Hvalrossen
Støttemedlem
Glimrende @Kohe321! Tusen takk.
Kanskje litt av problemet: han vil tydeligvis alle kampene, og HELE kampen ... (eller er det trenerne som trenger det?)
Jepp, jeg et vi er unenige er, men Messi var litt skuffende i VM, særlig var han elendig i utslagsfasen (mot Belgia (eller Sveits?)
hadde han en avgjørende innsats, men deretter var det elendig). Mascherano (og di Maria så lenge han varte) tok dem til finalen.
Mmmm ... den siste kampen jeg så var den 4-0-kampen hvor han scoret et ferdigscoret offside-mål i La Liga. Da
var Messi langt unna den gamle gode. Du husker sikkert CL semifinale i 2011 på Santiago B. Er det DEN Messi
vi snakker om?
Jepp, ingen på nivået. Zidane, Ronaldinho (de få gode årene), og Messi troner klart over alle andre i min levetid (som inkluderer Maradona og Zico).
Apropos, Ballon d'Or burde nok ha gått til Robben i fjor. I tillegg til å være best i VM er han nå den viktigste på Bayern, klart viktigere enn den tidligere giganten Schweini. Robbens skuespilleri er ufyselig, men han hadde fortjent Bd'O ifjor.
Ufattelig at Nasri ikke fikk rødt for den på Neymar, og straffen var ikke opplagt, nei. Men likevel, de må jo levd litt
farlig hvis City hadde scoret på straffen.
OK, så han er god? Fikk sparken etter rimelige dårlige resultater i Roma. Og Celta gjør det vel ikke verre i år?
Men hvor god en coach er en som insisterer på Mathieu og spiller Mascherano i forsvaret?
Uansett, nå har jeg fått mye god bakgrunn til El Clasico så får vi se hva slags Barça og Messi som dukker opp.
Tusen takk @Kohe321! Og hvis du har instant analyse etter (eller under) EC så setter jeg veldig pris på alt!
@Hvalrossen Korrekt, og grunnen kan spores tilbake til våren 2013.
I 2012/2013 sesongen da han scoret 91 mål til årskiftet var han i toppform, og han fortsatte tempoet etter nyttår 2012-2013 og utover våren, men ble dessverre kjørt, eller kjørte seg selv, for hardt både for klubben og for landslaget.
Argentina spilte en kamp i høyde i Bolivia hvor jeg mener å huske at Di Maria gikk ned for telling og trengte oksygenmaske. Den kampen ble nok dråpen som fikk begeret til å renne over fysisk sett. Noen dager etterpå var det liga kamp igjen hvor Messi spilte bra, og noen dager etter det igjen kom kampen mot PSG i CL. Her scoret Messi og skadet seg like etterpå i hamstring. Denne skaden fortsatte å plage ham igjennom hele resten av året. Hver gang han fikk en skadefri stund og ting begynte å ta form igjen, så kom skaden i hamstringen tilbake og banket på døren, og han måtte sitte ute i flere uker til. Han fikk ikke bygget seg opp igjen skikkelig hele dette året.
Kanskje litt av problemet: han vil tydeligvis alle kampene, og HELE kampen ... (eller er det trenerne som trenger det?)
Da han kom tilbake fra en av de siste skadene i starten av 2014, og scoret et sykt mål i comeback kampen som jeg husker godt, så markerte egentlig dette begynnelsen på en lang periode med gjenoppbygging av både form og fysikk, en prosess som varte til etter sommeren 2014. Han var ikke seg selv i VM, det var helt klart, og selv om han gjennomførte et godt mesterskap, så virket han tregere og mindre sikker på fysikken sin.
Jepp, jeg et vi er unenige er, men Messi var litt skuffende i VM, særlig var han elendig i utslagsfasen (mot Belgia (eller Sveits?)
hadde han en avgjørende innsats, men deretter var det elendig). Mascherano (og di Maria så lenge han varte) tok dem til finalen.
I august hadde han en liten lårskade i det andre beinet, men denne var heldigvis ikke knyttet til fjorårets hamstring skade, og forsvant igjen ganske kjapt.
Det er altså først denne sesongen han virkelig har begynt å bygge seg opp til, og etter min mening gått forbi, det nivået han hadde i 2012/2013 før skaden i kampen mot PSG. Akkurat nå mener jeg han spiller bedre enn noensinne før.
Mmmm ... den siste kampen jeg så var den 4-0-kampen hvor han scoret et ferdigscoret offside-mål i La Liga. Da
var Messi langt unna den gamle gode. Du husker sikkert CL semifinale i 2011 på Santiago B. Er det DEN Messi
vi snakker om?
Det er kamper som dette som bare viser at ingen er på nivå med Messi når han er i form. Måten han håndterte City spillerne på, fjorårets EPL mestere, fikk det til å se ut som om "han drev med en annen idrett" som Morten Langli sa på Viasat i går.
Jepp, ingen på nivået. Zidane, Ronaldinho (de få gode årene), og Messi troner klart over alle andre i min levetid (som inkluderer Maradona og Zico).
Apropos, Ballon d'Or burde nok ha gått til Robben i fjor. I tillegg til å være best i VM er han nå den viktigste på Bayern, klart viktigere enn den tidligere giganten Schweini. Robbens skuespilleri er ufyselig, men han hadde fortjent Bd'O ifjor.
Forresten angående dømmingen i går: Nasri skulle hatt direkte rødt, og straffen var i beste fall veldig tvilsom, og frisparket som ledet til Alves sitt gule kort og suspensjon var bare tull.
Ufattelig at Nasri ikke fikk rødt for den på Neymar, og straffen var ikke opplagt, nei. Men likevel, de må jo levd litt
farlig hvis City hadde scoret på straffen.
Luis Enrique har virkelig snudd tingene helt rundt, systemet hans fungerer strålende: vi skaper sjanser hele tiden, men kan også roe ned og kontrollere når det trengs. En perfekt miks av direkte og pasningsbasert fotball, og balansegangen blir bare bedre og bedre. Humøret og samholdet i laget er sterkere enn på veldig lenge, og formkurven virker å være stigende. Må bare spise i meg ordene som jeg skrev tidligere om Lucho. Han er ikke en dårlig trener, tvert imot veldig god. Det tok tid å få laget til å fungere med forandringene han satt igang, og det var tidvis frustrerende, men det har virkelig betalt seg.
Så ja, well done Lucho!
OK, så han er god? Fikk sparken etter rimelige dårlige resultater i Roma. Og Celta gjør det vel ikke verre i år?
Men hvor god en coach er en som insisterer på Mathieu og spiller Mascherano i forsvaret?
Uansett, nå har jeg fått mye god bakgrunn til El Clasico så får vi se hva slags Barça og Messi som dukker opp.
Tusen takk @Kohe321! Og hvis du har instant analyse etter (eller under) EC så setter jeg veldig pris på alt!
Redigert av en moderator: