Det kunne jo hende det var klokken 0650 også Men jo, dette var en overtidsaften før påske. Og hvis jeg skal etterleve den "regelen" der kommer jeg meg ikke mye ut, her går det 90 prosent i brunt.
(Nå kommer jeg meg ikke mye ut uansett, for noen år siden ville konseptet "fast overtidsdag" hørtes absurd ut men som småttisfar er det tvingende nødvendig.)
Er det meningen at man skal kunne høre opptrekket i en Speedmaster Co-Axial?
Dersom jeg sjonglerer min kjapt frem og tilbake hører jeg helt klart halvmånen svinge frem og tilbake, og en telefon til Protid mente at jeg burde komme innom med uret. Problemet er at det er veeeeldig langt unna, så om dette er helt normalt ønsker jeg gjerne å høre fra noen her inne før jeg kaster bort en dags reise.
Dette er uret: OMEGA Watches: Speedmaster Moonwatch Omega Co-Axial Chronograph - Steel on steel - 311.30.44.51.01.002
Takker for svar Crown Guard, så lenge klokken virker som den skal venter jeg med urmakertur til jeg skal dit uansett. Men jeg er ikke helt overbevist om at denne lyden er godartet.
kildeI just purchased my 1st mechanical watch, an Omega speedy 9300 and I have noticed that I can hear it wind when I move my wrist around...is that normal? It doesn't bother me a bit, but I want to make sure that there isn't anything wrong with the movement. Thanks, and sorry if this is a stupid question
KildeNoise - I'm a bit surprised but I can hear the rotor when it spins. Not loudly but something that I didn't expect. I can also hear the seconds ticking from a foot or so away from my ear. It has the rapid "tick-tick-tick" sound - to me very pleasing. I noticed this while I was at work writing some instructions to one of our administrative staff, and my left wrist was resting on my desk.
KildeThings I Don't Like:
2. The movement is fairly noisy. I wish they'd used bushings, but then again my Daytona was noisy as well so maybe bearings on rotors are just the nature of chronographs.
Better safe than sorry!