Dagens reim

Min 6åring har "Hulken" versjonen av denne på tropical gummi :)
UqDEdnc.jpg

Min eldste har "Smurfen", også på gummi. Man skal tidlig krøkes osv. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Dagens er OEM semsket gator på børstet OEM foldespenne. Til info er foldespennereimen til Panerai tynnere og mye mer behagelige enn de vanlige alligatorreimene. De er like lange men har en noe bredere åpning til stiften ettersom det selvfølgelig ikke er stift på selve foldespenne og derfor ikke laget til stift. Uansett vil de sitte tight når reima er lukket med stiftespenne, så jeg foretrekker faktisk deployantreimene med stiftespenne, sær som jeg er ;)

SByNl0E.jpg

RPnjXnH.jpg
 
Dagens er croco grain fra Tempo Vintage på spenne med springbar. Stoler ikke helt på springbar på spenner, men viktig å leve litt på kanten o_O Uansett så er reima av god kvalitet til en fin pris. Tempo Vintage kan anbefales. Denne modellen er riktignok for spesielt interesserte...

EqQUf4n.jpg

mOs4qB2.jpg
 
En så connoisseur reim-hore som deg @Qwestern burde da lære deg å lage reimer sjøl! Jeg setter meg herved opp på venteliste ;)
Hadde jeg bare hatt større plass og vært en smule mer tålmodig, hadde jeg nok innredet kjelleren til dette ja. Får nok holde med halve soverommet og tidvis hele stua til denne galskapen. ;)

Nå reiser jeg til det store utland imorgen, så da får jeg komme sterkere tilbake med 20mm reimene til uka når jeg er tilbake. Om det er noen som følger denne tråden, får jeg bare beklage et lite opphold :)
 
Hentet min bespoke-bestilling fra Jean Rousseau i London i går. :D

Navy vannavstøtende croco, foldet kant (ikke kuttet og vokset), matchene sting og gummi på innsiden i sjokolade. Veldig fornøyd. :D Endte opp på £260 som jeg ikke syntes er så gærnt sammenlignet med hva Omega ville tatt for en helt vanlig sort crocoreim. Tok litt over én uke fra bestilling til levering. De har et helt heftig utvalg av farger og materiale. Anbefaler sterkt en tur til deres butikk om man er i London.

2lokwYc.jpg


f1pZEAW.jpg


f3mnwFi.jpg


OGYCxNl.jpg


9lGr4tz.jpg
 
Dagens er en nyankommet fra Sengiastraps i Italia. Hadde en fra samme produsent i lignende lær og utførelse til Pam111 som jeg likte så godt at jeg ba dem lage en tilsvarende i 20 mm og med 18 mm spenne. Litt utradisjonelt med så lys reim til Speedy men jeg synes det ble en flott kombo.
36646_1ea3a153eb81523612c92fd39ca8f77c.JPG

36645_476fc056fdd6d9c4bef48d4a87a6debb.JPG
 

Vedlegg

  • IMG_5907.JPG
    IMG_5907.JPG
    186,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_5906.JPG
    IMG_5906.JPG
    197,6 KB · Visninger: 0
I dag har jeg denne kombinasjonen. Remmen er en Rios 1931 i 19 mm. Jeg synes den er flott på klokka, men jeg kunne gjerne sett at polstringen Hadde litt mer "minne" Nå er den litt spretten
IMG_1732.JPG


Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og fredskijj