Filmanbefalinger!

The Avengers var helt rå! :D

Må nevne The Prestige, regissert av Christopher Nolan. Alt den mannen tar i blir genialt bra! Filmen handler om to magikere i London på slutten av 1800-tallet som starter som venner, med ender opp som bitre konkurrenter. Christian Bale, Hugh Jackman og Michael Caine spiller strålende bra, og historien er meget velskrevet. En av mine absolutte favoritter!

Liker også The Adjustment Bureau meget godt. God underholdning, og en annerledes romantisk film. Fin å se med dame/kone/drage osv ;)

Tror faktisk aldri jeg har kost meg like mye på kino som da jeg så The Adventures of Tintin. Denne må sees, rett og slett!

http://www.imdb.com/title/tt0144117/

Delte meninger om denne i familien....
Boondock Saints er jo en klassiker. Etter min mening en film man må se, oppfølgeren bør man derimot bare la ligge.

Ellers

Lucky number slevin, så denne igjen for litt siden. Josh Hartnett har på seg en IWC Aquatimer Chono, Bruce Willis har på seg en Panerai av noe slag hvis jeg ikke tar helt feil.

Lock stock and two smoking barrels

Snatch

Er det Law Abiding Citizen filmen heter med han mørke fra 300, et scoop av en film som gikk under radaren.
300 hører dessuten selvsagt til filmer som bør ses, gjerne flere ganger og med fordel kan den leses ;)
(leser Watchmen nå, men der var filmen "bare" grei mener jeg)
Med to måneder igjen til avsluttende delen i , ovenfor nevnte Nolan's Batmab-trilogi, er jo de ti første delene perler når vi først er på comixs-turned-movies.

Og et +1 på alt Lien anbefalt ;)

Boondock Saints er jo en klassiker. Etter min mening en film man må se, oppfølgeren bør man derimot bare la ligge.

Ellers

Lucky number slevin, så denne igjen for litt siden. Josh Hartnett har på seg en IWC Aquatimer Chono, Bruce Willis har på seg en Panerai av noe slag hvis jeg ikke tar helt feil.

Lock stock and two smoking barrels

Snatch

+1 +1 +1

på alle 3 Snatch er også vært og få med seg ikke får å glemme FIGHT CLUB!!!!

fightclub.jpg

The Avengers var helt rå! :D

Må nevne The Prestige, regissert av Christopher Nolan. Alt den mannen tar i blir genialt bra! Filmen handler om to magikere i London på slutten av 1800-tallet som starter som venner, med ender opp som bitre konkurrenter. Christian Bale, Hugh Jackman og Michael Caine spiller strålende bra, og historien er meget velskrevet. En av mine absolutte favoritter!

Liker også The Adjustment Bureau meget godt. God underholdning, og en annerledes romantisk film. Fin å se med dame/kone/drage osv ;)

Tror faktisk aldri jeg har kost meg like mye på kino som da jeg så The Adventures of Tintin. Denne må sees, rett og slett!

Helt enig, Tintin var helt magisk. Rett og slett en "sett deg godt tilbake og nyt reisen" film, hvor du virkelig glemmer alt annet. Liker forresten å høre at The Avengers var bra!

Bump...

Kona borte, sofaen for meg selv.

A Good Day to Die Hard (2013)

MV5BMTcwNzgyNzUzOV5BMl5BanBnXkFtZTcwMzAwOTA5OA@@._V1_SX214_.jpg

A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb

Helt utrolig, dette fungerer fortsatt. Denne gangen var han sammen med John jr. i Russland. Mye Mercedes...

+

Jack Reacher (2012)

MV5BMTM1NjUxMDI3OV5BMl5BanBnXkFtZTcwNjg1ODM3OA@@._V1_SY317_CR3,0,214,317_.jpg

Jack Reacher (2012) - IMDb

Han fungerer som superhelt, godt hjulpet av en utrolig søt dame og en god historie i bunn.

Har du sett en film i det siste som kan anbefales?

Noen filmer som jeg har sett i det siste som jeg synes er gode:

Abraham Lincoln vampire hunter

Django unchained

Fuck up (hvis du like tv-serien DAG, er de fleste skuespillerene i serien med i denne filmen)

Parker

The Mechanic

Pineapple Express

Disse mener jeg er verdt sin tid:)

Lincoln

Gangster Squad

De urørlige

Rust og bein

Historien om pi

Pulp fiction er jo noe man må se.
Ellers er jeg enig med Lien at snatch og lock stock and two smokin barrels er begge et must.

Bra tråd!

Tropa de Elite, eller Elite Squad som den heter på engelsk, er en kompromissløs actionfilm om korrupsjon, narkotika og vold i Rio de Janeiros slum. Det finnes to, og jeg synes at begge to er nevneverdige som gode actionfilmer!

Her er filmene jeg har gitt 10/10 på IMDB:

Inception, Shutter Island, The Dark Knight, Ringenes Herre Atter en Konge, Gladiator og Blood Diamond.

Kjekt at denne tråden kom frem! :)

Jeg er veldig glad i film. Her kommer en liten liste av filmer som virkelig har brent seg fast i hukommelsen, og som jeg anbefaler på det varmeste:

Warrior:
Handler om Mixed Martial Arts og familie. En veldig god film, med en god historie:)

IMDB-link: Warrior (2011) - IMDb

American History X:
Handler om en tidligere nazist som prøver å unngå at lillebroren gjentar de samme feilene. En veldig bra film med en god historie!

IMDB-link: American History X (1998) - IMDb

Shawshank Redemption:
Kåret til verdens beste film (?). Rett og slett et mesterverk av Frank Darabont. Hovedpersonen, et matematisk geni, blir uskyldig dømt for drapet på sin konen. Gjennom filmen ser vi hvordan han takler fengselslivet og andre utfordringer. Her stopper jeg før jeg ødelegger for de som ikke har sett filmen :) Uansett en film med sjel og fantastisk historie!

IMDB-link: Frihetens regn (1994) - IMDb

Batman-Trilogien:
Om du liker actionfilmer med sjel er dette noe for deg. Helt fantastisk historie, og med Christopher Nolan som regissør blir ikke det noe annet enn magisk :D

IMDB-link 1: http://www.imdb.com/title/tt0372784/?ref_=sr_1
IMDB-link 2: http://www.imdb.com/title/tt0468569/?ref_=tt_rec_tti
IMDB-link3 : http://www.imdb.com/title/tt1345836/?ref_=sr_1

Training Day:
Kul film med Denzel Washington som en badass korrupt politimann. Meget underholdende :)

IMDB-link: http://www.imdb.com/title/tt0139654/?ref_=sr_3

Law Abiding Ctizen:
En genial film med Gerard Butler. Handler om en frustrert mann som tar loven i egne hender når rettssystemet svikter. Tror nesten jeg må nevne at denne filmen er genial enda en gang..

IMDB-link: http://www.imdb.com/title/tt1197624/?ref_=sr_1

Redigert:
Svært mange gode filmforslag her.

Synes dog en av de virkelige gode - og ikke minst annerledes - filmene mangler.

"Memento"
Vil ikke skrive for mye om filmen da man fort kan avsløre for mye. Handler dog om en mann med korttidsminne som leter eter sin kones morder....

Imdb ; Memento (2000) - IMDb

Skulle vel ikke være noen bombe (no pun intended):

drstrangelove-movieposter.jpg

Fantastisk morsom film om kalde krigen paranoia. Ja, det er der Slim Pickens rir på atombomba:

dr-strangelove-or-how-i-learned-to-stop-worrying-and-love-the-bomb-original.jpg

Og hvor Peter Sellers spiller tysk vitenskapsmann og rådgiver til amerikanerne, hvis egentlige navn er Dr. Merkwurdlichliebe. Han har tunge nazistiske tilbøyeligheter, spesielt i høyre-armen:

drstrangelove02.jpg

Han spiller også den amerikanske presidenten og en britisk Spitfire-pilot...

Vil vel anbefale alle filmene til Kubrick. Spesielt Barry Lyndon, en av de mer ukjente filmene hans.

Redigert:
Tre hysteriske komedier som anbefales,
Blues Brothers (I) John Belushi og Dan Aykroyd (1980) "We're on a mission from God",
The Big Lebowski "the dude" (1998) med Jeff Bridges,
Caddyshack (1980) med Chevy Chase.

Redigert:
@SpaceCowboy +1 Dr. Strangelove er helt fantastisk, en av Kubrick og Sellers beste! Utrolig morsom film.

"Gentlemen you can't fight in here this is the War Room!"

Redigert av en moderator: