Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Mmmmmm og haters gonna hate (you know who u are)

;)

DEEC2101-E83F-4417-A56C-260C985FD9C7-11934-000006D8A3CBF440_zps37558209.jpg

Omfg holy sh#* den der var tøff! Er helt klart en dealbreaker dersom det ikke er keramisk, og som eier av Speedy co-axial fra før så er vel ikke dette et naturlig kjøp uansett.. men den reima må jeg få fingrene mine i asap!

Jeg har egentlig ingen kommentar til prisen (selv om jeg tror at den kanskje er noe høy), men vil bare minne om at denne da er på 39mm - hvor 3570.50 er på 42mm.

Jeg ville spart litt ekstra til en Speedy Pro, da de pent brukt ligger mellom 2 og 3 tusen over denne i pris.
Og til slutt som et vennlig råd: Er du i tvil, så er du ikke i tvil. Det er dyrere å kjøpe noe du har litt lyst på nå, for så å måtte kjøpe inn det du egentlig hadde lyst på senere. Ventepølser er dyrt.. :)

Jeg har egentlig ingen kommentar til prisen (selv om jeg tror at den kanskje er noe høy), men vil bare minne om at denne da er på 39mm - hvor 3570.50 er på 42mm.

Jeg ville spart litt ekstra til en Speedy Pro, da de pent brukt ligger mellom 2 og 3 tusen over denne i pris.
Og til slutt som et vennlig råd: Er du i tvil, så er du ikke i tvil. Det er dyrere å kjøpe noe du har litt lyst på nå, for så å måtte kjøpe inn det du egentlig hadde lyst på senere. Ventepølser er dyrt.. :)

Godt tips! Da holder jeg meg unna for nu. Tror samboeren blir fornøyd, hehe.

Tenkte å gå innom nærmeste Omega forhandler for å sjekke ut Speedy Pro uansett. Try before buy, men noe kjøp blir det neppe. Nye koster de jo nærmere 30k.

Rett før Baselworld nå, men Omega sparer ikke alt nytt til da:
31130423001004-20.png

Spennende med ny racing-dial, men langt ifra like flott som denne:
Speedmaster357040-1_zpse216b53c.jpg

Urverk

Jeg lurer på hvor høye vedlikeholdsutgiftene man bør forvente på et mekanisk ur, samt holdbarheten.

Jeg lurer på hvor høye vedlikeholdsutgiftene man bør forvente på et mekanisk ur, samt holdbarheten.

På OMEGA's kaliber 1861 som finnes i Speedmaster Pro koster det rundt 4500,- for full service. Ifølge produsenten bør dette gjøres ca hvert 5. år. Men du kan nok drøye det lenger enn som så. Alt etter bruken.

Rett før Baselworld nå, men Omega sparer ikke alt nytt til da:
31130423001004-20.png

..................................................................................

He he - Det første bildet som kom på netthinnen når jeg så denne klokka var disse kjekke skottske gutta i kilt bærende på sekkepipe. Den hatten de har på hodet har jo samme mønster som kanten på skiven. Ikke?

Frode.