Kom selv i gang med styrketrening i vinter etter vel 2 års opphold. Kjører på med programmer av 4 ukers varighet utarbeidet av Boris Sheiko (tidligere (?) russisk landslagstrener i styrkeløft). Tunge programmer med mye mengde og høy belastning. Fort å brenne seg hvis man setter de initielle persene høyt. Fikk en kraftig strekk i høyre brystmuskel bare en uke ut i det første programmet, som jeg ikke har klart å bli kvitt. Er nå innstilt på å måtte bruke vel 16 uker på rehabilitering. Hvilket innebærer trening med lett belastning og tøying - gøy. Satser på god fremgang i markløft, knebøy og hangups i mellomtiden
Sheiko programmene er gamle og ut daterte med relativt lineær oppbygning og progresjon og er ikke beregnet på mennesker uten noe ekstra i blodet. Om ikke programmene blir modifisert vil man ikke oppnå annet en skader på sikt. Anbefaler heller programmene til Dietmar Wolf og Lars Edvim Samnøy som er dagens landslags trenere for det norske landslaget. Dietmars programmer kan være vanskelige å få tak i om en ikke er medlem i en klubb, men noen av Lars Edvins programmer finnes på regionøst sin forum side.
Jeg har en en del programmer liggende av både Dietmar og Lars Edvin liggende, så om noen er interessert sender jeg over noen. Skal sier at de fleste er beregnet for noe mer utstyr en det Actic og Elixia har.
Norge er forresten en av verdens beste styrkeløft nasjoner
Sheiko programmene er gamle og ut daterte med relativt lineær oppbygning og progresjon og er ikke beregnet på mennesker uten noe ekstra i blodet. Om ikke programmene blir modifisert vil man ikke oppnå annet en skader på sikt. Anbefaler heller programmene til Dietmar Wolf og Lars Edvim Samnøy som er dagens landslags trenere for det norske landslaget. Dietmars programmer kan være vanskelige å få tak i om en ikke er medlem i en klubb, men noen av Lars Edvins programmer finnes på regionøst sin forum side.
Jeg har en en del programmer liggende av både Dietmar og Lars Edvin liggende, så om noen er interessert sender jeg over noen. Skal sier at de fleste er beregnet for noe mer utstyr en det Actic og Elixia har.
Norge er forresten en av verdens beste styrkeløft nasjoner
Skal ikke motsi deg på at det er eldre programmer, og at man nok må ha knasket diverse "smågodt" for å følge de til det fulle uten å ødelegge seg selv. Jeg har likevel tidligere hatt god framgang med disse programmene, så lenge jeg tilpasser de min toleranse for treningsmengde. Årsaken til strekken var nok "for mye for tidlig". Har tidligere prøvd "treningsprogrammet for viderekomne" som ligger på styrkeloft.no (utarbeidet av Dietmar), og hadde ok framgang med dette. Det er ikke utelukket at jeg prøver det igjen, men programmene stiller ofte "krav" til bruk av skjorte og drakt; noe som er fullstendig utelukket for min del å bruke tid på da jeg ikke skal drive med styrkeløft. For øyeblikket tror jeg dog det passer bedre med Sheiko da styrkeframgangen er stor, og det blir vanskelig å sette et realistisk mål 12 uker fram i tid som samsvarer med det nivået jeg ligger på nå. Hvis du skjønner hva jeg mener? Norge er så definitivt en av verdens beste styrkeløftnasjoner! Det skal bli spennende å se hvor langt CYC kan nå. Bare han klarer å holde seg unna store skader.
Hva tenker dere som åpenbart kan det om fyrstikkprogrammet?
Hvilket program kan en nybegynner følge og helst et program som forklarer øvelser osv...
Kona ønsker seg pulsklokke. Hvilken er jeg usikker på. Hvilken anbefales her på asylet?