Den store Rolex Explorer-tråden

Bare en helt vanlig Explorer

IMG_5671.JPG
 
Etter en tre ukers reise med denne på armen hver dag har jeg innsett at den forblir i boksen resten av livet. Da jeg startet interessen for klokker hadde jeg aldri trodd at jeg kunne bli så glad i en stålklump, men jaggu tok jeg feil.

Dette var min først Rolex, og en klokke jeg kjøpte med alt for lite kunnskap for å være helt ærlig. Den var ganske sliten og i dårlig mekanisk stand, men etter en tur til Rolex ble den fikset. Er den perfekt? Så absolutt ikke (leter etter tritium visere som forrige eier byttet ut), men denne gir meg så mye klokkeglede og jakten på deler har jeg innsett er en del av hva som gjør denne hobbyen morsom.
image.jpg
 
Hadde en Rolex Explorer 2 (40 mm) men angrer jeg solgte den! Savner magien med Explorer på armen, og skal derfor kjøpe en igjen, helst i morgen! - men er usikker på om jeg skal gå for 40 mm eller 42 mm. Synes 40 mm virker litt puslete opp mot 42 mm (som ikke fantes da jeg hadde 40 mm). Store klokker er normalt i dag, men vil det gå tilbake til mindre igjen og gjøre 42 mm mindre attraktiv? En som mente at når Rolex hiver seg på moten (store klokker) så er den på vei ut..
Om du måtte velge mellom en 40 mm eller 42 mm - for å ha på armen resten av livet, hva ville du valgt?
Noen tanker om dette?