En bildetråd om remmer

Pakke fra Bangkok. Skreddersøm alligator fra peter.watchacc til Grand Seiko.

2FF70453-49BE-4182-9EB6-E66D3ACA249C_zps5zogok6a.jpg

C088F378-0651-4704-BA27-75908ECC9758_zpssad71hns.jpg


F1259C1C-FA3B-4D8B-B7FB-5D773949D738_zpsvuz33ntn.jpg

3DC9E9EF-79FA-4F9A-A4BD-2F1337131B65_zpsfjs3u4zn.jpg

92EE906B-8489-4987-A8B0-F5301FCE0D8F_zpsnodlkyxb.jpg

AAD954A6-D167-4A19-9879-9D1BE91F90A6_zpsf9ez6luu.jpg
 
Redigert:
Posten surrer stadig, men de som venter på no godt og det der... ;)

Ludvig reimen er helt rå, fin kontrast mellom stoff og skinn ;)
 
Swiss Made Everest

Everestbands har kommet med en ny og angivelig forbedret utgave av gummiremmen.

Jeg har vært veldig fornøyd med den gamle modellen og var derfor både forventningsfull og nysgjerrig på den nye. Hva kan ha blitt bedre med den nye gummiblandingen?

Det er i første omgang to ting jeg legger merke til. Den nye er faktisk litt stivere, særlig sideveis, og under sterk belysning kan den virke litt metallisk. Metallisk er kanskje et dumt ord ettersom den slettes ikke er blankere enn den forrige. På armen føles den helt lik.

En stor nyhet, men som ikke har med selve remmen å gjøre, er at det nå følger med sorte lenkeledd. Dermed kan man "spare" de originale rolexleddene og bare bruke original-claspen - eller kjøpe en aftermarket fra Everest eller andre. Jeg har valgt det siste. Leddene gjør seg bra og virker solide. Claspen er vesentlig bedre enn en annen aftermarket jeg hadde, men den når ikke originalen opp til knærne. Helt grei til mitt bruk, som er tool/beater.

Har etter fattig evne tatt noen fotos.

Standardinnhold i konvolutten er rem med lenkeledd og baretter. Barettene er litt tynnere enn rolexbarettene, men jeg føler ingen utrygghet av den grunn. Virker veldig robuste.




Her ser man forskjellen på originale ledd/clasp og Everest-varianten.








 
Her er litt bilder av den nye reimen jeg fikk fra @Nessuno79 i dag. Veldig fornøyd! Klokken er forøvrig en Maratac Mid Pilot.

P4041358_zpsa754ccc5.jpg


P4041367_zps080bacc4.jpg


P4041360_zps43419d5a.jpg


Og så noen WS så klart!

P4041361_zps5f8939fc.jpg


P4041362_zpsdcf01bc0.jpg
 
Redigert av en moderator:
@Flippin hyggelig at du ble fornøyd da;) Ser at kassen har skrapt borti kanten på remmen der, og laget en liten skade. Bare smør inn litt fett/olje (olivenolje funker også) på skaden, så synes det langt mindre.
 
Redigert av en moderator:
@Flippin hyggelig at du ble fornøyd da;) Ser at kassen har skrapt borti kanten på remmen der, og laget en liten skade. Bare smør inn litt fett/olje (olivenolje funker også) på skaden, så synes det langt mindre.

Har du noen konkrete anbefaling til fett/olje jeg kan bruke slik at remmene ikke tørker ut men holder seg fine både i fargen og lærkonsistens? Liker at remmen er "mettet"
 
Redigert av en moderator:
@westmouth Jeg har brukt Gold Quality lærfett på mine lærremmer, og det virker veldig bra! :)


Veldig fin rem fra @Nessuno79 forresten, merker jeg får mer og mer lyst til å kjøpe inn utstyr og lær og prøve å lage selv også. Høres veldig kjekt ut å kunne sitte å kose seg med remlaging, musikk i bakgrunnen og en kald pils en fin sommerkveld med mye tid til overs :D
 
Redigert av en moderator:
Har du noen konkrete anbefaling til fett/olje jeg kan bruke slik at remmene ikke tørker ut men holder seg fine både i fargen og lærkonsistens? Liker at remmen er "mettet"
@westmouth Det finnes et utall av produkter til dette, men det jeg er aller mest fornøyd med er "ROC Gold Quality Læderfedt Natur"
Du får det enten i bokser (som vanlig skokrembokser bare større) eller på flaske som flytende. Selv har jeg kun brukt boksen, men hører at den flytende er enda lettere å jobbe med over større flater. Til remmer holder boksen lenge.
(Gold quality er også det de fleste skomakere og andre som jobber proffesjonelt med lær bruker)

Dette får du kjøpt feks på C.Hemsen Lærutsalg (butikk like ved Frogner) eller også på feks via nett på skinnlaaven.no
Så er det bare å smøre helt til læret ikke suger til seg mer, og tørke av. Og da vil det holde seg i åresvis;)

Edit: Ser @Kohe321 kom meg i forkjøpet der, og jeg ikke leste nøye nok;) Men vi er i det minste enige da.
 
Redigert av en moderator:
@westmouth Det finnes et utall av produkter til dette, men det jeg er aller mest fornøyd med er "ROC Gold Quality Læderfedt Natur"
Du får det enten i bokser (som vanlig skokrembokser bare større) eller på flaske som flytende. Selv har jeg kun brukt boksen, men hører at den flytende er enda lettere å jobbe med over større flater. Til remmer holder boksen lenge.
(Gold quality er også det de fleste skomakere og andre som jobber proffesjonelt med lær bruker)

Dette får du kjøpt feks på C.Hemsen Lærutsalg (butikk like ved Frogner) eller også på feks via nett på skinnlaaven.no
Så er det bare å smøre helt til læret ikke suger til seg mer, og tørke av. Og da vil det holde seg i åresvis;)

Edit: Ser @Kohe321 kom meg i forkjøpet der, og jeg ikke leste nøye nok;) Men vi er i det minste enige da.

Ah, da blir det ut og kjøpe en tønne med sånt. Jeg har en The Bridge PC-veske som er godt moden for en runde voks.

Men det er en ting jeg har lurt på ( @Nessuno79 ): Når man har mettet skinnet og tørket av overflødig voks, blir da overflaten "tørr" etter å ha stått en stund? Jeg har ikke så lyst på en 30x40 fettflekk på jakka... :) (Jeg bruker jo bivoks på sko, men problemstillingen er ikke helt gjeldende der.)

Er regndråpeflekker en saga blott etter behandling?
 
Redigert av en moderator: