Det kan se ut som om hypen nå er over

Noen fortsetter å blåse liv i hypen, og poengterer det i annonsen…
 
Noen fortsetter å blåse liv i hypen, og poengterer det i annonsen…

"Denne klokken får du ikke kjøpt ny med mindre du har lang historie hos forhandler og er villig til å stå på venteliste fra 1-3år."

Nå er ikke jeg så innviet i Bjerke eller andre ADer sine ventelister, men opptil 3 år for en Sub date høres noe heftig ut?
 
"Denne klokken får du ikke kjøpt ny med mindre du har lang historie hos forhandler og er villig til å stå på venteliste fra 1-3år."

Nå er ikke jeg så innviet i Bjerke eller andre ADer sine ventelister, men opptil 3 år for en Sub date høres noe heftig ut?
«Alt ettersom» som det så fint heter, men 3 år for en Sub nå høres ikke riktig ut.
Bjerke pleier vanligvis ikke å si lenger enn 2 år. Tidligere har man av og til fått lenger, men det gjorde de om da de så at enkelte modeller gikk ut av produksjon før de fikk levert.
Vanligste jeg har hørt om i min krets på Sub hos Bjerke er estimert 8-12 mnd, men «alt ettersom». ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Apekatt87
"Denne klokken får du ikke kjøpt ny med mindre du har lang historie hos forhandler og er villig til å stå på venteliste fra 1-3år."

Nå er ikke jeg så innviet i Bjerke eller andre ADer sine ventelister, men opptil 3 år for en Sub date høres noe heftig ut?
Jeg fikk levert min 124060 på 12mnd når hypen var på sitt verste. Har en 126610LV i bestilling nå og der var estimatet 12-16mnd. Men de kommer alltid før estimat.
 
Lian hadde en submariner i vinduet jeg fikk kjøpe asap.
Var ikke så sugen på den heller.
Men selger pushet på.
Tok den!



Kansje relevant info og melde inn at dette var i 2016 ;)
IMG_6957.jpeg
Fant dette bildet i kamerarullen. Tilbake i 2015 forsøkte Patricia å selge meg en Turn-o-graph. Det var tider, da rabattene satt løst og krona var relativt sterk…
 
Har en DJ 31mm i sølv i bestilling hos Bjerke. Det skyldes at jeg ikke fikk sette meg på venteliste for TT DJ i samme dimensjon. Skal legge til at jeg ikke har noen kjøpshistorikk hos Bjerke.
 
Har en DJ 31mm i sølv i bestilling hos Bjerke. Det skyldes at jeg ikke fikk sette meg på venteliste for TT DJ i samme dimensjon. Skal legge til at jeg ikke har noen kjøpshistorikk hos Bjerke.
Så du fikk bestille stål og ikke TT? Mulig det er mer rift om TT i damestørrelsene. Ellers er jo dette mot normalen.
 
Så du fikk bestille stål og ikke TT? Mulig det er mer rift om TT i damestørrelsene. Ellers er jo dette mot normalen.
Ja, ikke vet jeg. Ville egentlig bare dementere overnevnte kommentar om at det har blitt enkelt å kjøpe DJ hos Bjerke. Gjetter på at herremodeller er ytterligere begrenset
 
Ja, ikke vet jeg. Ville egentlig bare dementere overnevnte kommentar om at det har blitt enkelt å kjøpe DJ hos Bjerke. Gjetter på at herremodeller er ytterligere begrenset
Det er nok ikke hyllevare enda, men langt enklere enn før. Men gi det noen måneder til med renter; dyrt brød og smør så blir nok DJ en av modellene som kan bli tilgjengelig over disk igjen som før.
 
Ja, ikke vet jeg. Ville egentlig bare dementere overnevnte kommentar om at det har blitt enkelt å kjøpe DJ hos Bjerke. Gjetter på at herremodeller er ytterligere begrenset

Mulig! Jeg fikk Pepsi i løpet av 7 mnd ca da jeg bestilte. 31mm dj til samboeren tok nesten 2 år…(!) Tror rett og slett produksjon og leveranse av de er veldig lav, mulig de derfor holder litt tilbake?
 
  • Liker
Reaksjoner: twt2
Om det er en indikasjon på at hypen er over eller om dette burde vært postet i «Dagens kjøpetips» skal være usagt, men jeg ble akkurat tilbudt en flunkende ny Speedmaster hesalite på lenke til 4.400 EUR hos Omega på flyplassen i Beijing. Selv med moms og svak krone tyder det kanskje på at det kinesiske markedet ikke akkurat er i toppform, som igjen har innvirkning på det globale markedet for luksusartikler, deriblant Rolex?
 
Om det er en indikasjon på at hypen er over eller om dette burde vært postet i «Dagens kjøpetips» skal være usagt, men jeg ble akkurat tilbudt en flunkende ny Speedmaster hesalite på lenke til 4.400 EUR hos Omega på flyplassen i Beijing. Selv med moms og svak krone tyder det kanskje på at det kinesiske markedet ikke akkurat er i toppform, som igjen har innvirkning på det globale markedet for luksusartikler, deriblant Rolex?
Ja det stemmer godt med det jeg nevnte tidligere her.
Innlegg i tråden 'Det kan se ut som om hypen nå er over' https://www.tidssonen.no/forum/threads/det-kan-se-ut-som-om-hypen-nå-er-over.68008/post-932719
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Around 40 companies in the canton of Jura, a hub for watch component makers, submitted applications for short-time work compensation during the summer, Pierre-Alain Berret, head of the Jura Chamber of Commerce and Industry, told newspaper NZZ last month. The applications represented a significant increase from the start of the year when just five companies had applied.
 
"Det er lov å prøve seg!" - mantraet til de folka jeg liker minst i denne hobbyen.
På den lyse siden er det blitt merkbart færre av de. Det er vel derfor man sperrer opp øynene når noen prøver seg på sånne stunt nå. For to år siden hadde ingen reagert. Så egentlig kan man vel nesten tolke det som et sunnhetstegn.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas