En bildetråd om remmer

Ny reim fra @Olando, syntes kombinasjonen ble kanonbra!

2_zps0bf26c8d.jpg

1_zps97b530c5.jpg
 
Redigert av en moderator:
Crossposter denne her også. @Olando som står for denne også! Orginalt tiltenkt Omega "Electric Blue'en" men den sitter forøvrig godt på en blå perlon, og må nok snart på service, så da fikk Visodate'n låne den ;)

QGlWf9Q.jpg
 
Redigert av en moderator:
Fikk natoer til Stargate'n - hvor rødt er rødt nok syns dere? Den første er nok favoritten min, men mest kanskje fordi jeg liker zulu bedre enn Nato. Og så er vel den sorte med litt rødt den som ser egentlig best ut, mens den knallrøde passer best når man virkelig vil vises. Noe til enhver anledning altså. :)
DSC_0218.JPG


DSC_0220.JPG


DSC_0219.JPG
 
@Hansur - ville av det jeg ser gått for andremann men det er ikke så veldig mye begrunnelse bak annet enn at de off-centre stripene var kule og ikke noe jeg sett.

Men når jeg ser bildene over hverandre og ser at "hvitfarven" i papiret varierer en del så er jeg redd at hva vi ser her mismatcher en del med hvordan de ser ut i levende live. Den siste - hvis den er rød-rød og ikke rosa-rød - ser ut å være gøy med.
 
Redigert av en moderator:
@Hansur - ville av det jeg ser gått for andremann men det er ikke så veldig mye begrunnelse bak annet enn at de off-centre stripene var kule og ikke noe jeg sett.

Men når jeg ser bildene over hverandre og ser at "hvitfarven" i papiret varierer en del så er jeg redd at hva vi ser her mismatcher en del med hvordan de ser ut i levende live. Den siste - hvis den er rød-rød og ikke rosa-rød - ser ut å være gøy med.

Glemte å justere hvitbalansen på de to siste, så den rosa er noe mer rød-rød enn det ser ut som der. :) Fargen er riktigst nederst på hvert bilde, nærmest kamera, pga blitsen. Ikke enkelt dette lyset, hehe.
 
Redigert av en moderator:
Jeg er en av de som ikke synes skinn har noe på en Sub å gjøre... :eek:

Skinn fungerer jo, men akkurat den nye "løsningen" til Everest syntes jeg var litt... crap?! :mrgreen:

Når det er sagt har jeg heller aldri syntes designet til Everest har vært noe appellerende. Rubber B derimot! :)
 
Jeg er en av de som ikke synes skinn har noe på en Sub å gjøre... :eek:

@andersmp

Du og mange med deg. Jeg liker det, men hadde nok ikke bestilt om det ikke var for at jeg har Explorer (jeg har ikke Sub nå, men om jeg hadde)

Og liker du ikke skinn på Explorer så er alt håp ute for deg :p

Skinn fungerer jo, men akkurat den nye "løsningen" til Everest syntes jeg var litt... crap?! :mrgreen:

@crown guard

Hva er "crap" med løsningen?

Hehe, det de kaller et "large unsightly gap" som kommer mellom remmen og kassen når man bruker en vanlig rem er faktisk noe jeg liker. :rolleyes:

@Kohe321

Noen liker mora, noen liker dattera - og noen liker begge;)

Også har du de som ikke liker forandringer (på Rolex) i det hele tatt. Selv om de fleste av disse nå aksepterer at Rolex endret litt på skiven en gang på 60-tallet.

_____________________________________

Noen innspill til fargevalg på utgaven i kalveskinn. Det står mellom mørk- eller lys brun, og det er til Explorer 39mm.
 
Redigert av en moderator:
@ minuteman, Det meste ser litt "crap" ut her etter min mening.

litt sånn billig-feel over det hele (ihvertfall hardware`n)

Til sammenligning; Rubber b buckle VS Everest buckle

Black-Rubber-B-Buckle-for-the-Rolex-DEEP-SEA-.jpg


44300c80370d5dd8f0e09d001ed1f773_large.jpg


Men selvfølgelig, smaken er som baken, og for noen vil nok dette være en god løsning. Jeg derimot; hvis jeg skal ha skinn på Subben min blir det noen en enkel hoodinkee-style sak.
 
Ja, sammenlignet med denne flotte spennen fra Hodinkee blir det rimelig crappy.




Edit: Og om resten av "hardwaren" ser crappy ut blir jeg veldig usikker på hva du mener. Resten av det som vises kommer tross alt fra Rolex og følger ikke med remmen. Så vidt jeg vet leverer ikke Rubber B skinnremmer, så det blir litt epler og pærer dette.

Edit II: Men du verden så flott buckle det er på remmen fra Hodinkee :mrgreen:
 
Redigert:
Mottok en olivengrønn canvas-rem fra @Olando i går. Remmen er behagelig å ha på og føles solid. Synes den komplementerte klokken godt, og gjør at uret på 47mm føles relativt subtilt.

image_zpsa490f228.jpg


image_zps8c11017a.jpg
 
Redigert av en moderator:
Edit II: Men du verden så flott buckle det er på remmen fra Hodinkee :mrgreen:

Hehe :) Det fine med remmen fra Hodinkee er jo at spennen-enden er 16mm, så man kan bruke en original Rolex-spenne. Man kan til og med velge mellom stål, gull-på-stål eller gull, alt originalt :D