Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Skiven har sprekt?

Det så jeg forsåvidt ikke? I så fall er det I ALLE FALL en no-go.

Men uansett: Den har blitt re-luma. Sjekk 0 i 20... Klokka har selvsagt en verdi, men selger gir seg ikke, han skal ha $4000, og han påstår at den ikke er re-luma. Mulig det, men da må Breitling-luminatoren ha hatt en særdeles dårlig dag på jobb. Det er til tider stygt gjort.

Cosmonautene er ofte re-luma og har skader på skiva (jeg har sett etter en nå en lang stund). Tror det har noe med manglende vanntetthet å gjøre. Derfor er det vanskelig å finne en i original tilstand.

@sjuli_123
Vintage breitlingkyndige, som @SpaceCowboy;
Er dette noe dere ville anbefale eller ikke?
http://www.sonningvintagewatches.co...ing-top-time-chronograph-gents-vintage-watch/

Klokken er for øvrig ikke til meg.

Litt synd med en skive som er malt om når man først går vintage.
For en vintage feel på en klassisk manuell chrono Med en perfekt skive ville jeg prøvd å få tak i en Heuer Carrera Reedition fra 90 tallet

116_16051.jpg

Redigert av en moderator:
Vintage breitlingkyndige, som @SpaceCowboy;
Er dette noe dere ville anbefale eller ikke?
http://www.sonningvintagewatches.co...ing-top-time-chronograph-gents-vintage-watch/

Klokken er for øvrig ikke til meg.

Dette er en Top Time, ca. 1969, ref. 2002-2, B-skive. Selv har jeg en med N-skive (som jeg hadde på meg i dag faktisk). :)

1969_page_16.jpg

Den er korrekt. Men en re-dial. Da blir det opp til deg (eller vedkommende) å bedømme om det er en deal-breaker. Fin klokke, men det er klart at den ikke er så attraktiv for oss samlere. For rundt GBP 1700 får du en strøken original.

Steike så mye lekkert i den butikken, og så flott og utførlig presentert! Noen som har erfaring med å handle derfra?

Forsiktig nå... ;)

Har ikke handlet der, men de er litt lemfeldige med beskrivelsene sine. Det er en del franken og polerte eksemplarer ute og går hos Sonning...

Men de pakker det fint inn, det skal de ha!

SM300 165.024 1966

Fin klokke, men jeg synes det er litt for stiv pris når det ikke er den originale bezelen som sitter på.
Det krever kanskje ikke like lav pris som nymalte visere/skive (selv om det er mistenkelig sterk lume på viserene?), men nesten 25000 før moms er vel litt høyt?

@SpaceCowboy

SM300 165.024 1966

Fin klokke, men jeg synes det er litt for stiv pris når det ikke er den originale bezelen som sitter på.
Det krever kanskje ikke like lav pris som nymalte visere/skive (selv om det er mistenkelig sterk lume på viserene?), men nesten 25000 før moms er vel litt høyt?

@SpaceCowboy

Viserne er nok blitt skiftet ja. Så disse er ikke originale. Jeg tror også at skiva har blitt re-luma, men det er nok lenge siden, kanskje tidlig 70-tall.

Vanskelig å si noe om prisingen. SM300 har hatt en prisstigning de siste åra, også de som har blitt oppdatert med service-deler. De eneste som holder seg nogenlunde lavt er Watchco-variantene (rundt USD 2000-2500). Av naturlige årsaker. :)

Vanskelig å si noe om prisingen. SM300 har hatt en prisstigning de siste åra, også de som har blitt oppdatert med service-deler. De eneste som holder seg nogenlunde lavt er Watchco-variantene (rundt USD 2000-2500). Av naturlige årsaker. :)

Ja, de har jo økt i det siste, men er den ikke kanskje høyt priset sammenlignet med for eksempel denne som lå ute tidligere? Selv om denne ikke har lenken? Men kanskje denne var priset lavt igjen.. Vanskelig å si :)
Jeg tenker uansett at det er en grunn til at den ikke er solgt enda.. :)

Korrekt UG Compax med valjoux 72, også på eBay. Fantastisk skive!

$_57.JPG

Høy reserve, får se om selger får noen bud. Men det er en sjelden klokke, den ser fantastisk ut, så hvem vet.

Redigert: