Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

new-nokia-3310-2017.jpg

Morsomt å se at denne vekkes til live igjen. :) Det sies at mobilen skal ha en utsalgspris på rundt 40 dollar (ca. 350 kr), så den blir ikke kostbar. I tillegg skal den ha EN måneds batteritid i standby. Det gjør at denne kan bli den perfekte partneren på lengre fjellturer etc.

Redigert:
Vis vedlegg 31170

Morsomt å se at denne vekkes til live igjen. :) Det sies at mobilen skal ha en utsalgspris på rundt 40 dollar (ca. 350 kr), så den blir ikke kostbar. I tillegg skal den ha EN måneds batteritid i standby. Det gjør at denne kan bli den perfekte partneren på lengre fjellturer etc.

Jeg forventer "Snake" på disse!

Min første mobil, en Ericsson 688, gikk i laderen hver lørdag. Vel, med mindre den ikke var brukt mye i løpet av uken. Min fine nåværende går i laderen hver kveld. Uansett. Har verden gått fremover?

8

• Liker
Reaksjoner: JohanB
Standbytid på en måned er neppe så vanskelig med telefoner som allerede er i markedet. Det gjelder bare å skru av ymse batterisugende features.

Jeg ødela min fancy Samsung-telefon på en feriereise. Jeg oppdaget at prisene på mobiltelefoner er ganske konkurransedyktige i Norge, og valgt å kjøpe en minimumstelefon på utenlandsreisen, inntil jeg kom hjem. Det var forbausende å se hvor mye telefon jeg fikk for 65 euro. Jeg handlet en veldig rimelig LG-telefon hos Carrefour, som hadde det jeg trengte; Android (litt gammel versjon), mobile hotspot-feature, et helt kurant kamera for passelig dårlige bilder i dagslys og det som etterhvert viste seg å være en enorm batteritid (selvfølgelig fordi skjermen nesten ikke tar strøm, og telefonen frister så lite til unødig bruk) :)

Tillegg: Husker Ericsson 688 og at det var en SMS-funksjon i menyen, som ikke fungerte fordi Netcoms nett ennå ikke støttet det... grrr

• Liker
Reaksjoner: Grendel og JohanB
Ny episode av Sailing La Vagabonde på youtube! I et nøtteskall handler dette om et ungt par som dokumenterer en reise rundt jorden i en seilbåt.

Seriøst, dette er uten tvil noe av det beste på youtube. Vellaget, hyggelig og inspirerende - og for oss som elsker både reiser og båtliv så gir det en herlig eskapisme. Historien deres om hvordan de møttes er fascinerende, og at de nå kan finansiere dette livet helt ut ved å lage dokumentar-episoder på youtube er skikkelig artig.

Nyeste episode her. Om det fenger så anbefales det på det varmeste å hoppe helt tilbake og begynne fra starten. Ren hygge IMO :)

Har sett alle episodene nå, og dette er virkelig feelgood:) har i mange år hatt lyst til å lære og seile, nå bruker jeg farlig mye tid på finn;)
Drømmen er å ta et år permisjon fra jobben, vi får se om man får lurt med kona på noe slikt:)