Den store fotballtråden!

Kampen ble bra den. To fantastiske tunneler fra Suarez, begge resulterte i mål.
Begynner vel å lukte to spanske lag i finalen.

Endelig moro å lese tabellen, ihvertfall til søndag:

1 Vålerenga 3 2 1 0 6-2 7
2 Rosenborg 2 2 0 0 11-0 6
3 Odd 2 0 0 0 4-1 6

Vi må ta med oss det vi kan...

8000 på Ullevål er bare trist.
Litt antiklimaks fra Arsenal-Liverpool for noen uker siden på Emirates.

Redigert:
Første omgang i Barcelona derbyet mellom Barca og Espanyol i dag var ren og pur fotballmagi fra Barca. Andre omgang ble litt forsuret av tidenes merkeligste røde kort til Alba, som først fikk gult for å sparke ballen til Espanyols keeper etter en offside, og dermed ropte noe til dommeren og fikk et gult til med en gang. Helt latterlig :p

Barca spilte dem faktisk ut 11 mot 10 også. Espanyol kjemper for å komme inn i Europa League neste sesong.

Elsker 720p 60fps :D
(blokkert embed, følg linken til youtube)

Men DET første målet da! Messi, Neymar og Suarez (og Alba!) med ren magi.

Redigert:
Takk for klippet, @Kohe321. Suarez imponerer på begge scoringene. Utrolig overhopp på det første og glimrende
volley til Messi på den andre. Men for en pasning fra Messi til Alba på den første.

Var dette representativt for kampen?

Bliur interessant med Barca - Bayern, selv om jeg ikke synes Bayern har imponert veldig den siste tiden.
Hertha-kampen igår imponerte ikke. Bayern bygger veldig på Robben, og sålenge han nyter kampene fra tribunen
lugger det litt i maskineriet.

Redigert av en moderator:
@Hvalrossen Ja, vil si dette var representativt for kampen. De skapte sjanser hele tiden, Espanyol var heldige som bare lå under 0-2 til pause. Virker som om laget "peaker" på helt rett tidspunkt akkurat nå.

Enrique og trenerteamet måler distansen alle løper på trening med gps, samt tar målinger av hjerterytme, akselerasjoner osv, og får dermed et detaljert bilde av hvor slitne hver enkelt spiller er og gjør rotasjoner deretter. Dette begynner å betale seg nå. Rakitic løp for eksempel 12km mot PSG, og ble hvilt i kampen mot Espanyol hvor Rafinha gjorde jobben på høyre midtbane veldig bra.

Vermaelen har i lengre tid trenet med laget, og ble i dag 100% friskmeldt etter operasjonen han hadde i låret, noe som betyr at i dette øyeblikk er samtlige spillere på førstelaget skadefrie og klare til dyst. Det er mulig Vermaelen får spille noen minutter mot Getafe på tirsdag, og det gleder jeg meg i så fall til. Føles som en ny signering :)

Forresten, helt enig i at overhoppet til Suarez burde telle som en assist, han trekker jo med seg hele forsvaret og legger dermed ballen på sølvfat til Neymar. Elsker hvor lite egoistisk de spiller på topp. Alle tenker bare på lagets beste. Ikke noe sjalusi, bare vennskap.

Pique snakket nylig om dette i et intervju, hvor han sa:
I’ve never before seen a relationship like the one between Luis, Ney and Leo. Being a footballer always goes hand in hand with a certain amount of egotism, but those three really do have a special relationship. They get on superbly. There’s no hint of jealousy and that shows on the pitch.

The Three Musketeers :D

barc3a7a-3-1-atletico-suarez-neymar-and-messi-2015.jpg

Redigert av en moderator:
Målene fra gårsdagens kamp! Barca fortsetter å kjøre på og endte opp med å vinne 6-0. Kan nesten ikke huske sist jeg så en kamp hvor samtlige mål hadde en så høy "perle faktor" som dette. :eek:

(igjen er videoen blokkert for emedding, følg linken :) )
[video=youtube;WeGrN1G-9m8]https://www.youtube.com/watch?v=WeGrN1G-9m8[/video]

Redigert:
Målene fra gårsdagens kamp! Barca fortsetter å kjøre på og endte opp med å vinne 6-0. Kan nesten ikke huske sist jeg så en kamp hvor samtlige mål hadde en så høy "perle faktor" som dette. :eek:

(igjen er videoen blokkert for emedding, følg linken :) )
[video=youtube;WeGrN1G-9m8]https://www.youtube.com/watch?v=WeGrN1G-9m8[/video]

Nydelig indeed. Messi fremspilling til nr 2 er genial. Messi har hatt noen helt fantastiske pasninger i nesten alle
kampene jeg har sett i år. Bedre assists enn Xavi på sitt beste, om mulig. Suarez ser ut til å fortsette storspillet
med noen lekre assists. Ikke dum den flikken fra Xavi til Suarez heller ...

Nå må det sies at Getafe ikke er en målestokk. Min Levante-venn mente (før G-L) at Levante kun hadde
10-11 proffer i troppen om dagen og at selv Levante burde slå dem (noe de også gjorde på bortebane).

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Ord blir fattige. Istedet må heller film og bilder få snakke for seg. Gårsdagen var ren og skjær magi, jeg fikk ikke sove før 4 på natten, og drømte faktisk om Barca mål i natt. :D

Mål 1: http://fat.gfycat.com/HarshSourIndianrockpython.mp4 Langskudd som gir minner tilbake til 2011 finalen. Veldig bra jobb av Dani Alves før målet!

Mål 2: http://giant.gfycat.com/OrganicMassiveFlamingo.mp4 Legg først merke til Rakitic sin fantastiske stikkpasning. Måten Messi finter Boateng innover mot venstre, men så drar tilbake og fortsetter nedover et splittsekund senere er grunnen til at han faller bakover. Det skjer så kjapt at hele sekvensen kan se ut som en enkel akselerasjonsforandring, men det er mer som foregår enn det.

Mål 3: http://gfycat.com/ZealousReliableGuineafowl.mp4 Elsker dette målet da alle tre spissene samarbeider. Suarez som sterkt klarer å skjerme ballen og pirke den til Messi, som vender og får gitt en superb pasning som tillater Neymar å løpe rett inn i ballbanen uten å miste fart. Neymars avslutning er ganske frekk, han finter skudd og får Neuer til å sette seg og fryse et splittsekund, og avslutter rett etterpå.

Et par gode øyeblikk ellers i kampen:

rZiLZmQ.gif

T0Bog3J.gif

qBSYXrd.gif

EixFBeB.gif

Goal difference in last 6 Barcelona games: 23-0 #fcblive

CEWdAIXW8AAZ7Ju.jpg

Fantastisk garderobestemning etter kamp

pic_2015-05-06_BARCELONA-BAYERN_40-Optimized.v1430947158.JPG

Redigert:
Glimrende greier som alltid @Kohe321. Nok engang meget imponert over Messi som pasningslegger. Ufattelig nok (muligens) bedre
enn Xavi i sine velmaktsdager (om mulig). Men, akkurat som mot Madrid er ikke medspillerne alltid gode nok. Begge gangene ble det avgjørende
at Messi tar seg noen raids/avslutter selv i stedet for å fore lagkameratene med drømmepasninger hele tiden. Ellers syntes jeg at Neymar nok engang var skuffende i går (siste målet til tross). Suarez derimot ser bra ut i laget, selv om han bommet for mange 85%-sjanser igår. Synd at Ter Stegen ikke får gjøre en eneste redning når han endelig får spille.

@Kohe321: denne streikegreia i Spania, er det noen seriøse greier?

Glimrende greier som alltid @Kohe321. Nok engang meget imponert over Messi som pasningslegger. Ufattelig nok (muligens) bedre
enn Xavi i sine velmaktsdager (om mulig). Men, akkurat som mot Madrid er ikke medspillerne alltid gode nok. Begge gangene ble det avgjørende
at Messi tar seg noen raids/avslutter selv i stedet for å fore lagkameratene med drømmepasninger hele tiden. Ellers syntes jeg at Neymar nok engang var skuffende i går (siste målet til tross). Suarez derimot ser bra ut i laget, selv om han bommet for mange 85%-sjanser igår. Synd at Ter Stegen ikke får gjøre en eneste redning når han endelig får spille.

@Kohe321: denne streikegreia i Spania, er det noen seriøse greier?

@Hvalrossen Jepp, Neymar har hatt et par svake kamper på rad nå. Håper han kan komme tilbake i storform til neste kamp og holde det ut sesongen. Uansett vil jeg si at hans andre sesong i laget har vært fantastisk, han har scoret 34 mål til nå. Og trespannet Neymar, Suarez og Messi har nå scoret 111 mål til sammen denne sesongen, og det er med en Suarez som først begynte å spille 25 Oktober mot Madrid etter flere måneder ute, og som tok litt tid før han kom i gang. Hvor mange mål vil de score sammen neste sesong? :D

Angående streiken, så har La Liga ekspert Petter Veland en god gjennomgang av hva som skjer her.

Jeg håper de kommer til enighet slik at sesongen kan fortsette som normalt. Er usikker hvordan det blir med spillerne som skal til Copa America i juni om sesongen enda ikke er ferdig, blir de værende da? Det vet jeg ikke. Det hadde vært veldig kjipt å miste spillere, og dette ville være en større krise for Barca enn RM da de ikke har så mange viktige Sør-Amerikanske spillere. Men, jeg kan umulig tenke meg at dette skjer.

Redigert:
LIGASEIER!!! :)

(Våger meg å tilkalle @Hvalrossen inn her :) )

2015-05-17_ATLETICO-BARCELONA_23-Optimized.v1431894016.JPG

2015-05-17_ATLETICO-BARCELONA_22-Optimized.v1431894020.JPG

2015-05-17_ATLETICO-BARCELONA_27-Optimized.v1431894045.JPG

2015-05-17_ATLETICO-BARCELONA_28-Optimized.v1431894041.JPG

2015-05-17_ATLETICO-BARCELONA_36-Optimized.v1431894078.JPG

2015-05-17_ATLETICO-BARCELONA_40-Optimized.v1431894090.JPG

2015-05-17_ATLETICO-BARCELONA_41-Optimized.v1431894094.JPG

2015-05-17_ATLETICO-BARCELONA_37-Optimized.v1431894082.JPG

2015-05-17_ATLETICO-BARCELONA_18-Optimized.v1431894008.JPG

Vinnermålet til Messi:

For et mål... Igangsetter veggspill med Pedro, mottar en god returball og tar en såledragning til høyre vekk fra taklingen til Giménez, dytter så ballen tilbake mot venstre for å legge den til rette for skudd og avslutter et splitt-sekund senere fra en vanskelig vinkel. Skuddet går mellom bena på Godin og helt ut i ytterste hjørne hvor Oblak akkurat ikke når ut. Klassisk Messi-mål. Alt skjer så fort at det er vanskelig å se alle detaljene.

Feiringen etter kampen blåses av:

Og den gode stemningen fortsetter i bussen på vei til flyplassen i Madrid. Ekstrapoeng til Rafinha og Piqué for å ta helt av :p

https://twitter.com/barcastuff/status/600075827292803073

https://instagram.com/p/20WF2UtsBq/

Litt mer behind the scenes fra reisen hjem igjen:

I mellomtiden er det folkefest som venter i Barcelona:

if06bp.jpg

21bpqpy.jpg
'

CFQgmKkVIAAKbm6.jpg

For en spinnvill sesong dette har vært, med nedturer og oppturer og en helt vannvittig spennende ligafinale hvor alt har vippet på en knivsegg hver eneste serierunde mellom Barca og RM i innspurten. Topp 4 kampen lever enda mellom Sevilla og Valencia og er virkelig spennende, med bare 1 poeng som skiller dem og hvor begge definitivt fortjener å spille CL så blir neste helg helt avgjørende. Følg mer med på Spansk fotball folkens!

FOR EN DAG, 17. mai og en utrolig herlig ligaseier! :D

Redigert:
Uten å ha lest igjennom hele tråden, er det andre her på TS som holder med Newcastle, eller er det bare jeg (som er så dum..)?

Heldigvis har United noe å spille for i siste kamp. Forhåpentligvis tar de seg av Hull slik vi klarer oss selv med tap :)
Tviler jeg på. Regner med at Arsenal tar Sunderland imorgen og da er løpet kjørt.
Håper virkelig tegneserielaget holder seg, og ikke minst at ManU må spille kvallik.