En bildetråd om remmer

Mottok reimer og butterfly-buckle fra The Watch Boys i går :)

1_zps699414b8.jpg


1_zps3e9e8926.jpg


1_zpseefa3251.jpg
 
^ Det stemmer. Det er samme reim og buckle som satt på den PO-bezel modifiserte Seamasteren.

Reimene er i et eller annet gummi-materiale og på innsiden er det pålimt og sømmet et tynt syntetisk materiale som kan minne litt om kunstskinn. Dvs > man får ikke "klam" gummi rett mot huden. Synes de virker å være av helt grei kvalitet og finish også. Ikke minst prisen tatt i betraktning. Totalt kom dette på 92,- USD fritt levert.

OBS! Fargen lyver litt på bildene. På bildet av begge reimene kan det se ut som om det er litt blåtone, og det er ikke riktig. Fargen på nærbildet lyver også noe, da den drar litt i mot grå. Jeg vil si at fargetonen "live" er mer i retning av koks.
 
Redigert:
@ptb grattis med stilig rem!

Jeg anbefaler deg å gå over "pinnene" på spennen din og sjekke at de sitter som de skal. Jeg holdt på miste en Speedmaster i badegulvet fordi den ene pinnen i min TWB-spenne hadde løsnet og var på vei ut. Sikkert uflaks (for meg og TWB), men det førte til at jeg ikke turte å bruke den spennen mer, heller ikke "broren" i børstet stål som jeg kjøpte samtidig.
 
Redigert av en moderator:
^ Takk for tips. Slikt vil man natrulig nok unngå.

Så ja, jeg skal gå over og sjekke alt. Den fjærpinnen jeg festet reima til virket i hvertfall å være ok og ha greit fjærspenn > tydelig klikk når den gikk i sporet.
 
Et par nye remmer må presenteres.

Som den gummimannen jeg er så måtte jeg selvsagt få meg en gummi til 372. En billig sak fra bukta. Kvalitet og komfort langt over forventningene.




Den andre er en spesialbestilt bund fra @Nessuno79
Nessuno fikk relativt frie tøyler og jeg ble gledelig overrasket over resultatet. Det er en svær klokke og den bærer ikke mindre på bund. Men jeg synes det ble veldig bra og komboen er utrolig behagelig på armen. Dette likte jeg. Det blir nok flere bundremmer etter hvert.





 
Redigert av en moderator:
Hva gjør man med en 5 ring Zulu som er for klumpete? Jo, man kapper av 2 ringer med leppa→ vips så har man ei ny reim. :)

Og, hvis man også tar ei klokke med skarp kant og trekker den langs reima, så får man ei sentrert dekorstripe også.

Ny reim på 20 sekunder.

2014-03-10230821_zps1347f499.jpg
 
@Minuteman Den bundremmen så helt fantastisk kul ut på 372en din! Veldig vellykket kombinasjon. Ser ut som førsteklasses håndverk fra @Nessuno79 forresten, veldig kjekt at det er flere gode remkunstnere på TS!

Her er litt bilder av min Seiko skx009j på blårød natorem kjøpt fra TS-webshopen. Liker veldig godt denne komboen, perfekt for dager hvor man føler for noe fargesprakende på armen. Pluss, for meg er det litt ekstra kjekt at det også er fargene til favorittklubben FC Barcelona... :D


12435213395_2c6eb9fb57_b.jpg



12188567933_30371325a1_b.jpg



12213785734_0fcc7fde65_b.jpg



12213385865_d872e0de7d_b.jpg
 
Redigert av en moderator:
Forresten @Olando, skal få tatt noen bilder av remmen jeg kjøpte av deg, problemet er bare at klokken den skal settes på ikke har kommet til Lervik enda... :p

Vil bare si at brodern er veldig fornøyd med sin, og hvor godt den passet til Zenithen hans! Den ser virkelig råbra ut, må se å få knipset et par bilder av den snart, må slutte å glemme det... :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Veldig bra at de falt i smak og den som venter på noe godt fra Lervik osv:) er i fullt oppussing og eksamensmoduser men kjenner at det kribler litt i reimfingrene så skal bli godt å komme tilbake med nyoppusset dedikert reimverksted.