Dagens trening

Gjør ting til feil tid. Svarte endelig på utfordringen fra en kamerat. Oslo sentrum opp til Tryvannstårnet i ettermiddag. Det var seigt og bratt på en gammel sykkel. Kjenner at jeg det ble i overkant, siden jeg 'vant' så er det værdt det :)
Lå stort sett oppunder 160 i puls fra Gressbanen og opp. Blir lørdag og søndag i bil, ikke ideel restitusjon.
 
Lite aktivitet i denne tråden.

Hadde to turer fra Ringkollen på ski i helgen, var tørt og fint føre. Med snøværet vi har i Oslo, blir det vel bedre føre i Nordmarka til helgen. Satser på å gå trasen til Holmekollen skimaraton, Sørkedalen->Holmenkollen.
 
Får vel skryte litt jeg også da ;) God skitur i Tærruddalen igår, endelig er forholdene brukbare. 4x4 intervall på mølle etter jobb idag :)
 
Lite aktivitet i denne tråden.

Hadde to turer fra Ringkollen på ski i helgen, var tørt og fint føre. Med snøværet vi har i Oslo, blir det vel bedre føre i Nordmarka til helgen. Satser på å gå trasen til Holmekollen skimaraton, Sørkedalen->Holmenkollen.

Imponerende helgetur det, gruer meg allerede til 7.2...

Edit: skal du gå den guidede turen til skiforeningen på søndag? @daghoi
 
Redigert av en moderator:
Min trening så slik ut idag:

- Varm opp i 10 min på romaskin
- Pullups 2-3 sett med 8-15 reps.
- Markløft med manualer 3 tunge sett med mellom 6-10 reps.
- Crunches på BOSU-ball 1 sett med så mange reps du klarer. ( Denne øvelsen er god for mage musklene ).
- Stående roing med vektstang 3 tunge sett med mellom 6-10 reps.
- Beinhev 1 sett med så mange reps du klarer.

Avsluttet med 10 min på romaskin igjen.
 
Imponerende helgetur det, gruer meg allerede til 7.2...

Edit: skal du gå den guidede turen til skiforeningen på søndag? @daghoi

Ja @schmelck, stemmer det, skal gå 25 km. Skal være 'hare' for en kamerat, jeg går ikke selve rennet i februar, men det skal han på syltynt langrennsgrunnlag.

Mulig jeg har blandet begreper her, Holmenkollen skimaraton og Holmenkollmarsjen.. Ihvertfall traseen til den siste vi skal gå.
 
Redigert av en moderator:
Ja @schmelck, stemmer det, skal gå 25 km. Skal være 'hare' for en kamerat, jeg går ikke selve rennet i februar, men det skal han på syltynt langrennsgrunnlag.

Mulig jeg har blandet begreper her, Holmenkollen skimaraton og Holmenkollmarsjen.. Ihvertfall traseen til den siste vi skal gå.

Det er en nydelige tur, bare å kose seg!

Ikke du som blander, nå heter det Holmenkollmarsjen, for et par år siden skimaraton og enda før det igjen marsjen. Uansett et flott og ikke minst lett tilgjengelig turrenn.
 
Redigert av en moderator:
Gårsdagens trening bød på 8,5 km med løpebrodder for første gang. Pensjoner meg nå! :) Men kan absolutt anbefale Yaktrax Run, for de som leter etter slikt.

Holmenkollmarsjen gikk jeg for to år siden, forøvrig, som den første av to skiturer det året. Den andre turen var Birken, som fremsto som en tur i parken sammenlignet med "eventyret" i Nordmarka... :D Men fin tur, og jeg gikk den i det minste kjappere enn Thomas Numme i Senkveld.
 
Ca 25 km i strålende vintervær fra Sørkedalen til Holmenkollen. Riktignok totalt ubrukelige ski halve distansen, 'mosjons'skiene jeg bruker blir utrolig trå på kald snø. Begynte å ligne på noe etter halvveis når det ble mildere. Blir nok nye til neste sesong.
 
3 runder i lysløypen på Totland i regnvær. Svært fornøyd med de nye Atomic Skintec smørefrie skiene mine:) Tommel opp for glid og svært bra feste.
 
3 runder i lysløypen på Totland i regnvær. Svært fornøyd med de nye Atomic Skintec smørefrie skiene mine:) Tommel opp for glid og svært bra feste.

Jeg gikk med 2 år gamle Rossignol smørefrie ski i Østmarka i dag. Disse hadde håpløs glid, men var suverene oppover. I morgen blir det å handle inn denne glideren beregnet for smørefrie ski: http://www.xxl.no/vintersport/smoring-og-glider/glider/swix-n3-easyglider-for-smorefrie-ski/p/1005607_1_style
 
Denne tråden var blitt litt død syns jeg. Treningsøkt nummer 55 sålangt i år overstått. Litt flere om man regner intervall trening noen kvelder også. Skal man i form igjen så skal man i form. Syns det er veldig positivt å se at fler og fler blir opptatt av helse og velvære om dagen. Blir bare mer og mer folk på trening. Man må jo selvfølgelig avskrive endel "støttemedlemmer" utover våren. Men det ser lovende ut. :) Ha en fortsatt god dag folkens.
 
Har maks fokus på gymmen i år. Nedprioriterer landeveisløping til fordel for løfting av metall.
Planen er å holde fem økter i uka til fellesferien starter. Godt å ha med treningskompis @Auto
2i78zg7.png
 
Redigert av en moderator:
Kom på at jeg må få laget nye treningsprogram. Noen som har tips til online program?

Dette er programmet jeg kjørte i fjor på mandager

2vvo19w.png
 
Kom på at jeg må få laget nye treningsprogram. Noen som har tips til online program?

Dette er programmet jeg kjørte i fjor på mandager

2vvo19w.png

Ville kjørt mer basisøvelser. Kommer jo litt an på hva målet er. Men godt trent, gjennomtrent, så ville jeg kjørt basis. Markløft, knebøy, pull-ups, shoulder-press/thrusters, evt benkpress.
Tre-fire ganger i uka, en-to joggeturer. Kjør litt intensivt. Varm opp med roing. Enkelt, effektivt.
 
Ville kjørt mer basisøvelser. Kommer jo litt an på hva målet er. Men godt trent, gjennomtrent, så ville jeg kjørt basis. Markløft, knebøy, pull-ups, shoulder-press/thrusters, evt benkpress.
Tre-fire ganger i uka, en-to joggeturer. Kjør litt intensivt. Varm opp med roing. Enkelt, effektivt.

Dagens økt var 15 min oppvarming på sykkel og en lett løpetur på mølla.
Så er det pull ups, chest press, utfall, triceps press down på tau og bar, leg extension, row pull og sit ups.

Trenger et ukeprogram. Skal få damen på Spenst til å sette sammen noe