Men, flaago...
Hvorfor gjør du, og sier du, det du gjør?
Å plumpe inn her med dine standpunkt blir litt som å melde seg inn på bimmers.no for å utrope at det er hest og kjærre som er tingen.
Min grunn var at jeg ville prøve hvordan det var å ha på armen, se om jeg brukte den etc etc.
For 10 000 kr kan man da prøve en 3-5 modeller. Min favoritt ble en jeg ikke trodde jeg ville like i det hele tatt, nemlig en DSSD. Den ville jeg aldri ellers kjøpt, men nå blir nok det min første original.
Kopier av Munch henger nå i mange hjem, jeg synes ikke det devaluerer orignalen, det øker vel heller interessen.
Ble nok litt provosert over utalelser som går i sjangeren : Om du ikke har råd til ekte så er du en taper etc...En snobbisme som går på at jeg er bedre en deg fordi du ikke har råd. Litt kvalmende.
Og da liker jeg å pirke litt i vepsebolet
Det er veldig liten nedlatende holdning mot f.eks folk som ikke er klokke-interesserte her. Du finner ikke setninger som; idag så jeg en fyr som ikke hadde klokke på armen, for en loooser.
Du finner heller ikke setninger som; Haha, møtte en skikkelig klokkeinteressert fyr på fest i helgen, også gikk han med Seiko, for en loooser...
Men ja, du finner mange setninger som; Han gikk rundt å latet som han hadde en ny Rolex submariner, men den var ikke mye ekte. Taper...
Og, det er jo litt trist, med folk som skal vise seg og skryte, når de som har greie på det avslører det med en gang?
Man serverer ikke Jack Daniels i selskap og sier det er ekslusiv singlemalt? Det er jo bare rart..
Greit nok at du liker å pirke i vepsebol, deg om det. Det blir en del stikk av slikt, men iom at du er lege, så har du sikkert medikamentene som hjelper
Ble nok litt provosert over utalelser som går i sjangeren : Om du ikke har råd til ekte så er du en taper etc...En snobbisme som går på at jeg er bedre en deg fordi du ikke har råd. Litt kvalmende.
Og da liker jeg å pirke litt i vepsebolet
Jeg kopierer fra artikkelen på forsiden av TS..
You are the worst kind of luxury poser. You believe your fake #Hublot or #Breitling will help you get laid, but you end up being that dude who pretends he really did. I’m sitting here sipping on a glass of L’Essence De Courvoisier and you are drinking your Hooch pretending it is my glass of #Cognac.
Så spørsmålet er om han med en ekte Hublot tror det vil hjelpe han med å få seg et nyp siden han tror det er intensjonen med den falske klokken....
Og resten av teksten sier kanskje litt om holdningene også?
Å vise til en artikkel, om noe som skjer på instagram, gjort av en enkeltperson, i en tråd som dette og argumentere som om dette er fellesnevneren blir litt håpløst...
Fakewatchbuster er morsomt, på samme måte som når charlie sheen fikk sin burn på TV. Det er gøy fordi det er sant.
Når man ser folk stå å flexe sixpacken sin og vise frem et statussymbol (som ikke er ekte) så er det komisk at noen melder på det.
Å blande dette med hvordan du oppfatter flertallet av brukerne her på forumet, det blir bare rørete.
Personlig syns jeg det verste med piratkopiering, være det seg av bildeler, klokker, eller DVDer, er hvor pengene ender opp. En ting er å laste ned en CD på nettet når den er lastet opp av andre "entusiaster". En helt annen ting er å kjøpe en fysisk piratkopiert vare, når det er godt dokumentert at dette er inntektskilde for terrorisme og organisert kriminalitet.
(For spesielt interesserte, godt lesestoff om problemstillingen fra RAND. http://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/monographs/2009/RAND_MG742.pdf )
Ser poenget ditt med hvor pengene ender opp. Men det er fortsatt en tapende part, enten det er en indie-artist eller Dreamworks.
Jasså, så du mener at jeg tar feil?
Holdningen her inne er altså IKKE at det kun er tapere som bruker fake klokker? Det er kun han instagram duden som mener det? hehehe, så feil kan man ta
De er jeg varm motstander av
Poenget mitt her i dag er vel at man må kunne nyansere.
Å bare påstå at fake klokker er for fake people , eller at ekte klokker er for usikre menn med liten tiss som ikke kan hevde seg på annen måte blir litt for enkelt.
Jeg kopierer fra artikkelen på forsiden av TS..
You are the worst kind of luxury poser. You believe your fake #Hublot or #Breitling will help you get laid, but you end up being that dude who pretends he really did. I’m sitting here sipping on a glass of L’Essence De Courvoisier and you are drinking your Hooch pretending it is my glass of #Cognac.
Så spørsmålet er om han med en ekte Hublot tror det vil hjelpe han med å få seg et nyp siden han tror det er intensjonen med den falske klokken....
Og resten av teksten sier kanskje litt om holdningene også?
Hehe, nei, er nok en gammel mazda, å pynte seg med bil synes jeg også er idiotisk.
Stereo derimot...... Annlegget koster 10 ganger så mye som bilen
Hva er det som gjør det bedre å pynte seg med et anlegg som koster ti ganger mer enn bilen, enn å ha klokke som koster ti ganger mer enn bilen?