EN klokke. Resten av livet! Hvilken?

16750

evt 1675

16750_zps0ac1657f.jpg

th_ZENITHStratosFlybackStriking10th_zps6553c2b2.jpg

Ville ha valgt Zenith Stratos Flyback Strinking 10th.

Ikke så mange som har den!
Kult og nøyaktig verk (El Primero).
Mye historikk i skiven (1969).
I tillegg er den tøff og vakker på samme tid!
Zenith har en streng tilnærming til teknikk og produksjon av mekaniske verk.
Dette er et ur man kan ha på til dress, i skogen, på jobben osv

Redigert:
th_009_zps7a9896b9.jpg
th_ZENITHStratosFlybackStriking10th_zps6553c2b2.jpg

Ville ha valgt Zenith Stratos Flyback Strinking 10th.

Ikke så mange som har den!
Kult og nøyaktig verk (El Primero).
Mye historikk i skiven (1969).
I tillegg er den tøff og vakker på samme tid!
Zenith har en streng tilnærming til teknikk og produksjon en mekaniske verk.
Dette er et ur man kan ha på til dress, i skogen, på jobben osv

Jeg skulle legge inn et større bildet, får det ikke helt til?

Redigert:
Dette er jo virkelig ett av den tredje verdens største spørsmål!
Siden uret må være både sporty og dress ville nok mitt valg falt på PP 5980. Hvis ikke er 114060 óg en god livsledsager :D

Har lyst å si Patek 5711, men passer seg vel ikke når jeg enda ikke har eid den, men bare veldig lyst på den :)

Tror nok det måtte blitt den gode suben 16610 ja, selv om den er gørr kjedelig :mrgreen:

Denne:

null_zps9aadfd8b.jpg

Et tidløst ikon som fungerer til det meste og som etter min mening er littegranne mer spennende enn en Sub:cool:

Egentlig hvilken som helst Rolex Gmt Master, uten om "jalla - versjoner" med edle stener.
Dette er det perfekte allround uret som passer for fritid, til pent (Kongen bruker sitt til galla), for ferie og jobb turer (2 eller 3 tidssoner) - kort sagt til alt!
Min andre GMT:
IMG_06981_zps57334f2f.jpg
[/IMG]

Fristende å si Rolex eller Omega i samlingen . men jeg sier Steinhart OVM bare på grunn av utseendet, og hensyntar ikke verdi, anseelse og andres synspunkter. OVM er subjektivt min beste klokke i samlingen.

file_zpsc5e6b962.jpg

Nye Sea Dweller! Kan brukes til alt, er topp moderne nå, er vintage når du dør så den kan gis i arv uten at ungene selger den videre med en gang, og er ge-he-riiisekul og kommer fortsatt til å være det om hundre år. Sjeldnere enn sub, men fortsatt like klassisk.

Veldig vanskelig. Grand Seiko er "mitt" merke, men hvis jeg måtte velge akkurat nå, velger jeg Submariner 116610. Men hadde noen sagt det til meg for ett år siden, hadde jeg ledd av dem.

Todda

Hadde blitt AP RO 15300 med blå skive for meg. Leken, sporty og dressy til en og samme tid etter min mening.

Lett - PP Aquanaut! Så nære perfeksjon det er mulig å komme i en klokke (helt objektiv selvfølgelig :rolleyes: ).

Ikke sikkert men i hverfall min Speedmaster blir aldri solgt... Mye historie, mye arv i denne.
Og alt under 42mm ser litt pingle ut på meg: Snakket om det faktisk hos Lervik og Rolf var veldig enig med meg:mrgreen:
20140204_092818_zps506ce67d.jpg

Jeg er nok litt påvirket da den kom inn for få dager siden. Men som mange andre her, ville jeg gått for en sub. Noe mer tidløst og samtidig robust som den, skal man lete lenge etter er min mening.

114060 for me:

09BFB70D-6256-4EDF-A5A6-4C412344047E_zpsllhmrzi8.jpg

Jeg er nok litt påvirket da den kom inn for få dager siden. Men som mange andre her, ville jeg gått for en sub. Noe mer tidløst og samtidig robust som den, skal man lete lenge etter er min mening.

114060 for me:

09BFB70D-6256-4EDF-A5A6-4C412344047E_zpsllhmrzi8.jpg

Langt på vei enig, men sleng på dato: 116600 :)