeg tipper dette er en morsom ferie investering som ikke har kostet en arm og en fot :smile::smile:

Frode.
 
Som vanlig på en mandag er det Monster Monday. For å variere med noe annet enn remmer og lenker har jeg denne gang valgt et matchende kunstverk som bakgrunn. Om det virkelig er en match er jeg litt usikker på, men med fargesyn som en løve ser det ganske likt ut for meg :D

Matchende klokke og kunstverk !!!!! Den var ny. Nico Widerberg ???
Lurer på hviket ur som passer til Dali-en min :confused:

Frode.
 
Glem Rolex, glem Patek, DETTE er topp-topp. Skikkelig high end. Et ur for kjennere. Bokstavelig talt. Ingen over og ingen ved siden, dette er det horologiske høypunktet vi alle har ventet på.

Det var et virkelig mesterstykke, Erik. Det formelig lyser kvalitet av hver eneste detalj. Men hvor setter man inn batteriet?