Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Men, flaago...
Hvorfor gjør du, og sier du, det du gjør?
Å plumpe inn her med dine standpunkt blir litt som å melde seg inn på bimmers.no for å utrope at det er hest og kjærre som er tingen.

Men, flaago...
Hvorfor gjør du, og sier du, det du gjør?
Å plumpe inn her med dine standpunkt blir litt som å melde seg inn på bimmers.no for å utrope at det er hest og kjærre som er tingen.

Ble nok litt provosert over utalelser som går i sjangeren : Om du ikke har råd til ekte så er du en taper etc...En snobbisme som går på at jeg er bedre en deg fordi du ikke har råd. Litt kvalmende.

Og da liker jeg å pirke litt i vepsebolet ;)

Min grunn var at jeg ville prøve hvordan det var å ha på armen, se om jeg brukte den etc etc.

For 10 000 kr kan man da prøve en 3-5 modeller. Min favoritt ble en jeg ikke trodde jeg ville like i det hele tatt, nemlig en DSSD. Den ville jeg aldri ellers kjøpt, men nå blir nok det min første original.

Kall det hva du vil. Men sorry dette rettferdiggjør ikke kjøpet av fake. Det finnes andre måter og prøve hvordan de er og ha på armen som ikke er basert på piratkopiering. Ta deg en tur til en AD og prøv klokken eller tilsvarende klokke som du er ute etter. Som resten av oss gjør vil jeg tro.

Kopier av Munch henger nå i mange hjem, jeg synes ikke det devaluerer orignalen, det øker vel heller interessen.

Når det kommer til kunst finns det én original og da må alle, unntatt én, ta til takke med en print.

Når det kommer til ur/møbler/klær/ er det tilgjengelig for "alle". Misforstå meg rett, jeg skjønner at ikke alle har råd til å betale masse penger for en klokke, men det forsvarer heller ikke at man kan kjøpe en fake. Som flere nevner her; TS er fylt med et tverrsnitt av den norke befolkning. Noen kan cashe ut et ur på en månedslønn mens andre sparer og sparer for å få råd. Uavhengig av hvilken av disse personene du er gir det en sykt god følelsen av å ha the real deal armen, framfor en trist kopi av andres åndsverk.

En falsk klokke sier desverre mye om eieren, uansett hvordan man vrir og vender på det...

Etter å ha lest denne tråden sitter jeg igjen med en mistanke om at du skrev inn feil adresse i det du skulle inn på kommentarfeltet til dagbladet.

Ble nok litt provosert over utalelser som går i sjangeren : Om du ikke har råd til ekte så er du en taper etc...En snobbisme som går på at jeg er bedre en deg fordi du ikke har råd. Litt kvalmende.

Det er veldig liten nedlatende holdning mot f.eks folk som ikke er klokke-interesserte her. Du finner ikke setninger som; idag så jeg en fyr som ikke hadde klokke på armen, for en loooser.

Du finner heller ikke setninger som; Haha, møtte en skikkelig klokkeinteressert fyr på fest i helgen, også gikk han med Seiko, for en loooser...

Men ja, du finner mange setninger som; Han gikk rundt å latet som han hadde en ny Rolex submariner, men den var ikke mye ekte. Taper...

Og, det er jo litt trist, med folk som skal vise seg og skryte, når de som har greie på det avslører det med en gang?

Man serverer ikke Jack Daniels i selskap og sier det er ekslusiv singlemalt? Det er jo bare rart..

Greit nok at du liker å pirke i vepsebol, deg om det. Det blir en del stikk av slikt, men iom at du er lege, så har du sikkert medikamentene som hjelper:)

Redigert:
Det er veldig liten nedlatende holdning mot f.eks folk som ikke er klokke-interesserte her. Du finner ikke setninger som; idag så jeg en fyr som ikke hadde klokke på armen, for en loooser.

Du finner heller ikke setninger som; Haha, møtte en skikkelig klokkeinteressert fyr på fest i helgen, også gikk han med Seiko, for en loooser...

Men ja, du finner mange setninger som; Han gikk rundt å latet som han hadde en ny Rolex submariner, men den var ikke mye ekte. Taper...

Og, det er jo litt trist, med folk som skal vise seg og skryte, når de som har greie på det avslører det med en gang?

Man serverer ikke Jack Daniels i selskap og sier det er ekslusiv singlemalt? Det er jo bare rart..

Greit nok at du liker å pirke i vepsebol, deg om det. Det blir en del stikk av slikt, men iom at du er lege, så har du sikkert medikamentene som hjelper:)

Jeg kopierer fra artikkelen på forsiden av TS..

You are the worst kind of luxury poser. You believe your fake #Hublot or #Breitling will help you get laid, but you end up being that dude who pretends he really did. I’m sitting here sipping on a glass of L’Essence De Courvoisier and you are drinking your Hooch pretending it is my glass of #Cognac.

Så spørsmålet er om han med en ekte Hublot tror det vil hjelpe han med å få seg et nyp siden han tror det er intensjonen med den falske klokken.... ;)
Og resten av teksten sier kanskje litt om holdningene også?

Edit. Unødvendig.

Redigert:

You are the worst kind of luxury poser. You believe your fake #Hublot or #Breitling will help you get laid, but you end up being that dude who pretends he really did. I’m sitting here sipping on a glass of L’Essence De Courvoisier and you are drinking your Hooch pretending it is my glass of #Cognac.

Så spørsmålet er om han med en ekte Hublot tror det vil hjelpe han med å få seg et nyp siden han tror det er intensjonen med den falske klokken.... ;)

Å vise til en artikkel, om noe som skjer på instagram, gjort av en enkeltperson, i en tråd som dette og argumentere som om dette er fellesnevneren blir litt håpløst...

Fakewatchbuster er morsomt, på samme måte som når charlie sheen fikk sin burn på TV. Det er gøy fordi det er sant.
Når man ser folk stå å flexe sixpacken sin og vise frem et statussymbol (som ikke er ekte) så er det komisk at noen melder på det.

Å blande dette med hvordan du oppfatter flertallet av brukerne her på forumet, det blir bare rørete.

Personlig syns jeg det verste med piratkopiering, være det seg av bildeler, klokker, eller DVDer, er hvor pengene ender opp. En ting er å laste ned en CD på nettet når den er lastet opp av andre "entusiaster". En helt annen ting er å kjøpe en fysisk piratkopiert vare, når det er godt dokumentert at dette er inntektskilde for terrorisme og organisert kriminalitet.

(For spesielt interesserte, godt lesestoff om problemstillingen fra RAND. http://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/monographs/2009/RAND_MG742.pdf )

Å vise til en artikkel, om noe som skjer på instagram, gjort av en enkeltperson, i en tråd som dette og argumentere som om dette er fellesnevneren blir litt håpløst...

Fakewatchbuster er morsomt, på samme måte som når charlie sheen fikk sin burn på TV. Det er gøy fordi det er sant.
Når man ser folk stå å flexe sixpacken sin og vise frem et statussymbol (som ikke er ekte) så er det komisk at noen melder på det.

Å blande dette med hvordan du oppfatter flertallet av brukerne her på forumet, det blir bare rørete.

Jasså, så du mener at jeg tar feil?

Holdningen her inne er altså IKKE at det kun er tapere som bruker fake klokker? ;) Det er kun han instagram duden som mener det? hehehe, så feil kan man ta ;)

Denne diskusjonen blir bare for dum. Foreslår at tråden boikottes så vil nok forum trollet ettervert melde seg inn på et rideforum eller lignende å kødde det til for seg der også.

Personlig syns jeg det verste med piratkopiering, være det seg av bildeler, klokker, eller DVDer, er hvor pengene ender opp. En ting er å laste ned en CD på nettet når den er lastet opp av andre "entusiaster". En helt annen ting er å kjøpe en fysisk piratkopiert vare, når det er godt dokumentert at dette er inntektskilde for terrorisme og organisert kriminalitet.

(For spesielt interesserte, godt lesestoff om problemstillingen fra RAND. http://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/monographs/2009/RAND_MG742.pdf )

Ser poenget ditt med hvor pengene ender opp. Men det er fortsatt en tapende part, enten det er en indie-artist eller Dreamworks.

Ser poenget ditt med hvor pengene ender opp. Men det er fortsatt en tapende part, enten det er en indie-artist eller Dreamworks.

Jeg er enig med forbehold. Men det er ikke emningen å stjele denne tråden, dette får vi ta over en øl en dag. Det var egentlig unødvendig av meg å skrive det også. Poenget mitt var bare hvor pengene fra piratkopiering av varer ender opp.

Jasså, så du mener at jeg tar feil?

Holdningen her inne er altså IKKE at det kun er tapere som bruker fake klokker? ;) Det er kun han instagram duden som mener det? hehehe, så feil kan man ta ;)

DU får mene hva du vil, men hvorfor kjøpe en kopi?
Ser virkelig ikke poenget:confused:
Hvis du kjøper en fake luksus klokke og poser med den rundt omkring og viser'n frem til alle du kjenner, har du ikke et lite problem da? Enig? Godt, for det er virkelig ikke noe poeng i å kjøpe noe som i realiteten ikke er noe...

Jeg skjønner at det kan være morsomt å leke og pirke i vepsebolet, men en vakker dag tar vepsen å stikker deg i ræva når du minst venter det:eek:

Merker jeg blir litt provosert, men det er kanskje meningen... Du får ellers ha en fortreffelig aften.

De er jeg varm motstander av :)

Poenget mitt her i dag er vel at man må kunne nyansere.

Å bare påstå at fake klokker er for fake people , eller at ekte klokker er for usikre menn med liten tiss som ikke kan hevde seg på annen måte blir litt for enkelt.

Hei...

Er det deg Joachim... ? :D :D :D

Redigert:
Her inne liker vi alle klokker så lenge de er ekte, ja bortsett fra Hublot og AP da:) Svaret på de fleste spørsmål er Tudor Pelagos, kjøp deg en sånn Flaago, i titan, de er utrolig flotte :cool:

Hehe, nei, er nok en gammel mazda, å pynte seg med bil synes jeg også er idiotisk.

Stereo derimot...... Annlegget koster 10 ganger så mye som bilen ;)

Hva er det som gjør det bedre å pynte seg med et anlegg som koster ti ganger mer enn bilen, enn å ha klokke som koster ti ganger mer enn bilen?

Hva er det som gjør det bedre å pynte seg med et anlegg som koster ti ganger mer enn bilen, enn å ha klokke som koster ti ganger mer enn bilen?

Boro:

Det er ingen godt voksen man som er fast lege som kjører sliten mazda med anlegg til 100 000kr. Det er vår venn Joachim Som prøver og være morsom...

;) ;) ;) ;) ;)

Status
Stengt for ytterligere svar.