Den store fotballtråden!

Saf

Jeg er ingen stor tilhenger av engelsk fotball, og var veldig fornøyd med de to Barça-utklassingene av Man U i 2009 og 2011, og tilsvarende misfornøyd med Bayerns tap i 1999 etter å ha utspilt Man U etter alle kunstens regler.

Men jeg må si at Alex Ferguson har vært en fullstendig fantastisk trener; må være en fotballhistoriens beste uten tvil.
I tillegg var faktisk fotballen til Man U faktisk veldig severdig; masse fart fremover hele tiden. Utrolig tempo.
Å holde laget helt i Europatoppen hvert eneste år siden 1992 er rett og slett ufattelig imponerende.

Highlights som man ikke glemmer med det første er kanskje særlig semifinalene mot Zidane's Juve i 1999 og
kvartsfinalene mot Los Galacticos i 2003; må være den beste kvartsfinale-serien i CL noensinne ...

Morsomt å se hva som skjer. Mourinhos flørting med Man U i det siste, hans ekstremt ikke-subtile forsøk på å få sparken i Madrid kan ju antyde Man U, men jeg tipper Man U har sett hva 27 år med stabilitet har gjort, og Moyes har vært lenge i Everton og gjort det helt OK der, så jeg tipper det blir Moyes.

Takk, SAF,
fra en ikke-MU-supporter

Yes, vekk med Sir Alex
Good riddance to you dear sir! :D

Ryktebørsen sier at Ruud Gullit er heteste kandidat til jobben, tett fulgt av Gazza og Henning Berg. Dette kan bli gøy

:eek:

Blir jo en ny tidsregning innen fotball dette. Er på grensen til umulig å fatte hvor mye denne mannen har gjort for den engelske ligaen og fotball generelt, og vi kommer trolig aldri til å få en lignende historie igjen. Er ingen stor tilhelger av SAF, men har stor respekt for hva han har oppnådd og dette er en dag som markerer seg så sterkt at selv vi som holder med andre klubber blir preget.

Blir en stor utfordring for Moyes å ta over etter SAF.

[video=youtube;qpJn5P6ECxQ]http://www.youtube.com/watch?v=qpJn5P6ECxQ[/video]

Klarte ikke helt å bestemme meg for om denne skulle postes i humortråden eller her, men siden den handler om fotball er vel dette den riktige plassen. En av distriktets lokale aviser valgte å skrive en sak om Rune Edøy, Radio Kristiansunds fotballkommentator, og hvordan han har en tendens til å gå av skaftet når Kristiansund spiller kamp.

Klikk på den den øverste lenken i saken for å høre hans siste utbrudd.

Så ivrig ble Edøy i sluttminuttene | tk.no

Ser ikke så mye på fotball, men dette klippet ser jeg gjerne igjen og igjen.

[video=youtube;1waQJ3dC5ro]https://www.youtube.com/watch?v=1waQJ3dC5ro[/video]

Det klippet der er så bra! Gjorde det samme på bandybanen i en kvartfinale for mange år siden. Needless to say, vi gikk videre:cool:

Digg med ligagull til Barca! Men synd at treneren lar Messi spille en helt uviktig kamp når han egentlig burde hvilt ham - stakkaren slo opp lårskaden igjen. Godt sommerferien er rett rundt hjørnet, han trenger et lengre avbrekk nå for å restituere seg fullstendig. I det hele tatt veldig merkelig at Tito Vilanova ikke lot flere av de unge og uthvilte spillerne få spille i dag nå som ligagullet er sikret, men heller startet flere av a-lag spillerne som har slitt hele sesongen og kunne trengt en velfortjent hvil nå. Alves, Messi og Adriano fikk alle tre strekkskader iløpet av dagens kamp... Alle disse skadene til Barca er ikke bare uflaks, men mangel på rotering og dårlig ledelse. Så mange som er utbrent.

Fikk med meg Ferguson sin avskjed tidligere i dag også, og merker jeg kommer til å savne karen selv om jeg ikke er United supporter. Han har vært en konstant pillar i fotballverdenen i lang tid, og det blir merkelig å ikke se ham i trenerfeltet mer. Unik manager, kanskje tidenes største på mange måter. :)

Merker også jeg gleder meg helt enormt til overgangsvinduet i sommer, og sesongen som følger. Blir store forandringer og mye spennende som skjer i flere klubber neste sesong. Tito Vilanova får en ny sesong med blanke ark hvor han kan vise hva han er god for med en forhåpentligvis god og stabil helse, og ikke minst noen sårt trengte spillerforsterkninger - spesielt i forsvar. Mourinho drar etter all sannsynlighet fra Real Madrid og ny trener kommer inn, Pep Guardiola starter i Bayern og ManU får oppleve sin første sesong med ny trener på lenge. Og mye mer... Spennende tider rett og slett, gleder meg! :D

Redigert:
Enig med alt her, både om Fergie og Barça. Virkelig fullstandig unødvendig å presse de gutta. De trenger hvile og en god oppkjøring (som vel ikke burde inkludere meningsløse oppvarmingskamper mot Vålerenga). Er det bare nye spillere som trengs? Spillere som løp som hester og hele tiden var spillbare står nå helt stille. Stallen så glimrende ut for ett år siden. OK; en mittforsvarer ved siden av Piqué trengs selvsagt. Alexis imponerer ikke så veldig, og Villa har blitt merkbart dårligere i det siste. Alltid et problem når Pedro virker å være den beste ikke-Messi-angrepsspilleren.

Hadde vært morsomt hvis Tito V fikk dem til å spille flytende og bevegelig Barça-fotball igjen.

Hva trengs? Hvem kommer?

Digg med ligagull til Barca! Men synd at treneren lar Messi spille en helt uviktig kamp når han egentlig burde hvilt ham - stakkaren slo opp lårskaden igjen. Godt sommerferien er rett rundt hjørnet, han trenger et lengre avbrekk nå for å restituere seg fullstendig. I det hele tatt veldig merkelig at Tito Vilanova ikke lot flere av de unge og uthvilte spillerne få spille i dag nå som ligagullet er sikret, men heller startet flere av a-lag spillerne som har slitt hele sesongen og kunne trengt en velfortjent hvil nå. Alves, Messi og Adriano fikk alle tre strekkskader iløpet av dagens kamp... Alle disse skadene til Barca er ikke bare uflaks, men mangel på rotering og dårlig ledelse. Så mange som er utbrent.

Fikk med meg Ferguson sin avskjed tidligere i dag også, og merker jeg kommer til å savne karen selv om jeg ikke er United supporter. Han har vært en konstant pillar i fotballverdenen i lang tid, og det blir merkelig å ikke se ham i trenerfeltet mer. Unik manager, kanskje tidenes største på mange måter. :)

Merker også jeg gleder meg helt enormt til overgangsvinduet i sommer, og sesongen som følger. Blir store forandringer og mye spennende som skjer i flere klubber neste sesong. Tito Vilanova får en ny sesong med blanke ark hvor han kan vise hva han er god for med en forhåpentligvis god og stabil helse, og ikke minst noen sårt trengte spillerforsterkninger - spesielt i forsvar. Mourinho drar etter all sannsynlighet fra Real Madrid og ny trener kommer inn, Pep Guardiola starter i Bayern og ManU får oppleve sin første sesong med ny trener på lenge. Og mye mer... Spennende tider rett og slett, gleder meg! :D

Tradisjon tro så kjøper nok Barcelona en Arsenalspiller. Tipper det blir Vermaelen denne gangen. Muligens også Wilshere. De har jo allerede begynt med Barca DNA tøvet sitt på sistnevnte.

Enig med alt her, både om Fergie og Barça. Virkelig fullstandig unødvendig å presse de gutta. De trenger hvile og en god oppkjøring (som vel ikke burde inkludere meningsløse oppvarmingskamper mot Vålerenga). Er det bare nye spillere som trengs? Spillere som løp som hester og hele tiden var spillbare står nå helt stille. Stallen så glimrende ut for ett år siden. OK; en mittforsvarer ved siden av Piqué trengs selvsagt. Alexis imponerer ikke så veldig, og Villa har blitt merkbart dårligere i det siste. Alltid et problem når Pedro virker å være den beste ikke-Messi-angrepsspilleren.

Hadde vært morsomt hvis Tito V fikk dem til å spille flytende og bevegelig Barça-fotball igjen.

Hva trengs? Hvem kommer?

@csabko Av midtforsvarere så håper jeg veldig på Hummels, han har imponert enormt i Dortmund og virker perfekt for Barca på alle måter - veldig god pasningsfot, en rolig spillestil med godt overblikk (ikke panikken til Pique), spiller rent (når var sist han fikk et gult kort?), og er allerede i en alder av 24år en av de beste stopperne i verden etter min mening. En god investering. Latterlig at Tito har lyst til å blåse nesten det dobbelte - 40-45m på Thiago Silva istedet. Joda han er også utrolig god, men han er eldre (28, blir 29 i starten av neste sesong), får lettere skader enn Hummels, får flere gule kort og er 1.83cm høy versus Hummels 1.92cm. For det første så trenger Barca flere med høyde som kan vinne hodedueller i corner, slik det er nå er det jo nesten en gratis målsjanse. For det andre så har Barca allerede flere spillere som begynner å dra på årene (Xavi, Puyol, Abidal osv.), og da burde det jo være et poeng å finne noen som kan ta over stafettpinnen, ikke kjøpe en eldre spiller som bare forskyver problemet et par sesonger frem...

I angrep denne sesongen har det vært helt klart at alt er sentrert rundt Messi, da han virkelig har vært den eneste reelle trusselen foran mål (og en STOR trussel, men han er bare 1 spiller). Det har rett og slett ikke vært noen stor målfare fra hverken høyre eller venstre kant i år. Som du sier har Villa ikke funnet tilbake til formen før benbruddet, og Pedro har bestemt seg for å kun score mål for Spania. Dette viser ihvertfall at han har den gamle skuddfoten sin, men at han nok brukes litt feil i Barca.

Neymar vil alene hjelpe stort her, og om Alexis fortsetter den formen han har hatt de to siste månedene så kan han bli oppe på høyre kant for min del. Tror det kan bli veldig bra med Neymar - Messi - Alexis i angrep, med Tello, Pedro og resten av gjengen som roteringer.

Mangelen på bevegelse du sikter til er jeg helt enig i at er et problem, og noe jeg håper Tito kan fikse til neste sesong. Det må sies at dette så mye bedre ut på høsten i starten av sesongen, og først virkelig ble et problem etter jul - og da lurer jeg på om Titos sykefravær, generell utbrenthet og mangel på motivasjon i laget har skylden. Dette har nok påvirket mer enn de fleste tror.

Litt av problemet i mangel på bevegelse har også vært at Xavi i stor grad har sluttet å gjøre høy-risiko gjennombruddspasninger, og hovedsaklig gjort støttepasninger. Han har vært utrolig presis og god i spillet sitt som vanlig, men initiativet har manglet. Dette tror jeg har en så enkel forklaring som at han rett og slett (med god grunn) ikke stoler på forsvaret bak seg om det skulle komme en kontring. Og jeg tror i det hele tatt at midtbanens mangel på tillit til forsvaret har spredd seg til resten av laget - kun Iniesta og Messi har virkelig vært fremovervent og initiativrike etter jul. Tror mye av dette vil komme på plass igjen bare forsvaret blir bedre, for slik det har vært i de siste månedene har vært begredelig. Fullstendig kaos og null komunikasjon (mangelen på Puyol merkes godt). Bare se om du kan finne Falcaos mål fra kampen mellom Atletico og Barca i går på youtube - forsvaret løper jo rundt som hodeløse høns hele gjengen. :p

Kort sagt, jeg tror ikke det skal så mye til for å rette opp problemene. Forsvaret trenger å forsterkes, og bare det å få inn en god stopper som Hummels vil ordne mye. En annen ting er å slutte å bruke Alves og Alba samtidig, de er for offensive begge to, og i kontringer er de nesten aldri posisjonert rett. En forsterkning i angrep vil gjøre underverker, og Neymar blir jo da morsom å få inn - plutselig får man to angrepsspillere som virkelig kan score mye mål sammen. Og sist men ikke minst så må Tito få en sesong hvor han kan fokusere 100% på fotballen, uten oppbrudd og sykefravær. Er sikker på at sykdommen og behandlingen etterpå har gjort han så sliten at man kan begynne å lure på hvor mye taktikkeri og ledelse han faktisk har orket å drive på med...

Ble langt dette gitt! :D

Tradisjon tro så kjøper nok Barcelona en Arsenalspiller. Tipper det blir Vermaelen denne gangen. Muligens også Wilshere. De har jo allerede begynt med Barca DNA tøvet sitt på sistnevnte.

Wilshere? Hehe, er det EN ting Barca ikke trenger så er det flere midtbanespillere. :p

Redigert av en moderator:
[video=youtube;c9S_Tj2n-54]http://www.youtube.com/watch?v=c9S_Tj2n-54[/video]

Jeg håper at Hummels blir i BvB. Hvis han også drar i sommer mister de plutselig 3 av sine aller beste spillere! Overgangsmarkedet i sommer blir helt klart spennende. Mye snakk om at Rooney vil bort fra United i sommer, noe som kanskje ikke er så dumt, spesielt nå som Moyes tar over.

Wilshere? Hehe, er det EN ting Barca ikke trenger så er det flere midtbanespillere. :p

Alves har vel allerede vært ute og slengt med leppa om Wilshere og DNA. Drøyer vel en sesong til tenker jeg. Hører vel noe mer rusk fra div over sommeren før det tar helt av neste vår med snakk om kidnapping osv.

Jeg håper at Hummels blir i BvB. Hvis han også drar i sommer mister de plutselig 3 av sine aller beste spillere! Overgangsmarkedet i sommer blir helt klart spennende. Mye snakk om at Rooney vil bort fra United i sommer, noe som kanskje ikke er så dumt, spesielt nå som Moyes tar over.

Ja, du har helt rett. Skjønner utrolig godt at BvB supportere blir sinte av dette, de mister jo som du sier da 3 av gullgåsene sine i en og samme sommer. Vinner de CL så blir det ekstra merkelig at så mange drar, det er jo virkelig en toppklubb allerede - hvorfor søke etter grønnere gress andre steder da? :p

Men som Barca fan så sier jeg bare: HUMMELS TIL BARCA NÅ! :D

Alves har vel allerede vært ute og slengt med leppa om Wilshere og DNA. Drøyer vel en sesong til tenker jeg. Hører vel noe mer rusk fra div over sommeren før det tar helt av neste vår med snakk om kidnapping osv.

En venn av meg som er Arsenal fan hadde gitt deg en stor high-five for denne posten. Skjønner det er irriterende når Barcaspillere begynner å uttale seg om Arsenalspillere for å legge press. MEN jeg er 99% sikker på at Wilshere sitter helt trygt... Ved mindre Barca skulle finne på å selge Cesc tilbake til Arsenal, og plutselig føler de trenger noe nytt... :p

Redigert:
@csabko Av midtforsvarere så håper jeg veldig på Hummels, han har imponert enormt i Dortmund og virker perfekt for Barca på alle måter - veldig god pasningsfot, en rolig spillestil med godt overblikk (ikke panikken til Pique), spiller rent (når var sist han fikk et gult kort?), og er allerede i en alder av 24år en av de beste stopperne i verden etter min mening. En god investering. Latterlig at Tito har lyst til å blåse nesten det dobbelte - 40-45m på Thiago Silva istedet. Joda han er også utrolig god, men han er eldre (28, blir 29 i starten av neste sesong), får lettere skader enn Hummels, får flere gule kort og er 1.83cm høy versus Hummels 1.92cm. For det første så trenger Barca flere med høyde som kan vinne hodedueller i corner, slik det er nå er det jo nesten en gratis målsjanse. For det andre så har Barca allerede flere spillere som begynner å dra på årene (Xavi, Puyol, Abidal osv.), og da burde det jo være et poeng å finne noen som kan ta over stafettpinnen, ikke kjøpe en eldre spiller som bare forskyver problemet et par sesonger frem...

Kanonpost dette, @Kohe321! Tusen takk, masse innsikt her. Bare en liten ting: Thiago Silva er utrolig god på hodet :)
Jeg føler at selv om Puyol har vært uryddig, så har han vært nyttig for forsvaret og laget, ikke minst med sitt fighter-hjerte.

I angrep denne sesongen har det vært helt klart at alt er sentrert rundt Messi, da han virkelig har vært den eneste reelle trusselen foran mål (og en STOR trussel, men han er bare 1 spiller). Det har rett og slett ikke vært noen stor målfare fra hverken høyre eller venstre kant i år. Som du sier har Villa ikke funnet tilbake til formen før benbruddet, og Pedro har bestemt seg for å kun score mål for Spania. Dette viser ihvertfall at han har den gamle skuddfoten sin, men at han nok brukes litt feil i Barca.

Neymar vil alene hjelpe stort her, og om Alexis fortsetter den formen han har hatt de to siste månedene så kan han bli oppe på høyre kant for min del. Tror det kan bli veldig bra med Neymar - Messi - Alexis i angrep, med Tello, Pedro og resten av gjengen som roteringer.

Neymar? Hver gang jeg har sett ham har han vært rimelig elendig (Copa A, OL). Har du noen tro på ham?
Så forresten Ronaldinho på Camp Nou i 2004. For en fart og styrke ... Tello gir meg fremdeles mareritt
etter en kamp I april ifjor (var det El Clasico eller Chelsea??) der han ødela Barças sjanser ...

Mangelen på bevegelse du sikter til er jeg helt enig i at er et problem, og noe jeg håper Tito kan fikse til neste sesong. Det må sies at dette så mye bedre ut på høsten i starten av sesongen, og først virkelig ble et problem etter jul - og da lurer jeg på om Titos sykefravær, generell utbrenthet og mangel på motivasjon i laget har skylden. Dette har nok påvirket mer enn de fleste tror.

Jepp, begynnelsen var OK. Nok engang tror jeg du er spot-on med disse betraktningene. Håper også Tito kan få
til noe hvis han er frisk. Men motivasjon kan være et problem likevel ...

Litt av problemet i mangel på bevegelse har også vært at Xavi i stor grad har sluttet å gjøre høy-risiko gjennombruddspasninger, og hovedsaklig gjort støttepasninger. Han har vært utrolig presis og god i spillet sitt som vanlig, men initiativet har manglet. Dette tror jeg har en så enkel forklaring som at han rett og slett (med god grunn) ikke stoler på forsvaret bak seg om det skulle komme en kontring. Og jeg tror i det hele tatt at midtbanens mangel på tillit til forsvaret har spredd seg til resten av laget - kun Iniesta og Messi har virkelig vært fremovervent og initiativrike etter jul. Tror mye av dette vil komme på plass igjen bare forsvaret blir bedre, for slik det har vært i de siste månedene har vært begredelig. Fullstendig kaos og null komunikasjon (mangelen på Puyol merkes godt). Bare se om du kan finne Falcaos mål fra kampen mellom Atletico og Barca i går på youtube - forsvaret løper jo rundt som hodeløse høns hele gjengen. :p

For et utrent øye ser det som om Xavi ikke spiller de fancy pasningene fordi det ikke er noen løp. Hans pasninger treffer folk som løper som hester mitt på skolissen i steget, men hvis ingen løper så slår fyren (oppgitt) en støttepasning, naturlig nok. Tror mangel på bevegelse er grunnen snarere enn mangel på tillit til forsvaret (forvaret er utrolig usikkert, ingen tvil om det).

Kort sagt, jeg tror ikke det skal så mye til for å rette opp problemene. Forsvaret trenger å forsterkes, og bare det å få inn en god stopper som Hummels vil ordne mye. En annen ting er å slutte å bruke Alves og Alba samtidig, de er for offensive begge to, og i kontringer er de nesten aldri posisjonert rett. En forsterkning i angrep vil gjøre underverker, og Neymar blir jo da morsom å få inn - plutselig får man to angrepsspillere som virkelig kan score mye mål sammen. Og sist men ikke minst så må Tito få en sesong hvor han kan fokusere 100% på fotballen, uten oppbrudd og sykefravær. Er sikker på at sykdommen og behandlingen etterpå har gjort han så sliten at man kan begynne å lure på hvor mye taktikkeri og ledelse han faktisk har orket å drive på med...

OK, får håpe du har rett. Men Alves er viktig i det offensive spillet (flest assists etter Messi?). Skjønner at du har større tillit til Neymar enn jeg har ... Problemet er at hvis motivasjonen er et problem så må en større opprydning til. Akkurat som Pep fikk ut guden Ronaldinho og den sentrale Deco da han kom inn, burde TV strengt tatt fornye kraftig. Poenget er at det er umulig å sparke ut katalanske klubb-ikoner som Puyol, Xavi og Iniesta (om man nå skulle ønske det ...)

Ble langt dette gitt! :D

Lnagt, men veldig bra!

Neymar? Hver gang jeg har sett ham har han vært rimelig elendig (Copa A, OL). Har du noen tro på ham?
Så forresten Ronaldinho på Camp Nou i 2004. For en fart og styrke ... Tello gir meg fremdeles mareritt
etter en kamp I april ifjor (var det El Clasico eller Chelsea??) der han ødela Barças sjanser ...

@csabko Skal innrømme at jeg ikke har sett mye av Neymar, kun hørt lovord og sett youtube filmer som samler sammen gull-øyeblikkene fra forskjellige kamper i Brasil. Hører jo stadig om det ene hat-tricket etter det andre for Santos, men mer enn dette vet jeg helt ærlig ikke om Neymar. Det er godt mulig at han er overhypet og har en helt urealistisk høy pengesum knyttet til navnet sitt, og spørsmålet om han vil klare å holde det samme nivået og fortsette å score like mye mål i europeisk fotball er helt legitimt.

Det som etter min mening er sikkert er at fyren har bøttevis med talent og ballkontroll. Det er klart at han må omlegge spillestilen sin noe, og kanskje til og med legge igjen elementer av den i Brasil for å kunne lykkes stort i Europa. Men jeg tror at om han kommer skikkelig inn i spillestilen til Barca, og begynner å bruke talentet sitt med ballkontroll og presisjon i 100% lagspill, så kan han bli enormt effektiv. Kanskje ikke like effektiv som folk tror, og kanskje ikke "verdt pengene", men fremdeles en stor spiller.

Tello er interessant. Fyren må ha et av fotballverdenens hardeste ballmottak og er til tider utrolig lett å lese når han skal drible. To kjappe finter til høyre og venstre for så å gjøre et rykk ned mot linjen blir gjennomskuelig etter ti forsøk. :p

MEN han har noen store kvaliteter som er sjeldne og verdifulle. For det første har han en helt enorm fart som i stor grad veier opp for de forutsigbare fintene - forsvarsspillerne blir som regel liggende bak ham uansett. For det andre er han som regel god til å lage gode pasninger fra kanten i rommet han har laget. Og for det tredje - en sjelden stor evne til å få ballen i mål. Han har scoret mange mål tatt i betraktning hvor få kamper han har startet og hvor få minutter han har spilt, og sett bort ifra et par enkelte kamper, så har han generelt sett spilt kjempebra de få gangene han har vært utpå.

Mottaket og driblingen kan han jobbe mye med, han er jo bare 21 år. Men jeg tror at mye sikkert skyldes nerver fra å endelig få spilletid på a-laget. Kan tenke meg at mottakene sitter mye bedre på trening... :p

For et utrent øye ser det som om Xavi ikke spiller de fancy pasningene fordi det ikke er noen løp. Hans pasninger treffer folk som løper som hester mitt på skolissen i steget, men hvis ingen løper så slår fyren (oppgitt) en støttepasning, naturlig nok. Tror mangel på bevegelse er grunnen snarere enn mangel på tillit til forsvaret (forvaret er utrolig usikkert, ingen tvil om det).

Du har rett, det er nok en blanding, men mangelen på bevegelse må ta hoveddelen av skylden. Som du sier, han har ikke annet å gjøre enn å slå støttepasninger om ingen begynner løp. Dette har vært litt merkelig av og på hele sesongen - noen kamper slås det stikkere hele tiden (spesielt Villa prøver seg ofte, men er i offside 80% av tiden), og andre kamper er de helt fraværende. Men jeg tror og håper dette ordner seg av grunnene nevnt i forrige post. :)

OK, får håpe du har rett. Men Alves er viktig i det offensive spillet (flest assists etter Messi?). Skjønner at du har større tillit til Neymar enn jeg har ... Problemet er at hvis motivasjonen er et problem så må en større opprydning til. Akkurat som Pep fikk ut guden Ronaldinho og den sentrale Deco da han kom inn, burde TV strengt tatt fornye kraftig. Poenget er at det er umulig å sparke ut katalanske klubb-ikoner som Puyol, Xavi og Iniesta (om man nå skulle ønske det ...)

Alves er utrolig viktig, og spesielt måten han spiller sammen med Messi på er ubetalelig. De to har en egen forståelse. Kanskje det kan la seg gjøre å spille to så offensive backer samtidig om paret Pique-Hummels (eller en annen god stopper som Silva) viser seg å være solide nok.

Motivasjon er uten tvil et problem, men tror det har vært en "blessing in disguise" at de ble så til de grader banket av Bayern. Tror dette har vekket flere spillere, merker ihvertfall en helt enorm forskjell på Pique. Vet ikke helt om jeg er enig i at det trengs en større opprydning til, tror 2-3 spillere (forsvar/angrep) + en sykdomsfri sesong kan gjøre underverker, spesielt med resultatene fra 2012/2013 friskt i minne. Å selge ikoner som Iniesta, Xavi, Puyol mfl. er det ingen som ønsker. Med disse hadde mye av hjertet til laget forsvunnet, og moralen til resten av spillerne (og fansen) hadde sunket til under kjelleren... :)

Haha, dette ble langt igjen gitt. Nå skal det køyes. :D

Ble for langt og uinteressant det der :eek: :p
@s2bu Haha, får vel begynne å snakke om Mourinho sin retrett tilbake til Chelsea og fremtiden til klubben, så kan du være med igjen. Leser at Mata er godt i gang med velkomsten ihvertfall. Tydelig at han ikke vil ende opp på benken som Casillas og Pepe, men heller havne på godfot med Mourinho så fort som mulig. Man må jo bare si fine ting om Mourinho, ellers... :p

Æsj, og jeg som hadde begynt å like Chelseas spillestil. Nå skal de vel begynne med riving i trøyer, dytting og albuer i ansiktet til den store gullmedalje fremover. :(

Grattis med Europa League seier Chelsea-supportere! Haha, scoring med sekunder igjen av overtid - sykt... :eek: