Dagens vin

Har også drukket alle, og Musar er virkelig hærlig, men også stor fan av zinfandel. Og de to sammen med clos des brusquieres chateneuf du pape er blandt mine absolutte favoritter i klassen <300kr. Men utvider gjerne horisonten, så tips mottas med stor takk:D
 
Har også drukket alle, og Musar er virkelig hærlig, men også stor fan av zinfandel. Og de to sammen med clos des brusquieres chateneuf du pape er blandt mine absolutte favoritter i klassen <300kr. Men utvider gjerne horisonten, så tips mottas med stor takk:D

Har også fått sansen for Zinfandel. En som er vedt å smake på er 7 Deadly Zins av Michael David Winery. Ligger på 199,- på Vinmonopolet og 129 sek hos Systembolaget. Mye smak og vin for pengene imho.
Ellers så kan Ravenswood det å lage mye spennende viner. Spesielt synes jeg de har vært heldige med Napa Valley Zinfandel 2013. 199,00 på Vinmonopolet
Et meget godt kjøp kan være Vinters Blend Zinfandel. 149,- hos Vinmonopolet og 105 sek hos Systembolaget Begge kan med hell lagres noen år.
 
  • Liker
Reaksjoner: larskp86
Riktig nok lørdagens viner på Vinoteca Centro Storico i Serralunga:

Untitled-1.jpg
 
2005 er vel kjent som en av de bedre årgangene deres noen sinne, men 2007 høster også ekstremt mye skryt!
2007 er helt super og blant de beste av årgangene deres. Jeg synes den er balansert , fyldig, mye krydder og urter.
Den er nå inne i et skifte til 2008 på polet, men 299 for 2007 er røverkjøp, evt 599 for magnum! løp å kjøp - fyll opp handlekurven, det hadde jeg gjort ;)

@Tore
 
Takk for tips! Har en en del 2005 liggende. Får fylle på med litt 07 også da :) Ikke så lett å la de ligge siden de er såpass gode nå også.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrandCarrera
Dagens vin er Wongraven Alleanza Langhe Rosso 2014, høstet gode kritikker i testene i landets aviser å den skuffer ikke meg heller.

Har satt meg ett lite mål om å teste resten av line up'en til Wongraven i nær fremtid.

 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571 og sunshine
Vet ikke om den er anbefalt tidligere i tråden, men så nettopp A Year in Burgundy på Netflix. Dokumentar om syv familier som produserer vin i Burgund. Trailer her.
 
Fikk en magnum Barolo i førjulsgave av Senior.
Skal bli spennende å drikke denne til dagens Bolognese.
5gyMwGH.jpg
 
Redigert:
Her går det i østerrikske dråper. Biodynamisk på grensen til det okkulte. En av mine favorittprodusenter.

 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine