Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Jeg husker noen mente at brun rem og svarte urskiver ikke passer sammen. Det kan jeg rett og slett ikke skjønne :)

IMAG0962_zpsce965b58.jpg

Dette er nok min favorittkombo blant mange.

Det kunne jo hende det var klokken 0650 også :) Men jo, dette var en overtidsaften før påske. Og hvis jeg skal etterleve den "regelen" der kommer jeg meg ikke mye ut, her går det 90 prosent i brunt.

(Nå kommer jeg meg ikke mye ut uansett, for noen år siden ville konseptet "fast overtidsdag" hørtes absurd ut men som småttisfar er det tvingende nødvendig.)

Det kunne jo hende det var klokken 0650 også :) Men jo, dette var en overtidsaften før påske. Og hvis jeg skal etterleve den "regelen" der kommer jeg meg ikke mye ut, her går det 90 prosent i brunt.

(Nå kommer jeg meg ikke mye ut uansett, for noen år siden ville konseptet "fast overtidsdag" hørtes absurd ut men som småttisfar er det tvingende nødvendig.)

Den småbarnsfar som sitter med ben i slik høy stilling og slik rygg bakoverlent 06.50 om morgenen. Den småbarnsfar har au pair og fleksitid. ;)

Er det meningen at man skal kunne høre opptrekket i en Speedmaster Co-Axial?
Dersom jeg sjonglerer min kjapt frem og tilbake hører jeg helt klart halvmånen svinge frem og tilbake, og en telefon til Protid mente at jeg burde komme innom med uret. Problemet er at det er veeeeldig langt unna, så om dette er helt normalt ønsker jeg gjerne å høre fra noen her inne før jeg kaster bort en dags reise.

Dette er uret: OMEGA Watches: Speedmaster Moonwatch Omega Co-Axial Chronograph - Steel on steel - 311.30.44.51.01.002

Er det meningen at man skal kunne høre opptrekket i en Speedmaster Co-Axial?
Dersom jeg sjonglerer min kjapt frem og tilbake hører jeg helt klart halvmånen svinge frem og tilbake, og en telefon til Protid mente at jeg burde komme innom med uret. Problemet er at det er veeeeldig langt unna, så om dette er helt normalt ønsker jeg gjerne å høre fra noen her inne før jeg kaster bort en dags reise.

Dette er uret: OMEGA Watches: Speedmaster Moonwatch Omega Co-Axial Chronograph - Steel on steel - 311.30.44.51.01.002

Kjenner ikke til verket veldig godt, men de fleste automatiske klokker kan man høre pendelen som trekker opp hovedfjæra. ETA 7750 både wobbler og rasler det, mens andre er litt mer stille.

Jeg hadde ikke bekymret meg med mindre det var en skrapelyd. Litt mekanisk skal det jo være. Det er jo det vi liker her inne!

(Noen som kjenner verket kan kanskje gi et litt mer presist svar)

Takker for svar Crown Guard, så lenge klokken virker som den skal venter jeg med urmakertur til jeg skal dit uansett. Men jeg er ikke helt overbevist om at denne lyden er godartet.

Takker for svar Crown Guard, så lenge klokken virker som den skal venter jeg med urmakertur til jeg skal dit uansett. Men jeg er ikke helt overbevist om at denne lyden er godartet.

I just purchased my 1st mechanical watch, an Omega speedy 9300 and I have noticed that I can hear it wind when I move my wrist around...is that normal? It doesn't bother me a bit, but I want to make sure that there isn't anything wrong with the movement. Thanks, and sorry if this is a stupid question :)
kilde

Noise - I'm a bit surprised but I can hear the rotor when it spins. Not loudly but something that I didn't expect. I can also hear the seconds ticking from a foot or so away from my ear. It has the rapid "tick-tick-tick" sound - to me very pleasing. I noticed this while I was at work writing some instructions to one of our administrative staff, and my left wrist was resting on my desk.
Kilde

Things I Don't Like:
2. The movement is fairly noisy. I wish they'd used bushings, but then again my Daytona was noisy as well so maybe bearings on rotors are just the nature of chronographs.
Kilde

Hehe, ikke det at jeg ikke tror på deg, men jeg husker selv de første dagene jeg hadde 7750 på hånda. Jeg var sikker på at klokka var ødelagt! haha. good old times!

Neida, hvis du føler at det er noget galt med verket hadde jeg absulutt stikket innom en Omega AD.
Better safe than sorry!

Redigert:
Det fårn si.. Tusen hjertelig takk for at du bruker din egen tid til å hjelpe/beroe en random fyr på et forum :D :)
Som jeg nevnte, stresser ikke med noen langtur med det første, tar heller en svingom til Protid når jeg først er i Trondheim. Har ikke så lang erfaring med mekaniske ur, men sammenlignet med PO XL Crono
Cal. 3313 er det stor forskjell på lydnivå, men det kan jo selvfølgelig grunne i annen caliber, annen kasse og annet baklokk.

Better safe than sorry!

Agreed.

Redigert:
5iBTJgD.jpg

YV7k7Zp.jpg

sX2WftO.jpg

oV4k2m1.jpg

VINkLuz.jpg

Mine første bilder og min andre post her på forumet. Jeg har vært en ivrig leser på Tidssonen i omtrent ett år, noe som resulterte i kjøp av denne Omegaen av et medlem her. Mvh. Øyvind

Gratulerer med et sikkert og godt valg @oey_mola Man kommer liksom ikke unna det å ha en Speedmaster i samlingen.

Som du vet så kjøper de fleste av oss her inn på sonen ur som har en historie å fortelle. Historien rundt et ur kan være så mangt. Det kan være en spesiell historie rundt fabrikanten, designeren, verket, brukerne etc. etc. Det er kun de færreste av oss som er Påfugler og kun kjøper ur for å pynte oss :eek:

Og det er vel neppe mange ur som kan stille opp mot Speedmasteren når det gjelder historie :)

Frode.

Redigert av en moderator: