Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Ja, spørs jo hvordan man skal tolke det. For mitt utrente øye ser i alle fall verket riktig ut, men det kan jo være franken.
 
Ser dette ut som et ekte Omega 1020-verk? Øvrige kommentarer mottas med takk :)

Romkugutt @SpaceCowboy eller andre med trente øyne?


Det verket der ser forsåvidt kosher ut. Mye fordi jeg ikke tror at folk som faker gidder å kopiere 1020-verk. Det er relativt billige saker. Hvis du først skal gjøre det, kanskje valgt noe som hadde gitt bedre avkastning?

Jeg er mer opptatt av at verket skal samsvare med referanse, serienummer, skive og visere (eventuelt bezel). Her kan det blandes og det er en del franken-klokker. Ser ut som en Seamaster dette her?
 
Redigert av en moderator:
Takk. Jeg kjøper ikke 1020 pga. avkastningen eller at det er et horologisk mesterverk, men fordi Seamasteren det står i gir meg en ekstremt positiv 70-tallsfølelse.

 
  • Liker
Reaksjoner: SNG
har hatt en slik variant før med integrert lenke. helt ok klokke, men end linkene skrangler og er et helvete å stramme. Klokken ser forøvrig kosher ut så.
 
Hamilton 600 Super-Compressor

Ligger en strøken Hamilton Super-Compressor til salgs på TimeZone. Bra pris også:

IMG_0018_zpsf0330487.jpg


Han har tatt bilder av klokka i direkte sollys, så regn med at den ser bedre ut "in real life". Sier litt om tilstanden. :)