Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

JLC Memovox, E855, seint 60-tall

Ligger en strøken JLC Memovox E855 på eBay nå, perfekt skive, kasse og ikke minst riktige, signerte kroner.

$_57.JPG


Som dere kanskje vet følger jeg med på disse, og originale stål-varianter dukker ikke opp så ofte. Foreløpig fornøyd med min E875, ellers hadde jeg hoppet på denne.
 
Fin er den, men etter å ha sett skiven med blått og hvitt som du har så ville jeg aldri blitt 100% fornøyd med denne. Misunnelsen ville gnaget. ;)

Uansett takknemlig for tipset. Håper noen andre her som er på utkikk etter hvit skive hopper på.
 
Dette må være en hyggelig pris for en cal 321 chrono. Noen Omega-guruer som kan se noe feil med den?

http://omegaforums.net/threads/omeg...e-owner-original-box-strap-and-crystal.18573/

Den ser grei ut den, god pris, men man har ikke bilde av verket og serienummeret. Ei heller referansenummer. Er sikkert ok, men er nok en liten risiko for at det ikke er det.

Disse tidlige 321 Seamasterne med firkantete pushere er ikke så attraktive som de med runde. Min oppfatning i alle fall. De er også små (36mm). Men har en selv, og kan selvsagt ikke annet å anbefale en slik en, selv om denne er litt mangelfull ift opplysninger.
 
Ser at Blomqvist prøver seg på salg av Vintage Speedy fra 62. Prisen virker noe stiv spør du meg (som aner ikke hva jeg snakker om). Men @SpaceCowboy kan vel komme med sin ekspertise her om dette kanskje er noe for noen her?

https://www.blomqvist.no/nettauksjo...g-armbaandsur/187183/(pathOverride)/group-146

Nei, dette er ikke feil-priset. 105.002 er en av de mest sjeldne Speedyene, og med proveniens er det rett og slett eksepsjonelt. Går denne for mellom 30 og 40 er det et røverkjøp!

Å ja, har ikke sett baklokk, verk osv. men antar at det er ok. Ellers stemmer alt. :)

EDIT: Det er f.. meg en BASE 1000 bezel også. Det har jeg ikke sett før!
 
Redigert av en moderator:
Hamilton Pan-Europ 703 Chrono-Matic (1971)

Til salgs på eBay nå.

Hamilton var også med på å utvikle de første automatiske krono-ene på slutten av 60-tallet. Flere kjenner til panda-ene til Hamilton med cal. 11. Her er Pan-Europ som er sjeldnere og om enn ikke mer attraktiv spør du meg:



Disse dukker ikke så ofte opp og i alle fall ikke mint som her. Med esker og papirer. :eek:



Syk pris dog. Tror nok at det er i overkant, men rundt $3-4000 går den nok for.
 
Nei, dette er ikke feil-priset. 105.002 er en av de mest sjeldne Speedyene, og med proveniens er det rett og slett eksepsjonelt. Går denne for mellom 30 og 40 er det et røverkjøp!

Å ja, har ikke sett baklokk, verk osv. men antar at det er ok. Ellers stemmer alt. :)

EDIT: Det er f.. meg en BASE 1000 bezel også. Det har jeg ikke sett før!

Gikk for 46. Det mener jeg fortsatt er et bra kjøp. :)
 
Nei, dette er ikke feil-priset. 105.002 er en av de mest sjeldne Speedyene, og med proveniens er det rett og slett eksepsjonelt. Går denne for mellom 30 og 40 er det et røverkjøp!

Å ja, har ikke sett baklokk, verk osv. men antar at det er ok. Ellers stemmer alt. :)

EDIT: Det er f.. meg en BASE 1000 bezel også. Det har jeg ikke sett før!

Wow såpass ja. Ja det er det forhåpentligvis en her inne som tar vettet i behold og kjøpern!! Takk for svar ;)
 
Jeg så en liknende ('62 modell) i en bruktbutikk i Bond Street i London for noen uker siden. Den var priset til £25.000. Da virker jo dette som et røverkjøp.

Hvis det var Omega-butikken som ligger i Burlington Arcade, så er det en butikk som prismessig er helt på bærtur spør du meg. I tillegg til at prisene er helt off, er klokkene full-restaurerte og ofte med nyere deler....

Da er jeg mer enig i prisvurderingene som ligger på Speedmaster101. Jeg har fulgt litt med på prisbildet de siste årene, og i mine øyne gir dette en god pekepinn på hvor de forskjellige modellene ligger sånn prismessig.