Smakte på første bestillingen min fra @akorsvik / Mukasa idag, den var helt topp! Anbefales.
Tusen takk! Veldig hyggelig å høre
Smakte på første bestillingen min fra @akorsvik / Mukasa idag, den var helt topp! Anbefales.
Lufttett er hovedfokus. Optimalt, så kverner man til den enkelte servering, men noen ganger må plass og logistikk styre. Da overlever kvernede bønner fint i lufttett boks. Dette er like viktig for hele bønner. Luft fjerner aroma og smak.Hvordan oppbevarer folket kaffen etter at den er kvernet selv? Holder det med en lufttett boks og mørk lagringsplass, eller lønner det seg kun å kverne den mengden man skal bruke og lagre de hele bønnene i originalposen?
Hvordan oppbevarer folket kaffen etter at den er kvernet selv? Holder det med en lufttett boks og mørk lagringsplass, eller lønner det seg kun å kverne den mengden man skal bruke og lagre de hele bønnene i originalposen?
Pleier dere å forvarme koppen også? Jeg bruker V60 til å lage kaffe nå, skyller først filteret og kannen med vann rett ifra Hario vannkokeren men synes kaffen blir fort kald, iallfall i forhold til vanlig kaffetrakter. Er det noe tips her? Forvarme koppen også kanskje?
Jeg har kjøpt espresso rens i pulverform fra Solberg og Hansen. Boks på 500 gram som varer ganske lenge. Bruker denne på espressomaskin, termoser, kaffetrakter og andre ting som får kaffeavleiringer. Husker ikke prisen, men ganske overkommelig.Rensetabeletter til helautomatiske espressomaskiner, må jeg bruke Phillips-rens til Phillips-maskiner, eller ikke? Hvis ikke, noen som har tips?
Kun børster den ren og dunker/rister ut av den av og til.Hvordan rengjør folket kvernene sine (tenker selvsagt ikke på utvendig rengjøring)