Daytona (Everose/White Gold) til sommeren/vinteren......?

Det var da voldsomt til svetting med skinnrem da ;) Jeg må være heldig, for et slikt problem har jeg ikke.

Selv sliter jeg heller ikke nevneverdig med svetting, men om sommeren er det godt med en klokke som tåler vannsprederen til ungene, et spontant bad og en runde med såpesvampen på bilen uten bekymringer...

Skavvi se, vannspreder, saltvann og bilkjemikalier.. Hva passer bedre enn rosegull på gummi! Hehe!

Jeg beundrer stilen din, Mogens!

Selv sliter jeg heller ikke nevneverdig med svetting, men om sommeren er det godt med en klokke som tåler vannsprederen til ungene, et spontant bad og en runde med såpesvampen på bilen uten bekymringer...

Det var godt du presiserte at såpesvampen var til bilen, ellers kunne dette gitt bilder på netthinnen jeg helst vil slippe ;)

Jeg føler det er umulig å si nei når det spøres om man ikke skal klinke til med noe så dyrisk fett som everose daytona. og vi er alle klar over hva moore har i boksen for øvrig + hans horologiske kunnskap, så det er ikke akkurat som vi leder ham på ville veier IMHO ;) :D

Men hvis jeg skulle hatt meg en sommerbeater selv, ville jeg vurdert Mogen sin hvite DJ II, selv om jeg synes den er på kanten svær. Men den har alt en sommerbeater skal ha :)

Men Daytonaen vil passe Moore perfekt. Hadde jeg hatt hans samling ville jeg gått for den, og heller tatt på meg Sea Dwelleren på de varmeste dagene, stranden og ved bilvasken..

Jeg ser for meg at Everose gull med sjokolade-skive vil se helt rått ut mot en rød sommersolnedgang, i kombo med en hvit linskjorte og en litt solbrun lanke...8)

Konklusjon: Go for it, og ta masse lekre bilder :cool:

Som en sommerklokke/"vært innom" - ur? Helt nydelig (Jeg synes den er vakker).

Klarer dog ikke å se på den som en keeper. For meg blir den en slik klokke hvor man bare våkner en dag, og får nok av... Men...Har man lyst, har man lov...

Det er en kul klokke som absolutt har "the looks" til en sommerklokke, men jeg synes ikke den satt i perspektiv resten av samlingen din når helt opp på den "horologiske skala".

Om dette i tilegg er noe som kommer inn som følge at A.Lange går ut syntes jeg dessverre du bommer litt.

Personlig foretrekker jeg gummi eller lenke på sommerbeateren.

Bortsett fra det; klokken er virkelig lekker! Rødt gull er knallnice og Rolex sin Everrose er intet unntak. Jeg har hatt denne "innom" noen ganger, og klokken er fantastisk. Litt usikker på hva du mener med sær, men jeg kjenner flere "non-WIS" som har denne som eneste klokke uten å ha reflektert mer over den enn at de liker den. Videre synes jeg at armfølelsen denne gir ikke kan sammenlignes med den vanlige Daytonaen!

Jeg sier: kjør på!

Du snakker om "sommerbeater" :eek:

Du vil finne en lojal støttespiller i meg, Moore - kjør på :D

Jeg er rimelig imponert av samlingen din Moore, men denne synes jeg blir litt "girly" for å si det enkelt.
Jeg har ved flere anledninger vurdert ss med hvit skive, men hver gang jeg har fått den på armen har det liksom vært feil av en eller annen grunn. Denne har jeg ikke sett "live" ennå. Ut i fra bildene er det mulig jeg har fått litt feil inntrykk, men jeg er redd designet kombinert med gull og skinn vil få den til å virke litt liten og jålete i steden for sporty. (Daytona er jo et sportsur:))

Vakkert å lese responsen på denne høyst uformelle "poll" om denne muligvis "love or hate"-versjonen av en Daytona.
Jeg har på ingen måte konkludert, men i et merkelig øyeblikk dukket denne opp på netthinnen igjen. Muligvis også fordi jeg lenge har søkt etter å gå for "rose gold", og kanskje kunne mene denne var en grei kombinasjon.

At den fremstår litt "sær" for meg, ligger mest i å rett og slett driste meg ut i en kombinasjon som dette, hvor den bryter så fundamentalt (nesten) med hva jeg har valgt av retning i samlingen så langt. Men, på ett eller annet tidspunkt må vel "the wild side" få sitt lille utløp. Ihvertfall i tankene.
Og det kunne jo vært hakket mer ambisiøst...... Daytona Leopard er vel nevnt et par ganger i andre diskusjoner....;)

Men, jeg kjøper også innsigelsene - dette er nok et ur som kan utsråle litt for mye "bling"-faktor, uten å helt være det....

To be continued.....:cool:

Denne er virkelig lekker. Både i virkeligheten og på bilder.
Men som sommer Rolex ville jeg definitivt ikke gått for denne.
Du har jo tidligere snakket om DJII.
Denne vil i mine øyne være et mye bedre valg, hvit skive og lekker lenke er bedre på varme fine sommer kvelder.:cool:

Enig, den DJII vil være et adskillig "snillere" og muligvis mer korrekt valg. Men likevel blir det en såpass ulik stil og bruksområde på disse urene, og den litt mer sporty varianten frister kanskje noe mer...

Et spm er om reim kan bli varmt og svett sommerstid...men du skal vel uansett ha den på nato så da.... ;)

Yeah right.....;)

Jeg liker den, men kanskje ikke som sommerbeater?

Jeg tenker nok ikke "sommerbeater" i ordets mest innholdsrike og "brutale" forstand.
Rett og slett bare et ur jeg tror vil trives for de rolige dager i solen i et svært så casual antrekk og ikke skulle utsettes for spesielt "avanserte" oppdrag.

Om du trenger klokke som matcher Leopard-speedo er vel denne helt topp? Men uff... Blir vel mye styr å finne rett speedo og sånn.
Ville derfor slått det litt fra meg...

Hehe...
Den problemstillingen er heldigvis ikke relevant. Men jeg følger tanken; - den ville nok matche en Leopard-speedo. Også. Det tror jeg sannelig skal få gå i favør av klokken, og ikke det motsatte....;)

To be continued....

Det var da voldsomt til svetting med skinnrem da ;) Jeg må være heldig, for et slikt problem har jeg ikke.
Uansett, en lekker klokke som jeg har tenkt på selv. Man får den jo til røverkjøpspris på finn nå. Løp og kjøp, moore :)

Enig!
Svetteargumentet kjøper jeg ikke.
Dette ville isåfall ikke være et ur for de krevende øvelser. Vi snakker vekten av start/stopp av bil, heving av glass en varm sommerdag i solen. Noe sånt.
;)

Jeg liker et par klokker som jeg vet at ganske mange ikke liker. Det kommer nok til å ta en stund før den ene eller begge av disse to ligger i boksen. Stikk i mot mine egne råd lar jeg meg påvirke og delvis lede av sonens medlemmer og deres synspunkter.

Daytonaen hausses godt opp her i tråden nå. Det er enkelt å slenge seg på og si: "go for it". Mon tro hvor mange av klakkørene (no hard feelings) som hadde kjøpt seg en slik - for egne penger, vel og merke. Andres penger er det jo så enkelt å bruke.

Hvis du er i tvil så kjøper du den ikke, er mitt råd. Jeg er ikke akkurat kjent for å like Daytona og mitt svar er selvsagt både svertet og bleket av dette. Skal heller ikke falle for fristelsen om å anbefale et alternativt ur som sommerbeater, men om vi tar en liten kikk i Mogens' badeklokketråd finner vi en IWC...

Apropos IWC; det er reservert en plass i klokkeboksen for en IWC som gjerne kan dukke opp her i sommer. Sånn just in case du skulle trenge sommerlosji for din GC mens du bader og har deg med din nye sommerbeater :D

Veldig enig, - og min tvil er høyst til stede.
Samtidig er dette et ur som vokser jo mer jeg vier det tanker. Jeg er ikke helt på Mogens´ badeklokkebehov, til tross for at vi har veldig sammenfallende smak hva gjelder ur. Denne blir isåfall for de litt tørrere oppdrag.

Thanks, noterer meg muligheten for sommerlosji... ;)

To be continued.....

Ettersom du er meget glad i kvinnekildringer vil denne klokken falle under kategorien; Deilig sommerflørt, men ikke noe man tar med hjem til mor når hverdagen begynner igjen.

Det er en kul klokke som absolutt har "the looks" til en sommerklokke, men jeg synes ikke den satt i perspektiv resten av samlingen din når helt opp på den "horologiske skala".

Om dette i tilegg er noe som kommer inn som følge at A.Lange går ut syntes jeg dessverre du bommer litt.

Følger deg på den.
Samtidig er det mulig jeg lar en Rolex gå dersom jeg skaffer meg denne - eller kanskje ikke. Er litt i tvil mht "slagsiden" av antall Rolex, om en tredje skulle dukke opp. At denne Daytona "bryter" såpass med resten av innretningen i samlingen frister meg også litt.
Jeg trives godt med å "gå litt utenfor boksen". På det meste.;)

Men, dette er uansett ikke noe som erstatter min A Lange & Söhne, som er for salg. Der vil det eventuelt skje en tilvekst i tråd med det du antyder som "horologiske skala".

To be continued.....

Som en sommerklokke/"vært innom" - ur? Helt nydelig (Jeg synes den er vakker).

Klarer dog ikke å se på den som en keeper. For meg blir den en slik klokke hvor man bare våkner en dag, og får nok av... Men...Har man lyst, har man lov...

Ettersom du er meget glad i kvinnekildringer vil denne klokken falle under kategorien; Deilig sommerflørt, men ikke noe man tar med hjem til mor når hverdagen begynner igjen.

Enig....
Det er kanskje fare for at dette er elskerinnen som vekker den intuitive lysten på en noe kortere affære, men ikke fremstår som det langsiktige koneemnet.
(Theoretically speaking, og course.....) ;)

To be continued......

Det var godt du presiserte at såpesvampen var til bilen, ellers kunne dette gitt bilder på netthinnen jeg helst vil slippe ;)

Jeg føler det er umulig å si nei når det spøres om man ikke skal klinke til med noe så dyrisk fett som everose daytona. og vi er alle klar over hva moore har i boksen for øvrig + hans horologiske kunnskap, så det er ikke akkurat som vi leder ham på ville veier IMHO ;) :D

Men hvis jeg skulle hatt meg en sommerbeater selv, ville jeg vurdert Mogen sin hvite DJ II, selv om jeg synes den er på kanten svær. Men den har alt en sommerbeater skal ha :)

Men Daytonaen vil passe Moore perfekt. Hadde jeg hatt hans samling ville jeg gått for den, og heller tatt på meg Sea Dwelleren på de varmeste dagene, stranden og ved bilvasken..

Jeg ser for meg at Everose gull med sjokolade-skive vil se helt rått ut mot en rød sommersolnedgang, i kombo med en hvit linskjorte og en litt solbrun lanke...8)

Konklusjon: Go for it, og ta masse lekre bilder :cool:

Det er ingen fare for at jeg skulle la meg "forlede" ut i noe jeg ikke ville være komfortabel med. Det er uansett veldig interessant å lese synspunkter og innfallsvinkler til et ur som dette.
Den er jo spesiell, jeg erkjenner det. Og slikt vekker meninger. Det er bra.

Jeg liker den godt, men vet ikke pt om jeg liker den godt nok til å eie den. Det får tiden vise.
Men, jeg tror den kunne stått seg godt i samlingen, som det litt "frekke alternativet" i en ellers homogen masse av ur....

Kombinasjonen med Daytona til lands og Sea-Dweller til vanns er grei.
Men som du sier; - det er bildet av denne på armen den varme sommerdagen jeg smaker veldig på. Det er et vakkert og høyst fristende - og forførende - bilde.
;)

To be continued.....

Du vet hva jeg synes om denne, Moore :) Go for it!

Ja, og du er en av grunnene til at denne er under radaren. Du var vel ute med en liten teaser på denne, mener jeg å huske. Siden har den festet seg på netthinnen...;)

Jeg har kun sett denne på bilder, men for meg blir den for jålete....

Ja, det er litt av downsiden jeg smaker på. Mulig den blir "too much"....

Vel,
Egentlig mener jeg at sportsklokker skal være i stål og at gull på en sportschrono på alle måter er feil!
Men, jeg kunne ha gjort et unntak for denne :D

Har litt sansen for denne... ville nok ha kjøpt noe annet selv, wg sub eller daytona, men ingenting feil med denne synes jeg.

...Ut fra hvordan jeg tolker deg gjennom TS, vil jeg anta at denne passer godt på lanken din, samt at den glir fint inn blant de andre urene dine :)
Som andre sier: skinnrem er pes om sommeren.
Ergo, dette blir en vår-klokke :mrgreen:

Ifall den kommer inn; - tenker den får sin debut til sommeren, men vil åpenbart definere den som et helårsur.
At det står "Rolex til sommeren..." handler bare om eventuelt tidspunkt for kjøp. Ikke at den kun skal brukes om sommeren.
;)

Hadde jeg vært i markedet for et nytt hel-gull ur som skulle skinne som mest når skjorten er opprullet og buksen muligens er noe kortere enn hva britisk etikette anser som taktfullt hadde dette absolutt vært ett er urene som hadde vært med til finalerunden. Muligens i følge med en speedmaster og en submariner.

Om så de planlagte aktiviteter hadde bestått mer av heving av glass og starting av bil enn bading (noe de gjerne gjør for min del) så hadde jeg nok gått for Daytonaen.
Nå har ikke ikke fått prøvd denne varianten, så er med et lite forbehold om at størrelsen er som før.

Hadde jeg hatt håndledd til det hadde jeg gått samme vei som mogens gjorde. På meg blir den litt mer påfugl enn jeg liker. Den brune skiven er også griselekker sammen med gullet, så det taler også sterkt for daytonaen.

Gleder meg til bildene moore ;)

Hadde jeg vært i markedet for et nytt hel-gull ur som skulle skinne som mest når skjorten er opprullet og buksen muligens er noe kortere enn hva britisk etikette anser som taktfullt hadde dette absolutt vært ett er urene som hadde vært med til finalerunden. Muligens i følge med en speedmaster og en submariner.

Om så de planlagte aktiviteter hadde bestått mer av heving av glass og starting av bil enn bading (noe de gjerne gjør for min del) så hadde jeg nok gått for Daytonaen.
Nå har ikke ikke fått prøvd denne varianten, så er med et lite forbehold om at størrelsen er som før.

Hadde jeg hatt håndledd til det hadde jeg gått samme vei som mogens gjorde. På meg blir den litt mer påfugl enn jeg liker. Den brune skiven er også griselekker sammen med gullet, så det taler også sterkt for daytonaen.

Gleder meg til bildene moore ;)

Enig!
Mogens´ IWC er fantastisk - og der snakker vi virkelig en allrounder av en sommerbeater. Et ur til alle sommerlige formål.
Everrose Daytona på 40mm og skinnrem er en adskillig "snillere" utgave med en noe mer begrenset presence (tross alt), og anvendelsesområder. Men den er vakker på sin måte.
Og joda; - den sitter som støpt på hånden. På en helt annen måte enn min tidligere SS på lenke gjorde.

Det sagt; - det er et stykke frem til å komme med bilder...... Men jeg leker med tanken...;)

Denne tråden trenger noen bilder...og Moore sin samling noe frekt med litt varm farge i ;) :D

daytona.gif

I utgangspunktet en pen klokke, eneste problemet er at jeg synes den er for dyr i forhold til at den er med rem, og at den har et relativt enkelt urverk.

I tillegg så synes jeg EveRose blandingen til Rolex har for mye kobber iblandet, den ser da nesten ut som en ren kobber klokke...
Rolex benyttet mindre kobber i sine "pink gold" klokker tidligere og disse var "å dø for" ;)

AW:)