Dagens klokke

2a50c8b7.jpg

Det er en fryd å gå en ny dag i møte når du frekventerer Dagens Klokke så mye som i det siste Moore - har telt til i hvert fall tre forskjellige mirakelur på like mange dager :)

Du synes ikke du tar deg selv litt drøyt høytidelig nå? At Kjerringøy har blitt besøkt av rike turister siden før AP var født er en fact, og det finnes faktisk innfødte som kan klokken der oppe også. Jeg satt i kaffesjappen på en oljerigg utenfor Brønnøysund og kom i snakk med en eldre kar som ikke bar preg av å ha vært for langt vekke fra heimen. På lanken satt der en ALS Langematik-Perpetual Rose Gold. For, som han sa; " Æ like klokka".

Milde himmel, har du satt deg på kontorstolen feil vei slik at den satt seg fast der oppe eller noe?

Selvsagt har det vært rike mennesker her før, og nå, - vesentlig rikere enn jeg noen sinne tar høyde for å bli.

Det jeg dog kan garantere er at ingen har sittet akkurat der og tatt et dagens bilde av en AP for å poste på tidssonen før.

Jaggu koselig å poste reisebilder a gitt.

helson fikk lov å være med på kontoret i dag. Patinaen begynner å vise seg, men det skjer saktere enn jeg hadde ventet.

8b750445-a951-1892.jpg

Overskyet idag, men det spiller ingen rolle når jeg titter ned på håndleddet.
Merker at Panerai er det merket som ligger mitt hjerte nærmest

20120725_103458.jpg

helson fikk lov å være med på kontoret i dag. Patinaen begynner å vise seg, men det skjer saktere enn jeg hadde ventet.

8b750445-a951-1892.jpg

På tide å prøve Eggtrikset?
Uklar på detaljer men tror det er så enkelt som å la den ligge i en boks med noen eggehalver - ta meg ikke på ordet ugooglet dog :)

Jeg kjøpte klokken av et annet medlem her på TS og klokken hadde noe patina. Dette bildet er fra dagen jeg mottok klokken.
8b750445-b5ac-e8c4.jpg

Jeg har forsøkt meg på et helt kokt egg i en plastpose og senere et bløtkokt egg smurt utover klokken.
Jeg kan ikke se at det har gitt særlig til resultat.
Dette bildet er tatt nettopp uten hipsterfilter.

8b750445-b5c1-f72f.jpg

Jeg har lest litt på nett om fremkalling av patina og det som garantert fungerer en "liver of sulfar". Men hva det heter på norsk vet jeg ikke.
Og hvis noen lurer så har klokken serienummer over 500.

Jeg har lest litt på nett om fremkalling av patina og det som garantert fungerer en "liver of sulfar". Men hva det heter på norsk vet jeg ikke.
Og hvis noen lurer så har klokken serienummer over 500.
Liver of sulfur (på norsk kaliumpolysulfid eller svovellever) er et kjemikalie som brukes i noen deler av metallindustrien for å fremkalle forskjellige effekter på metaller som inneholder kobber. Jeg tror man får kjøpt det i store fargehandler.

edit: du får kjøpt det her.

Nok om det, over til dagens:

IMAG1050.jpg

Se der ja, Krille! 1963en er det lenge siden vi har sett! Liker du den fortsatt?

Se der ja, Krille! 1963en er det lenge siden vi har sett! Liker du den fortsatt?

Javisst, veldig sjarmerende liten tass, med et interessant verk og det jeg synes er et heldig design. Brukes nok noe oftere enn bildetettheten i Dagens gir uttrykk for.

Tøff den der, sjuli, men skulle ikke du selge den? Ingen takers?