Den store Rolex Explorer-tråden

Takk for hyggelig ord @Tom Henriksen. Dette uret har stor affeksjonsverdi og går etterhvert over i eie til jr, en vakker dag!

Er forøvrig på jakt etter en original lenke til denne. God helg og snakkes!
Denne fortjener å bli i "Familien" når det gjelder lenke var det flere varianter som kom ut fra et salg fra AD. Husker jeg ønsket en diverextention på min og Alf Lie byttet umiddelbart.
Tom
 
16550:

20170128_1603240_20170128165141636_zpsbh4gukbf.jpg


Samme som Erling Kagge?
 
Vis vedlegg 26876 Fant en god gammel skirem i boden. Måtte prøves. 17mm rem vs 21mm lugs blir litt mye forskjell syns jeg. Er dessverre ikke samme lug widt på 216570 som 16570.
Innbiller meg at det ser bedre ut enn det føles også? Nå er det noen år siden jeg sist tok i en norgesreim, men mener å huske de som nokså stive. Ser bra ut på Kagge, men vil tro det er mer image enn komfort. Correct me if I'm wrong..
 
Innbiller meg at det ser bedre ut enn det føles også? Nå er det noen år siden jeg sist tok i en norgesreim, men mener å huske de som nokså stive. Ser bra ut på Kagge, men vil tro det er mer image enn komfort. Correct me if I'm wrong..
Den er ikke stiv. Er egentlig like komforabel som tidssonen nato eller generelt en natoreim. Denne er jo av bomull så er egentlig litt mykere en nato som er av nylon.
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
De springbarene kan poppe ut anytime...
Tror du det? Det tviler jeg egentlig litt på. Må jo få tak i flensen skal de bli dratt ut. Eventuelt blitt lagt ekstremt press rett på baretten, noe som sjelden skjer. De detter ikke ut på Kagge's explorer 2 og submariner såvidt jeg vet. Men takk for tipset. Begge må jo løsne for at klokka skal dette av hånda da.
 
Den er ikke stiv. Er egentlig like komforabel som tidssonen nato eller generelt en natoreim. Denne er jo av bomull så er egentlig litt mykere en nato som er av nylon.
Når jeg tenker etter så er nok mine minner av norgesreim knyttet til miniski (som det het på den tiden) og hyppige fall på hjemmesnekra hopp. Var nok snø og minusgrader som gjør at jeg minnes de som stive :)
 
Når jeg tenker etter så er nok mine minner av norgesreim knyttet til miniski (som det het på den tiden) og hyppige fall på hjemmesnekra hopp. Var nok snø og minusgrader som gjør at jeg minnes de som stive :)
Ja det spørs det, hehe ja husker også at jeg hadde disse på miniskia:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
Tror du det? Det tviler jeg egentlig litt på. Må jo få tak i flensen skal de bli dratt ut. Eventuelt blitt lagt ekstremt press rett på baretten, noe som sjelden skjer. De detter ikke ut på Kagge's explorer 2 og submariner såvidt jeg vet. Men takk for tipset. Begge må jo løsne for at klokka skal dette av hånda da.
Kagges exp har skulderløse springbars og lugholes. Så de detter ikke ut. Men din nye type hekter seg nok lettere:)
 
Med lenke vil det være skærkraft som må til for å rive av en barett, mens med en løsning som over med relativt smal reim over baretten - så er det kun bøymoment. Vesentlig forskjell på hva de tåler med de to løsningene. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Med lenke vil det være skærkraft som må til for å rive av en barett, mens med en løsning som over med relativt smal reim over baretten - så er det kun bøymoment. Vesentlig forskjell på hva de tåler med de to løsningene. :)
Ja, jeg har klart å slite av en barrett i ren forbannelse over å bli hengende fast, med OEM NATO på den SMPen jeg hadde. Så det skal noe til, men den tåler ikke allverden.