Den store sykkeltråden

Quoter meg selv for å si fra til @-Emil- og @krille og evt andre at denne legges ut på finn veldig snart :) Knapt brukt (derfor selges den). TSpris: 9k inkl pedaler og flaskestativ.
Da har grushesten fått årets første tur.

bilde-23.jpg

Denne takler lett birken etc (ble faktisk kjøpt for det formål, men bryllupsreise kom i veien ;)).
29' er helt konge både i marka og på veien. Jeg er ingen hardcore stisyklist, men det skal jo funke godt der også. Til mitt bruk, som stort sett er skogsbilveier, er jeg storfornøyd.

Denne hadde veil. på 18k i fjor, så bør ligge innenfor budsjett hvis du får tak i brukt. Jeg trålet finn etc i fjor, men endte opp med å kjøpe nytt da jeg ikke fant noe brukt. Kommer også med karbonramme, men da koster den vel ca 30k.

Redigert av en moderator:
Alt for lite sykling bortover og oppover i det siste. Dette er fra Nevelfjell i nærrheten av Lillehammer på onsdag.
Veldig mye stein, men ikke så vanskelig å sykle.

DSCF1392_zps4c7c276a.jpg

DSCF1395_zps136d84c4.jpg

Ny dings!

Noen som har erfaringer med disse? En gammel kompis jobber mye med Garminprodukter og skaffet meg en forgodtilåværesannpris gjennom en forhandler som hadde tatt inn litt for mange, så da klinket jeg til. Skal montere i kveld og prøve i morgen, var tanken.

Stor morro med Garmin. Ga syklingen min en ny dimensjon i alle fall.
Også greit å ha med seg at den kan synkes mot Strava. Da har du nok en motivator !

Tips til bysykkel

Da jeg har prestert å kjøpe leilighet som ikke befinner seg i den umiddelbare bykjernen så har jeg bestemt meg for å investere i velociped av et eller annet slag. Har ikke syklet på sikkert 20 år så jeg leter etter noe som er rimelig lett i vekt, ukomplisert å mekke på og helst innenfor 10000,- Noen som har noen tips?

-V

Da jeg har prestert å kjøpe leilighet som ikke befinner seg i den umiddelbare bykjernen så har jeg bestemt meg for å investere i velociped av et eller annet slag. Har ikke syklet på sikkert 20 år så jeg leter etter noe som er rimelig lett i vekt, ukomplisert å mekke på og helst innenfor 10000,- Noen som har noen tips?

-V

Ser du for deg landeveis-sykkel, terrengsykkel eller noe midt i mellom?
Dersom du kunne tenke deg en landeveissykkel vil jeg anbefale Cannondale Caad10. En av de beste aluminiumsrammene som er på markedet i kombinasjon med solide, men lette komponenter. Har en selv, og er meget fornøyd. Kjøpes hos Anton sport.
orig_caad10_105_raw.jpg

Lekkert design! Kunne ideelt sett for meg en enklere lakkering og logo (mer gammeldags?) Pluss at setet og dekkene vil være hardhendte mot min utrente bakende :D Er det mulig å få et litt mer robust/bredere sett med dekk til slike sykler?

-V

Ser du for deg landeveis-sykkel, terrengsykkel eller noe midt i mellom?
Dersom du kunne tenke deg en landeveissykkel vil jeg anbefale Cannondale Caad10. En av de beste aluminiumsrammene som er på markedet i kombinasjon med solide, men lette komponenter. Har en selv, og er meget fornøyd. Kjøpes hos Anton sport.

Kjøp deg en cyclocross. Racer med snillere geometri og tåler fin grusveier, trikkeskinner etc.

Hva med Norway designs Alta?
Ellers støtter jeg opp om forslaget om cyclo cross som alternativ.

Overtok en bedre sykkel av fattern og lastet ned Strava appen etter å ha lest her, begynner å merke basillen. Må være mulig å få til Birken neste år :D

Supre forslag folkens! Digget den sølvfargede Bianchisaken. Hvordan er det med de modellene, er det bremsekraft i det hele tatteller bør man montere iallefall bakhjulsbrems?

-V