Nesten samme varme og rolige vær vi har i Oslo nå. Helt stille og deilig (iallefall inne):
Snakker vi 5-6cm?Nesten samme varme og rolige vær vi har i Oslo nå. Helt stille og deilig (iallefall inne):
Vis vedlegg 363888
Mer vær enn vanlig. Oslo er ikke skodd for 20ms i kasta. Trær over trikkespor og busser som ikke tåler 5-6cm sne. Ikke kaos, men mye vær.Snakker vi 5-6cm?
Leser i den kulørte pressen at det er kaos. Snedig at akkurat samme vær andre plasser er helt normalt.
Rart at ikke hovedstaden er bedre rustet, eller østlandet generelt. Jeg bor 2 timer unna og det er jo helt udramatisk her. 20m/s i kastene er jo ikke spesielt mye. Litt ruskevær kaller vi det på bygdaMer vær enn vanlig. Oslo er ikke skodd for 20ms i kasta. Trær over trikkespor og busser som ikke tåler 5-6cm sne. Ikke kaos, men mye vær.
Møter ingen som bemerker været som ekstremt, men når det bor 30-gangeren mennesker i en bydel enn i en by på bygda så er infrastruktur mer sårbar. Går fint 362 dager i året. En buss som står stille hindrer flere tusen bak seg. Da blir det kaos i en time. Deilig med vær, også i OsloRart at ikke hovedstaden er bedre rustet, eller østlandet generelt. Jeg bor 2 timer unna og det er jo helt udramatisk her. 20m/s i kastene er jo ikke spesielt mye. Litt ruskevær kaller vi det på bygda
Det er jo et godt poeng. Men man blir liksom litt undrende når liten kuling og 5 cm med snø tar overskriftene i samtlige aviser over hele fjølaMøter ingen som bemerker været som ekstremt, men når det bor 30-gangeren mennesker i en bydel enn i en by på bygda så er infrastruktur mer sårbar. Går fint 362 dager i året. En buss som står stille hindrer flere tusen bak seg. Da blir det kaos i en time. Deilig med vær, også i Oslo
Har bodd på østlandet i 34 år, flyttet til Sandnes nå. Kan forsikre om at skal vi mobbe noen for å ikke takle litt snø så er det Rogaland... Null beredskap og rett og slett ingen som kan kjøre med litt snø på veiene, helt håpløst.Rart at ikke hovedstaden er bedre rustet, eller østlandet generelt. Jeg bor 2 timer unna og det er jo helt udramatisk her. 20m/s i kastene er jo ikke spesielt mye. Litt ruskevær kaller vi det på bygda
Jeg synes ikke det er så mye mer kaos nå enn før, forskjellen er heller at snø-kaos i Oslo er bra clickbait.Det er jo et godt poeng. Men man blir liksom litt undrende når liten kuling og 5 cm med snø tar overskriftene i samtlige aviser over hele fjøla
Det er vel kanskje det jeg synes er litt humoristisk - At en elektrisk leddbuss på tvers, eller at et stillas tipper får større konsekvenser i en storby enn på landet er jo ganske åpenbart. Det er krigsoverskriftene jeg lar meg underholde av
Slutt!! Det er vår nå! På tide å slenge skia i boden
Våren er jo den beste tida, temperaturen kryper over null, og sol døgnet rundtSlutt!! Det er vår nå! På tide å slenge skia i boden