En bildetråd om remmer

Ah, da blir det ut og kjøpe en tønne med sånt. Jeg har en The Bridge PC-veske som er godt moden for en runde voks.

Men det er en ting jeg har lurt på ( @Nessuno79 ): Når man har mettet skinnet og tørket av overflødig voks, blir da overflaten "tørr" etter å ha stått en stund? Jeg har ikke så lyst på en 30x40 fettflekk på jakka... :) (Jeg bruker jo bivoks på sko, men problemstillingen er ikke helt gjeldende der.)

Er regndråpeflekker en saga blott etter behandling?

@reim når man tørker av overflatefettet så har jeg aldri opplevd at det smittet over på noe. Lærfett av god kvalitet skal ikke etterlate seig eller klissen overflate, men trekke godt inn. Men det kommer og ann på læret selvfølgelig. Et lakkert lær vil jo ikke trekke til seg særlig. Ang regn-flekker så begrenses det i allefall når det er mettet. Men merk at læret jo blir langt mørkere når det mettes.
 
Redigert av en moderator:
Raskt spørsmål @Nessuno79. Jeg bruker kiwi lederfett fra rema 1000 på remmene mine, men jeg har aldri turt å smøre og mette innsiden i frykt for allergisk utslett. Har prøvd å finne innholdsfortegnelse, mener jo helt umulig!!

Tror du at nøytralt lærfett vil gi noen sjanse for utslett?
 
Redigert av en moderator:
Raskt spørsmål @Nessuno79. Jeg bruker kiwi lederfett fra rema 1000 på remmene mine, men jeg har aldri turt å smøre og mette innsiden i frykt for allergisk utslett. Har prøvd å finne innholdsfortegnelse, mener jo helt umulig!!

Tror du at nøytralt lærfett vil gi noen sjanse for utslett?

@crown guard tror du gjør lurt i ikke å bruke kiwi på innsiden ja. Naturlig fett som feks Gold Standard osv gir ikke noe utslett etc. I allefall ikke opplevd det.
 
Redigert av en moderator:
Meget pent @Olando, fine detaljer rundt sømmen og i "keeperne"! Fargen var også herlig :D
 
Redigert av en moderator:
Da er nok en reim kjøpt av Nessuno, nydelig finish. Og et skammykt skinn på innsiden. (mistenker at det er ekornforhud) Laget til meg på mål, så passer perfekt!!
















Lang og hyggelig kaffekopp, med klokkeprat. Sitter inne mye mye kunnskap denne mannen.
 
Da er nok en reim kjøpt av Nessuno, nydelig finish. Og et skammykt skinn på innsiden. (mistenker at det er ekornforhud) Laget til meg på mål, så passer perfekt!!

Lang og hyggelig kaffekopp, med klokkeprat. Sitter inne mye mye kunnskap denne mannen.

Takk det samme @andres, veldig hyggelig nå som sist;) Og ikke bare du som sitter igjen meg ny kunnskap:)
 
Redigert av en moderator:
@Minuteman Sitter og titter litt mer på bildene dine av exploreren på everest remmen, og tenker å kanskje få bestilt en selv. Tror du at du kunne knipset et wristshot av den og postet når du får tid til det? Prøvde å google det men fant ingen bilder av akkurat denne komboen. :)
 
Redigert av en moderator:
Pakke fra @Nessuno79. :cool:

C97BA1D7-F986-47CC-8F2C-044A3F95C01A_zps9ebdelg5.jpg

E5A614A1-2609-4D89-87F6-3C9DE90D79D8_zpsh5bhsnwn.jpg

EAF2E79A-9636-4AF8-A6EB-F42FC5E5DC70_zpserj1vejd.jpg
 
Redigert av en moderator:
@Minuteman Sitter og titter litt mer på bildene dine av exploreren på everest remmen, og tenker å kanskje få bestilt en selv. Tror du at du kunne knipset et wristshot av den og postet når du får tid til det? Prøvde å google det men fant ingen bilder av akkurat denne komboen. :)
@Kohe321

Du har sett bildene på side 22 (?) i denne tråden?

Slenger uansett inn et par til her:



 
Redigert av en moderator:
@Minuteman jepp, har sett bildene på side 22 også, men var nysgjerrig på hvordan komboen så ut på armen. Veldig stilig! Takk for at du tok deg tid til å knipse bildene :)
 
Redigert av en moderator:
Møtte @rsvei på Lillehammer-gtg, og han var nok ikke like begeistret som meg med nato på denne. Etter litt prøving og feiling kom rådet om sort racingrem. Bestilte hos Watchadoo (?) og remmen kom i posten på et blunk.

Kjerringa sier at det ble en klassisk look. Jeg synes det ble veldig bra. Farvel lenke og goodbye rubber.




PS: Endelig begynner jeg å like denne klokken. Hadde glatt byttet den mot en AP for noen dager siden. Nå er plassen i boksen sikret for en tid fremover.
 
Redigert av en moderator: