Den store fotballtråden!

@Kohe321: Gratulerer! Dette har vært litt av en sesong, ja. Så helt uinteressant ut da Barca ikke funket mens
RM dro avgårde med 23 strake seire ... Og så fadesen i San Sebastian og alt bråket.

Jeg var i Spania mens gullet ble sikret. Litt rart at de vant. Har på følelse (også i Spania) at Luis Enrique
ikke har fått noe særlig anerkjennelse for suksessen har tross alt har fått. Men så leste jeg også
Marca, hvor Barcelona's finaleplass i CL ble omnevnt på side 23 ... Men litt vrient å komme unna at
det er lett å synes at Messi's genialitet, og Suarez (og i noe mindre grad Neymar), alene har fått til dette.
For noen fantastiske pasninger fra Messi i år.

Noen nyheter, @Kohe321? Hvordan blir det med transfervinduer? Kan de signe folk?
Hvordan blir det med trener? tar Luis Enrique ett år til? Hvis ikke: hvem kommer? Fikk inntrykk
at LE's situasjon ikke er helt aklart.

Gratulerer! Er det Athletic i cupen? Og så Juve, selvsagt ...

@Kohe321: Gratulerer! Dette har vært litt av en sesong, ja. Så helt uinteressant ut da Barca ikke funket mens
RM dro avgårde med 23 strake seire ... Og så fadesen i San Sebastian og alt bråket.

Jeg var i Spania mens gullet ble sikret. Litt rart at de vant. Har på følelse (også i Spania) at Luis Enrique
ikke har fått noe særlig anerkjennelse for suksessen har tross alt har fått. Men så leste jeg også
Marca, hvor Barcelona's finaleplass i CL ble omnevnt på side 23 ... Men litt vrient å komme unna at
det er lett å synes at Messi's genialitet, og Suarez (og i noe mindre grad Neymar), alene har fått til dette.
For noen fantastiske pasninger fra Messi i år.

Noen nyheter, @Kohe321? Hvordan blir det med transfervinduer? Kan de signe folk?
Hvordan blir det med trener? tar Luis Enrique ett år til? Hvis ikke: hvem kommer? Fikk inntrykk
at LE's situasjon ikke er helt aklart.

Gratulerer! Er det Athletic i cupen? Og så Juve, selvsagt ...

@Hvalrossen Takker! :)

Enrique får definitivt mye anerkjennelse blant fansen, men det er nok ikke så rart om du satt igjen med den følelsen om du var i en mer Madrid fokusert del av Spania. Marca var ihvertfall store nok til å la det være forside stoff da Barca vant tittelen, den andre Madrid avisen "AS" valgte å kjøre en fremside om basketlaget til RM dagen etter Barca vant tittelen.

Lucho har ikke bekreftet noe enda, men det er sterke rykter som sier at han blir. Da han nylig ble spurt om dette svarte han bare at dette får vente til etter sesongen. Stemningen i troppen har bare blitt bedre og bedre, og Messi og Lucho virker å ha skværet opp skikkelig, og jeg tror Messi også nå gjerne vil at han skal bli.

CFt8iEnWAAEP1wz.jpg:large

Joda, Messi har vært helt vill denne sesongen, men måten hele laget fungerer på og det taktiskte nivået de holder skal Luis Enrique ha mye skryt for. Han har definitivt en stor del av æren for dette.

Kjekt at ligaen er vunnet, da er liksom allerede sesongen er suksess og vi kan gå inn i de to siste finalene litt mer avslappet. Men selvsagt, vi vil veldig gjerne vinne trippelen! Copa finalen er mot Bilbao, og CL finalen er som kjent mot Juve. Gleder meg noe utrolig!

Ellers veldig vemodig med Xavi i går, men han kommer tilbake en gang, som han selv sa så skal han tilbake til Barca uansett om det blir som trener, sportsdirektør eller hva det måtte være. :)

Og til slutt, angående det å signere spillere. Ja, vi kan kjøpe spillere, men de kan ikke registreres og spille kamper med oss før januar. Det er nå ganske troverdige rykter som knytter oss til Dortmunds Gundogan, og spørsmålet blir da om han (eller andre spillere vi kjøper) skal komme over i sommer og trene med laget fra sesongstart i 4 måneder frem til januar, eller bli i laget deres på lån frem til januar.

Etter min mening er det lurest om spillerne kommer over og trener daglig med de andre fra og med sommeren. De spiller jo treningskamper under treningene så det vil jo ikke akkurat være bortkastet tid for dem, og det er bare snakk om noen måneder. De vil kunne bygge kjemi og spillerforståelse samt jobbe med å integrere spillestilen sin raskere på denne måten, for ikke å nevne at Lucho og trenerapparatet vil ha full kontroll på hvordan og hvor hardt de trener.

Her er litt bilder fra gårsdagens feiring!

CFxPxmTWYAAdSLh.jpg:large

CFwmTrPW8AEv-1Q.jpg:large

CFyG--KWoAAHryA.jpg:large

CFx5bW2UgAA5qAB.jpg:large

CFtv7bbUsAAWs18.jpg

pic_2015-05-23_OTRO_BARCELONA-DEPOR_17-Optimized.v1432467324.JPG

CFuj9oGWAAAzYT3.jpg:large

CFt9xA4W0AArN9u.jpg:large

tumblr_notpihsYN01sz52x6o1_540.jpg

"Ja ja, enda en ligatittel..."
tumblr_notq8m0bkN1s2vj5qo1_540.jpg

Ellers kan du se hele feiringen i HD her :)

Og en gjennomgang av målene i kampen. Viser dog ikke at Messi ble frarøvet et nydelig og legitimt on-side mål:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
@Kohe321: Ilkay Gundogan? Ikke rare greiene ... selv om han var OK, til og med ganske bra, da Dortmund hadde
sin fine sesong i 2013.

@Kohe321: Ilkay Gundogan? Ikke rare greiene ... selv om han var OK, til og med ganske bra, da Dortmund hadde
sin fine sesong i 2013.
@Hvalrossen Hmm, jeg mener Gundogan på sitt beste er verdensklasse, eller ihvertfall potensiale til å være det. i 2012/13 sesongen var han en av de beste midtbanespillerne i verden etter min mening, og flere fans snakket på den tiden hvordan han ville passet perfekt i Barca som Xavi's arvtager. Men så kom denne utrolig leie ryggskaden som satt ham ut i et år og satt en stopper for alt.

Etter hva jeg har sett denne sesongen så har han ikke vært på det samme nivået som før ryggskaden, men det har heller ikke Dortmund (for å si det mildt), så det er vanskelig å bedømme enkeltspillere på en rettferdig måte når laget som helhet har vært så ute av form. Han er ikke den eneste på laget som virker flere hakk dårligere enn CL-finale sesongen for å si det slik.

Skaden skal heldigvis være et tilbakelagt tema, og han er jo bare 24 år gammel så jeg tror han fremdeles har tilgode å nå potensialet sitt. Det hadde jo vært fantastisk om han kunne finne tilbake til det gamle toppnivået i Barca, og jeg tviler på at han vil koste mye mer enn 20-25m euro i sommer, så potensialet for et røverkjøp ala Rakitic er definitivt tilstede. Personlig vil jeg mye heller satse på Gundogan i kombinasjon med en spiller som Mateo Kovacic fra Inter eller Oliver Torres fra Atletico enn å bruke 100m på Pogba, for eksempel. :)

Redigert:
Ser ikke helt hvem som skal true Sogndal i år og i Bergen må en svensk fotballtrener dra slukøret hjem imorgen. Brann ligger under 4-0 mot storlaget Levanger.

Utrolig underlig; Norling hadde godt rykte/gode resultater fra flere klubber i Sverige. Akkurat som Tom Prahl, blant annet.
Rart ... men såvidt jeg skjønner venter det en kremjobb på ham i Sverige. Han kan vel ikke overleve 1-4 mot Levanger.
(Jeg må innrømme at jeg aldri har sett Levanger spille, så de kunne jo vært the second coming of Barcelona for alt hva jeg vet.)

@Kohe321: Rakitic var vel rimelig opplagt for alle at han var en stjernespiller. Han var bra
i 2013, slik at de aldri savnet Nuri Sahin. Men etter det har han ikke sett bra ut ... vi får se.

@Kohe321: Spent nå? Jeg synes det er nitrist at Chiellini ikke får spilt. Juve's viktigste spiller, viktigere
enn Pirlo, Tevez og nok også viktigere enn Vidal. Dumt.

Leste i sportbladet at et lag ville kjøpe Gundogan, men droppet det fordi
han visstnok var elendig i cupfinalen ...

@Kohe321: Spent nå? Jeg synes det er nitrist at Chiellini ikke får spilt. Juve's viktigste spiller, viktigere
enn Pirlo, Tevez og nok også viktigere enn Vidal. Dumt.

Leste i sportbladet at et lag ville kjøpe Gundogan, men droppet det fordi
han visstnok var elendig i cupfinalen ...

@Hvalrossen Ekstremt spent, sitter og teller minuttene nå! Det er denne "grugledingen" som er så kjent, og det har vært slik i hele dag. Heldigvis var det tennis i dag, noe som gjorde at ventetiden passerte raskere. Visca Barca!

Ellers, Gundogan ryktene har stilnet veldig. Tror han går til ManU, og at Barca pusher på for Pogba...

5te gule kortet på Vidal etter 20 minutter ... utrolig om han får spille hele kampen.

@Kohe321 : Kan du få dine gutter til å spille litt god fotball igjen? Det var bra de første minuttene men
nå holder de bare på ballen og venter på at kampen skal ta slutt uten at Juve får kjenne på ballen ...

Ser at Vidal fremdeles ser aggressiv ut, selv om han ikke gjorde seg skyldig i et gult kort etter kort nr 6.
Allegri må ta en gromprat med fyren i pausen, ellers er han vel ute rundt det 65. minuttet.

Ikke mye fra Messi sett brt fra to grompassninger i begynnelsen av kampen. Håper vi får sett mer til ham.

Jepp, startet bra men dabbet av litt og ble litt for nervøst spill etter 25 minutt. Men det kom også som følge av at Juve begynte å parkere bussen etter målet, spilte nesten som Atletico Madrid. Men ja, Lucho gjør nok justeringene som trengs i pausen og får dem til å spille litt mer direkte igjen.

Enig, latterlig atferd av Vidal. At han tør å gjøre dette med gult kort er utrolig: https://vine.co/v/eMp3JeQzuI3

Gratulerer @Kohe321! Sjelden jeg har sett Neymar så frisk (bedre enn Suarez idag). Messi nesten skuffende,
men avgjør kampen med et ekstremt rush til 2-1. Og avgjørende passning til Neymar på 3-1. Pent av dommerne
å se handsen på Neymar-"scoringen". Vidal hadde en kjempetakling i 2.omg hvor Messi bare hoppet
over fyren. Ellers hadde det røde kortet kommet da.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Tusen takk @Hvalrossen! :)

Messi hadde en grei kamp, men var ikke på det ekstraordinære nivået vi har blitt vant til i 2015. Litt stille. Men når det er sagt så var han var nok en gang helt avgjørende for kampen allikevel. Tror heller ikke gressmatten var til stor hjelp akkurat. Spillestilen og driblingen hans bygger jo mye retningsforandringer, og denne gressmatten var såpeglatt, de skled jo rundt hele tiden alle mann. Husker flere ganger han begynte å drible og kom seg fri, bare for å falle rett etterpå.

Må forresten heller ikke glemme Messi sitt bidrag til første målet, nemlig langpasningen til Alba som igangsatte det hele. Han strødde forøvrig noen perler igjennom hele kampen...

Neymar var fantastisk ja, herlig prestasjon. Han må bare jobbe med avleveringene av sisteballene, de kan fremdeles bli bedre. Tidspunktet hvor han kunne spilt igjennom Suarez popper opp i tankene for eksempel.

Herlig! Nå må det feires :D

Redigert:
God feiring @Kohe321! Så en annen dag kan du fortelle oss hvem som blir trener neste år. Har ikke sett Pogba mye, men
sjekket nøye mot RM, og generelt var hans passninger elendige. Også idag treffer de sjelden en medspiller. Men for en fart, kraft, og teknikk.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Takk, og jeg tror det nesten er helt sikkert at Enrique blir å se på trenerbenken neste sesong også, uansett hva som skjer i presidentvalget. :)

• Liker
@Hvalrossen Forresten, litt ekstra kult å vinne CL ved å slå alle de regjerende mesterene i Europa på vei til tittelen. England, Frankrike, Tyskland og nå Italia. Ah, må ikke glemme mesterne fra Kypros, Apoel, heller :p

• Liker