Dagens klokke

Måtte ta et par bilder av den nye skjønnheten i kveld. Ser nå at macrolinse må ønskes fra julenissen i år.

6193226378_0b34cd3122_b.jpg


6193224808_54ed3edf8e_b.jpg
 
Takk for det Super80, det er en fantastisk klokke, jeg har ikke brukt den på lenge, og det er nok lenge til neste gang. Nylig fått deg 14060? Genial klokke.
 
Takk for det Super80, det er en fantastisk klokke, jeg har ikke brukt den på lenge, og det er nok lenge til neste gang. Nylig fått deg 14060? Genial klokke.

Yes, hentet den ny hos Lervik forrige torsdag. Har alltid hatt lyst på den (den som fikk meg interessert i Rolex og klokker generelt), så det er en fantastisk følelse å faktisk ha den.

Må ha en GMT for å gjøre samlingen komplett, men det får nok bli en litt rimeligere modell enn Rolex.
 
Hei folkens. Ny på forumet. Her var det mange fine klokker, har noen timer foran meg til å komme gjennom denne tråden.
Her er den jeg stort sett har på meg. En gammel Seamaster. Lurvete bilde, men tatt nå nettopp i det minste.
HGZ0E.jpg
 
Hva i himmelens navn er den greia der, Minuteman?

Sånn, nå er kapellanjobben gjort for i aften.

Jo, dette er en massiv 585-gullklump som er håndlaget av en lokal gullsmed. Det finnes nok ikke maken hverken på jorden eller i himmelen. Alt er i helgull, bortsett fra urverket selvsagt, som dessverre ikke er mekanisk.

Det var noe min salige far byttet til seg for en haug med uslepne diamanter han hadde byttet til seg mot noen lommeur som han hadde byttet til seg mot en bil som han hadde byttet til seg mot en gammel mc som han hadde byttet til seg mot en gammel robåt osv osv.

Første gang jeg bruker den, og sannsynligvis den dyreste klokka jeg noen gang kommer til å eie. Gullprisen er høy i dag:D
 
Må vel kunne kunne kalle denne for yndlingsklokken....
Kunne gjerne tenkt meg den nye i titan, men synes prishoppet fra noenogtyvetusen til 53.000,- blir litt drøyt, kan kjøpe en kurant brukt rolex for mellomlegget... -og er faktisk ikke helt sikker på om det nye designet vil eldes like verdig som denne klassikeren.... (den nye chrono´en er derimot klart tøffere enn den gamle imho)
 
Klokken jeg alltid anbefaler til det kjedsommelige, og som alltid er en glede å ta på :D Redsub, gull-Sub, og andre kuriosa all ære, noen ganger har man bare lyst på en enkel 16610. Det første Rolex-uret jeg kjøpte :cool:

IMG_20110929_082939.jpg
 
Minuteman: Når du nå viser at din far hadde samme diagnose som din sønn og deg selv, tyder på at det er genetisk betinget. Det samme ser man hos mange andre andre TS-medlemmer. Er det ikke nå påtide at samfunnet tar sykdommen vår på alvor, og finner en måte å behandle dem som er rammet? Klokker på blå resept hadde vært en god begynnelse.

Skrapmetall på min arm idag:

P9291350.jpg
 
Vil ikke klokker på blå resept bare være med på å forverre sykdommen? Blir litt som gratis heroin, uten videre oppfølging :p
 
Minuteman: Når du nå viser at din far hadde samme diagnose som din sønn og deg selv, tyder på at det er genetisk betinget. Det samme ser man hos mange andre andre TS-medlemmer. Er det ikke nå påtide at samfunnet tar sykdommen vår på alvor, og finner en måte å behandle dem som er rammet? Klokker på blå resept hadde vært en god begynnelse.

Skrapmetall på min arm idag:

P9291350.jpg

Flott meter først variant. Og en lume som jeg "forstår" ;)

Frode.
 
Hei folkens. Ny på forumet. Her var det mange fine klokker, har noen timer foran meg til å komme gjennom denne tråden.
Her er den jeg stort sett har på meg. En gammel Seamaster. Lurvete bilde, men tatt nå nettopp i det minste.
HGZ0E.jpg

Velkommen skal du være. Jeg synes nå egentlig ikke at bildet var så lurvete. Klokka er ialle fall laaaaangt fra lurvete.

Frode.
 
Vil ikke klokker på blå resept bare være med på å forverre sykdommen? Blir litt som gratis heroin, uten videre oppfølging :p

Kroniske sykdommer kan ikke kureres, men det er viktig at de holdes i sjakk for at tilstanden ikke skal forverre seg. Det har mange her inne som kunne forblitt på et økonomisk og sosialt overkommelig nivå dersom de hadde blitt oppdaget og diagnostisert dengang de kjøpte sitt første supplerende mekaniske ur. Istedet er de nå hjelpeløs fortapte slaver av diverse klokkefora. ;)

Frode skrev:
Flott meter først variant. Og en lume som jeg "forstår"

Takk for det. Dessverre har noen engang lagt ny lysmasse på skiven. Den lyser faktisk litt fremdeles, men har eldes litt anderledes enn om den hadde vært urørt.