Det bildet made my day!
Med tanke på at det nylig er tatt service og prisene er høyere på Chrono24, virker ikke tilbudet her så avskrekkende. Har ikke kjempepeiling, men jeg synes prisen virker grei. Omega er jo alltid en vinner! Lykke til med eventuelt kjøpPostet dette i "klokkecafén" også, men får kanskje mer respons her:
Vurder å gå til anskaffelse av mine første litt dyrere klokke. Har bestemt meg etter mye klokkespotting at det blir en Speedmaster.
https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85460342&ref=conversation&fks=85460342
Har sett mye på denne i det siste og lurer på hva dere syns om denne?
Er prisen korrekt her?
Falt for denne da den er litt "artig" i forhold til andre klokker. Kanskje ikke noe for alle og en hver, men jeg liker utseende på den. Takker for alle svar
Vanskelig spørsmål @rubwan, og du trår nok ikke feil uansett hvilken av dem du velger.
Braanaas er godt kjent innen miljøet, driver NURK og har flere tiår med erfaring. Eksemplaret hans kommer komplett med original boks og papirer. Dette er et pluss ved videresalg og trygghet for fremtidige eiere. Prisantydning er 900,- lavere enn Omegaen på Finn. Den på Finn skal dog ha hatt en udokumentert service i 2015 (verdi i bruktsammenheng: 2000kr-ish), men mangler original boks og papirer.
Nå er jeg ikke sikker hva det vil koste å ta en service på en Reduced i dag med 1153-urverket, men jeg innbiller meg at det rimeligste i Norge er hos perfectwatches (hvis det fortsatt er oppe og går?). Hvis ikke er det flere uavhengige urmakere som gjerne tar jobben med å renske opp i urverket til en fornuftig pris. Feks Oslo Ur-Service.
Personlig konklusjon:
Er du helt sikker (tvilsomt ) på at du aldri kommer til å selge Speedmasteren: Gå for den på Finn.
Er du i tvil: Velg den på Tidssonen.
Finnes annen spenne til SeamasterVis vedlegg 18427
Knall ur(!), 1 ankepunkt.
Microjustering av lenke. Er det mulig å få til med annen spenne? enten hakket for stor, eller hakket for liten....
Takk. Følger sporet og ser om det er mulig å få til noe.Finnes annen spenne til Seamaster
(med microjustering), men usikker på om den passer..? Sjekk litt her:
http://forums.watchuseek.com/f20/sp...done-3372618-2.html#/topics/3372618?_k=oa1ou7
Vis vedlegg 14978
Hatt 2 x Speedy Moonwatch tidligere. Savnet, så kjøpte denne -57en. Mer av alt på en måte. Herlig finish, med innsikt til et vanvittig flott 9300 urverk. Legg til en frekk sandwich dial så har du et ur til å bli glad i.
Får mer og mer armtid her og...Uten tvil min favoritt! Blir aldri lei av den..
Da var den på plass på armen Grei lesbarhet så lenge det bare er litt lys i rommetSe der ja, på bildene til @Timebandit var det helt akseptabel lesbarhet og jeg må være enig i at denne er en skikkelig tøffing Her må det postes bilder når denne er i boks @Stolbark. Er vel ikke mange av denne her inne tenker jeg
Vis vedlegg 18427
Microjustering av lenke. Er det mulig å få til med annen spenne? enten hakket for stor, eller hakket for liten....
Ja, men er der problemet er? tar eg av eit halvledd = for stram... men mulig eg venner meg til litt løs klokke...Får vel halvledd til den lenken?
Forstår eg godt! pent ur!Den der er skikkelig flott! Har også blitt veldig glad i denne:
Vis vedlegg 18815
Vis vedlegg 18427
Hei.jeg synes dette er uten tvil den fineste speedmasteren, men den ser litt høy ut.... hvordan føles den på amen, og hvordan er den på rem?
Hei.
Høyden er ikkje eit ankepunkt for meg. Men eg har og hatt Seiko sin Marinemaster som er høy, og likt den godt. I tilegg har eg prøvd Rolex sin SD, mange meiner jo denne og er for høy, men på mine lanker går alle desse fint.
@Jone har og testa dette uret, og heller ikkje han reagerte på at den var "for høy"?
Angående reim. Faktisk ikkje testa den med reim. Har fleire reimklokker, men kun denne på lenke, og veldig greitt å ha eit lenkeur..... Men med tiden testes det nok
Mvh
Odd