EN klokke. Resten av livet! Hvilken?

Rolex SeaDweller 16660, ingen tvil. har hatt denne som beater siden tidenes morgen, har andre alternativer som blir brukt men lander alltid på denne.
Tom

Begynner å tenke litt etter forrige innlegg og ser på postene. Registrerer av tidligere innlegg at det foreslås klokker som vedkommende ikke har hatt- eller som er flippet etter et par uker. Hvordan henger dette på greip??? :confused:
Tom

Det henger da godt på greip, det. Hvis man skal velge bare én, må det være noe som passer til alt, mens kan man ha flere velger man en til hver anledning.

Det henger da godt på greip, det. Hvis man skal velge bare én, må det være noe som passer til alt, mens kan man ha flere velger man en til hver anledning.

Henger ikke på greip hvis man skriver i denne tråden at "dette er klokken jeg vil ha resten av livet", for å så flippe den....

40,8mm x 11mm. Platina. Uten dato - som jeg ser på som et pluss.

346.134-003_PR_-PR_Black_Cmyk.jpg

Redigert:
Sikkert svart på denne mange ganger, men det er såre enkelt:

8KpnUor.png

Dette blir min livslange kjærlighet. Nærmer seg veldig nå..

Henger ikke på greip hvis man skriver i denne tråden at "dette er klokken jeg vil ha resten av livet", for å så flippe den....

Dette blir jo veldig flisespikkeri, men slik jeg tolker tråden, så er klokkene presentert her, valgt under premisset at man kun skal ha denne ene klokken og ikke noe annet. Som The last nick left er inne på, så er det flere som ønsker å ha en større samling, og da velger man seg flere klokker med langt smalere bruksområder, kontra en klokke som passer til "alt"... :)

Patek_5164_Aquanaut_dual_time_02.jpg

Husker ikke i farta om jeg har svart på denne tråden før, men pr. i dag ville det blitt denne.

Både dressy og sporty på en gang, GMT-funksjon, samt at jeg kan selge den og kjøpe meg en liten leilighet om det skulle røyne på. (nesten, da)

Edit: Ikke mitt bilde, altså.
Edit2: PP 5164, for de som lurte.

Redigert:
Patek_5164_Aquanaut_dual_time_02.jpg

Husker ikke i farta om jeg har svart på denne tråden før, men pr. i dag ville det blitt denne.

Både dressy og sporty på en gang, GMT-funksjon, samt at jeg kan selge den og kjøpe meg en liten leilighet om det skulle røyne på. (nesten, da)

Edit: Ikke mitt bilde, altså.
Edit2: PP 5164, for de som lurte.

Løp og kjøp @mutriakis
De har den inne hos Bjerke;)

Redigert av en moderator:
Tenkt gjennom dette ganske så godt før jeg svarer her, og faller ned på det samme svaret "hver" gang (tatt høyde for mindre avvik som dagsform osv selvsagt) Og det går nok inn i boken som trolig det safeste og kjedeligste valget ever ...

Men jeg går for 116610LN av de enkle grunner at den går til alt, har moderne samt utprøvet teknologi som virkelig tåler en støyt og samtidig ikke gjør at jeg får føling dersom jeg skulle dunke borti noe og lage litt mer enn en swirl. Er raskt omsettelig i alle land opp til ca 10% under markedsverdien av bruktprisen sånn ca (som holder seg forholdsvis lik fra land til land) og er dermed en grei valutta (om man ikke blir ranet først så klart;) ) Skulle jeg være MAX uheldig og enten katastrofalt og ugjennopprettelig ødelegge den, eller miste/bli fraranet den er det verdens smaleste sak å erstatte den.

Disse tingene går i min bok inn som viktige kriterier for noe jeg skal ha på armen HVER dag, i en verden hvor jeg var en èn-klokke-type of guy.

(Kunne egentlig og ha sagt 16600 her, men siden jeg hadde en strøken en, og flippet den (angret en t-skje eller to siden) ser jeg at sarkasmen ville haglet fra Sheriffen aka @Tom Henriksen som fortsatt er en smule bitter for at 16600`en ble flippet) Samt at den er jo ikke like lett erstattelig, så trøster/rasjonaliserer med det (på en måte ...)

Redigert av en moderator:
Tankeeksperiment; Hva om vi skulle hatt en eneste klokke resten av livet. Hvilken?

Jeg begynner

Tror det måtte blitt en dykkerklokke. Rolex.
Antageligvis en DSSD. Eller en Sub. Gull/stål med sort skive, uten diamanter, siden jeg liker så godt å se klokken lyse når jeg kjører gjennom tunneler. Eller blå skive, kanskje?
Næh.. DeepSea. Måtte blitt Deepsea. Da kan jeg fikle med den snedige, justerbare låsen. Men vent litt. Den passer så dårlig under skjorten. Blir liksom hengende i klem og presser skjorten oppover armen. Det går ikke som eneste ur. Ikke DSSD, altså.
Panerai? Nei, samme problemet med skjorten.
Tror jeg går for Sub, gull/stål med sort skive. 116613LN

Daytona er jo fin...

Det måtte blitt Daytona Everrose Sjokotona. Den er bare så lekker så lekker...

Bare en? Må bli Rolex Explorer 14270 eller 114270 ;) Tidløs design, og kan brukes til "alt"!