G
Du synes ikke du tar deg selv litt drøyt høytidelig nå? At Kjerringøy har blitt besøkt av rike turister siden før AP var født er en fact, og det finnes faktisk innfødte som kan klokken der oppe også. Jeg satt i kaffesjappen på en oljerigg utenfor Brønnøysund og kom i snakk med en eldre kar som ikke bar preg av å ha vært for langt vekke fra heimen. På lanken satt der en ALS Langematik-Perpetual Rose Gold. For, som han sa; " Æ like klokka".
helson fikk lov å være med på kontoret i dag. Patinaen begynner å vise seg, men det skjer saktere enn jeg hadde ventet.
Liver of sulfur (på norsk kaliumpolysulfid eller svovellever) er et kjemikalie som brukes i noen deler av metallindustrien for å fremkalle forskjellige effekter på metaller som inneholder kobber. Jeg tror man får kjøpt det i store fargehandler.Jeg har lest litt på nett om fremkalling av patina og det som garantert fungerer en "liver of sulfar". Men hva det heter på norsk vet jeg ikke.
Og hvis noen lurer så har klokken serienummer over 500.
Se der ja, Krille! 1963en er det lenge siden vi har sett! Liker du den fortsatt?