En bildetråd om remmer

Pent! Horween lær?

@Olando takk:) Nei, men er visstnok høyeste gradering av kalveskinn. Kjøpt på C.hemsen her i Oslo. Endte opp med å kjøpe en hel hud til den nette sum av 1850,- men virkelig verdt det, for veldig mykt og bearbeidningsvillig, men samtidig sidestabilt nok til at det holder formen.
 
Redigert av en moderator:
@Olando takk:) Nei, men er visstnok høyeste gradering av kalveskinn. Kjøpt på C.hemsen her i Oslo. Endte opp med å kjøpe en hel hud til den nette sum av 1850,- men virkelig verdt det, for veldig mykt og bearbeidningsvillig, men samtidig sidestabilt nok til at det holder formen.

Bra så deg ut i alle fall ja:) og du får jo endel reimer på en hel hud, selv av kalv.
 
Redigert av en moderator:
Bruker denne tråden til et lite spørsmål om remmer.

Finnes det remmer som er like enkle å feste som NATO-remmer men som er av noe bedre kvalitet og er uten sånne "metallhylser" oppe ved selve klokken?
 
Bruker denne tråden til et lite spørsmål om remmer.

Finnes det remmer som er like enkle å feste som NATO-remmer men som er av noe bedre kvalitet og er uten sånne "metallhylser" oppe ved selve klokken?
Vet ikke om det kan kalles bedre kvalitet, men søk opp Eulit perlon reimer. Selges også i Tidssonen shopen.
 
Fikk remmen min fra @Olando i dag, og kan ikke være annet en kjempefornøyd!

Nok snakk, masse bilder:

rTQPye1.jpg


dHdk7dF.jpg


wTv1kuf.jpg


tkfhrqm.jpg


6IzEySp.jpg


TC1pnI3.jpg


Jeg qouter @krille

Han er faktisk en sånn Michelangelo-type, han ser en ku, og bare fjerner alt det overflødige, det som blir igjen er sann kunst:
 
Redigert av en moderator:
Er jo noget programforpliktet til å primært lefle med skinnremmer, men følte for å teste ut en RubberB til 116610LN`en min, og kjøpte på vei hjem fra jobb i dag. Tenkte det var optimalt å velge en med "Tang buckle" (altså vanlig spenne og ikke en som bruker den orginale glide lock spennen) så jeg kan spare lenken fra de obligatoriske swirlsene.

Selve remmen er jo upåklagelig, men at spennen er intet annet enn dårlig design spør du meg. Snakker da ikke om det estetiske, men det funksjonelle. Den er mer eller mindre rett, og følger da ikke kurven i håndleddet, så ender opp med å stå skarpt ut i vinkel og dermed hekte seg opp i alt mulig.

Forsegling er jo brutt da jeg regent med dette var en no-brainer, men mulig den ryker ubrukt ut på K/S her noe redusert i pris, for irriterende å betale 1850,- for noe som ikke er gjennomtenkt IMHO.

PS: skriver dette noe i affekt, så meget mulig det funker fint på andre, bare ikke meg ...
Skal og legge ut ilustrasjonsfoto, så fort jeg kommer over skuffelsen her;)
 
Denne ble helt rå @Nessuno79


Everest til polar ;) Superbehagelig, nå gleder jeg meg bare til reim fra deg ;)



 
Redigert av en moderator: