Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

Stemmer: 290 77,1%

• Antall stemmer
    376
IMG_1752.JPG
Ambassadøren (sjefen?) for nye Glendronach som presenterte whiskyen på whiskytreffet sportet forøvrig en TAG Heuer.

Fullverdig wristshot gjennomført i grusfylla. 2014 var et år jeg egentlig ikke husket så mye av.

Highland Park 21 år er et godt tips ja.
Husker at 18-åringen er veldig god.
Ice Edition husker jeg fra whiskymessa 2016, og det var ikke pga den positive opplevelsen.
Fytti grisen. Makan til skvip.
Sånn går det når du fyller en sur sokk med gamle sigarettsneiper og siler råttent myrvann gjennom den.:eek:

Drakk meg lei av Ardbeg 10yo.
Blir litt mye gammelt askebeger.
Mye røyk og lite fylde, men bør kanskje gi Uigeadail et forsøk.
Balvenie har jeg i skapet, men den har vel ikke noe røykpreg.

Skal ikke være lett gitt...:D

Linker til 21yo på pur f. Og at den er god. Men koster akkurat nok til at det svir litt mer enn alkoprosenten tilsier. Dog discontinued og makabert nok en flaske man kan påstå er "billig" på polet.

Lettpåvirkelig som jeg er brøt jeg sammen fullstendig og måtte bestille en flaske 21yo.:eek:
Dyrt? Ja, men når denne ikke lenger er å få tak i kommer jeg til å forbanne meg selv for å ikke ha bestilt to.:D
Det er i hverfall slik jeg rettferdiggjør kostnaden for meg selv...
Damn you @ErikR ;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Åja! Så bra. Når får du den?
Og hvor bor du?

Lettpåvirkelig som jeg er brøt jeg sammen fullstendig og måtte bestille en flaske 21yo.:eek:
Dyrt? Ja, men når denne ikke lenger er å få tak i kommer jeg til å forbanne meg selv for å ikke ha bestilt to.:D
Det er i hverfall slik jeg rettferdiggjør kostnaden for meg selv...
Damn you @ErikR ;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Her skal det sammenlignes
Vis vedlegg 53230

Knallgøy med slik sammenligning. Har sett den 8 år på bestillingslisten lenge nå. I utgangspunktet tipper jeg den ikke er spesielt god, ellers tror jeg den hadde vært utsolgt for lenge siden. Men jeg kan ta feil! Smakte Lagavullin 12 år Special Release tidligere i år, den var himmelsk god.

Knallgøy med slik sammenligning. Har sett den 8 år på bestillingslisten lenge nå. I utgangspunktet tipper jeg den ikke er spesielt god, ellers tror jeg den hadde vært utsolgt for lenge siden. Men jeg kan ta feil! Smakte Lagavullin 12 år Special Release tidligere i år, den var himmelsk god.
Nja.. jeg bestillt meg en flaske til.
Litt mindre søt i smaken enn 16 åringen, og har noe mer " lakris" noter+ noe mer røyk. Trenger noe mer vann i seg for og åpne smaken da.

Edit: gitt 8 åringen litt tid o glasset og da ble den enda bedre, lukten endret seg til og bli noe mildere med enda mer lakris

12 åringen har jeg ikke prøvd, høres ut som jeg må det :D

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr
Nja.. jeg bestillt meg en flaske til.
Litt mindre søt i smaken enn 16 åringen, og har noe mer " lakris" noter+ noe mer røyk. Trenger noe mer vann i seg for og åpne smaken da.

Edit: gitt 8 åringen litt tid o glasset og da ble den enda bedre, lukten endret seg til og bli noe mildere med enda mer lakris

12 åringen har jeg ikke prøvd, høres ut som jeg må det :D

Problemet med 12 år er at den er utsolgt for lengst dessverre. Gikk unna som varmt hvetebrød.

Har inntrykk av at gode tapninger som polet tar inn mange ganger forsvinner svært raskt. Som Talisker 18 tidligere i år som ble utsolgt samme dag den ble lagt ut. Det er mange som følger med. Hvis litt spesielle ting blir liggende, blir jeg kanskje en smule skeptisk. Sikkert ubegrunnet i mange tilfeller.

Må si du fristet meg litt nå med den 8 åringen. Digger den ærlige fargen på whiskyen på bildet du postet over.

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Problemet med 12 år er at den er utsolgt for lengst dessverre. Gikk unna som varmt hvetebrød.

Har inntrykk av at gode tapninger som polet tar inn mange ganger forsvinner svært raskt. Som Talisker 18 tidligere i år som ble utsolgt samme dag den ble lagt ut. Det er mange som følger med. Hvis litt spesielle ting blir liggende, blir jeg kanskje en smule skeptisk. Sikkert ubegrunnet i mange tilfeller.

Må si du fristet meg litt nå med den 8 åringen. Digger den ærlige fargen på whiskyen på bildet du postet over.
Ja er som regel slik at godsakene forsvinner:(

Tro det eller ei men er vist karamell farge i den -_- men trolig ikke mye.

Tror ikke 8 åringen er så "limited" som de skal ha det til :)

Venter på neste utgave av springbank 12... :)

• Liker
Reaksjoner: HerrUr
Ja er som regel slik at godsakene forsvinner:(

Tro det eller ei men er vist karamell farge i den -_- men trolig ikke mye.

Tror ikke 8 åringen er så "limited" som de skal ha det til :)

Venter på neste utgave av springbank 12... :)
Hei, vet du om springbank 12 cs kommer på nyhetsslippet i september?