Ingen ekspert selv, så dette blir som sagt forskning Har vakumpakket to pakker med 500 gram kalv ytrefilet sammen med litt rosmarin. Valgte ytrefilet fremfor indrefilet pga jeg ville litt mere fett - ville egentlig ha entrecote, men de hadde ikke. Gir dem en 5-6 timer i maskinen, før de blir fisket opp og brunet. Ved siden av blir det stekt portobello, pastinakkrem og klassisk portvinssaus.
Fader denne tråden kommer seg!
Idag ble det rester fra fredag
Uten puré, men sausen til @AndreasLie nam nam.
Uten tvil, haha. men... jeg hadde ikke i hus, og da vet du hvordan det blir@Entropy Ser veldig godt ut, jeg personlig ville hatt i litt sukkerkulør for å få en litt finere farge på sausen.
Takk til @Entropy for oppskrift! Ser jeg trenger et kurs i legge opp og ta bilder av maten, men godt var det!
Idag ble det entrecote med potetstappe og haricots vert. Vanligvis pleier jeg å lagr potet- og jordskokkstappe, men ettersom jeg ikke har funnet jordskokker her i England måtte jeg sløyfe de. Bønnene freser jeg i smør og ett fedd hvitløk i ca 6-8 min. Da blir bønnene varme, men beholder "crunchen". Var for sulten til å ta bilde!