Daytona

Kjøpte min Daytona hos Bjerke i dag, deilig å bare sitte å glo på den:D
Jada - som Panerist synes jeg den er veeeldig liten, men med deilig bling-bling så funker det allikevel overraskende bra.

Jeg var veldig i tvil om det var hvit eller svart jeg ønsket meg. Bjerke hadde begge inne, så jeg fikk prøvd litt frem og tilbake. Endte opp med svart da jeg synses den er mest "maskulin".

Trodde stål Daytona var vanskelig å få tak i, men Bjerke på Grand hadde i dag flere inne - løp og kjøp;)
Nå har jeg under skarpt lys med kraftig lupe, studert nyerverlsen. Et ord er nok : PERFEKSJON.

Nå har jeg under skarpt lys med kraftig lupe, studert nyerverlsen. Et ord er nok : PERFEKSJON.
Bare vent til du får se flere vinkler og forskjellige lys. Da oppdager du at , en tilsynelatende kjedelig skive, er helt fantastisk :)

• Liker
Reaksjoner: Gin
Farlig tråd...

Likte spesielt dette stuntet:

2-DSC_6337_zps280e775b.jpg

• Liker
Reaksjoner: Rød og MrFinale
Farlig tråd...

Likte spesielt dette stuntet:

2-DSC_6337_zps280e775b.jpg
Knalltøff skive.
Det "rare" med hvit skive er at den i AD-lys eller rett på ser litt kjedelig ut, men litt skrått og på hånd er den helt annerledes. Subdials på både hvit og sort bytter farge etter lysvinkel, så det er en klokke med mange nyanser. Skiven, bezel, pusher, lenke og kasseform er satt så perfekt sammen at det for meg er den perfekte chrono.

Bærekomforten er for meg terningkast 10, ingen ulempe det heller :)

• Liker
Reaksjoner: Genta og Gin
Dette fikk meg til å tenke på en i nabolaget som har satt på masse M5-detaljer på sin 520. Ser veldig tøfft ut, men det er litt feil lyd når han kjører forbi.

Jeg kjøpte hvit Daytona igjen på onsdag, også hos Bjerke. Men det var den i Øvre Slottsgate. Hvit skive da det var den jeg savnet og angret på at jeg solgte.

Nydelig! Er det i det hele tatt mulig å få bestilt WG Racing Dial hos AD til en Daytona i stål?

Du må nok antagelig utenlands og ikke gjennom AD. Jeg sourcet en factory fresh i orignial forseglet innpakning fra en bruker på TRF for noen år siden (passionata)...da planen var Daytona. Skiven ble solgt før jeg fikk kjøpt klokken, hehe. Jeg gav 11K mener jeg å erindre, og tapte et par laken iirc da jeg solgte den her på TS. Du kan jo bare glemme å få Bjerke til å montere den, men en eller annen urmaker kan nok hjelpe deg ;)

Du må nok antagelig utenlands og ikke gjennom AD. Jeg sourcet en factory fresh i orignial forseglet innpakning fra en bruker på TRF for noen år siden (passionata)...da planen var Daytona. Skiven ble solgt før jeg fikk kjøpt klokken, hehe. Jeg gav 11K mener jeg å erindre, og tapte et par laken iirc da jeg solgte den her på TS. Du kan jo bare glemme å få Bjerke til å montere den, men en eller annen urmaker kan nok hjelpe deg ;)

Det var det jeg trodde, takk for svar. Da begynner letingen!

Mulig viserne bør byttes også, det blir vel så dyrt at jeg heller skulle kjøpt en Daytona i gull i stedet..... :)

Hva er grunnen til at Bjerke ikke vil sette inn en sånn skive?

Jeg synes pandaskiven ser best ut på bilder, men den sorte er overlegen i virkeligheten.

Hva er grunnen til at Bjerke ikke vil sette inn en sånn skive?

Er ikke så svaret så enkelt som at den kombinasjonen ikke finnes originalt? Akkurat som at de neppe vil eller får lov til å sette inn en grønn Hulk-bezel på en sub-LN. Den klokken finnes ikke. Rolex har lagd et ekslusivt produkt i hvitt gull, og ønsker å bevare utseendet ekslusivt for disse modellene. Noe sånt?

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Tror det er så enkelt, ja,

Er for så vidt enig at det horologisk sett kan være litt på kanten å sette inn en "gullskive" på en stålmodell, men hvor mange har denne detaljkunnskapen? Her inne er det nok mange som har meninger, IRL tror jeg knapt folk bryr seg eller kjenner til forskjellige skivealternativer. Og tar jeg steget er det ikke for å late som jeg har en gullklokke, det er rett og slett fordi jeg synes den hvite skiven med arabiske tall er utrolig flott :)

• Liker
Reaksjoner: Genta og Loevhagen
Synes andre varianter enn "standard 116520" er så mye mer spennende. Den hvite finnes også i denne varianten, med ikke-helsorte subdials. Usikker på om jeg ville gått lei de røde detaljene.

Rolex

Og den sorte motparten:

Rolex

Selv syns jeg faktisk den hvite 116520-skiva er penere enn WG-variantene. Ryddigere. Racing skivene blir, for meg, litt for pimpa, til grensa mot harry. Unntaket er 116519 med grå skive og sort skinnrem... Nydelig!