Fotball-VM

PHP:

Enig, kjempekamp. Heldigvis gikk ikke dommeren på det flaue straffefilmingsforsøket til Brasil. Et meksikansk scoring på slutten hadde vært både fortjent og kjærkomment.

Herlig kamp; jepp, den til Marcelo var stygg og nitrist og burde absolutt gitt kort. Hadde vært SÅÅÅ fortjent.
Helt akseptabel innsats også av keeper Ochoa. OK resulltat for både B og M: uavgjort mot Kroatia er nok.
Hola Mexico! (Dette minner undertegnede om da han spilte noen kamper for Mexikos "landslag" på Stanford, og klarte seg
utmerket med de to glosene "tiro" og "corre"; men det var 23kg siden ....)

Blir vrient for neste kamp å leve opp til dette; synd at jeg ikke har Sør-Korea-drakt :(

@Kohe321: Hvor er det blitt av han Neymar som spiller i Barcelona? Spiller ikke han på Brasil?

Det er en som ligner litt, men som har veldig driv i steget og virker rett og slett å være veldig god. Jeg skjønner ingenting ...

Edit: viktig tilleggsopplysning: har fått på meg den grønne Mex-drakta; den gule ligger i skapet.

Haha ja, har tenkt litt på det samme for å si det mildt. Håper Barcas nye trener, Luis Enrique, kan få landslagsformen ut av både Sanchez og Neymar i Barcatrøyen. Utrolig bra kamp, en av de mest spennende 0-0 jeg har sett! :D

Redigert av en moderator:
Er det bare meg eller er det MYE mer langskudd i VM enn i klubbfotball? Føler de skyter fra distanse hele tiden her, det hadde vært morsomt å sett noe prosenter eller statistikk på det.

Ikke at jeg har noe imot det i det hele tatt :D

Er det bare meg eller er det MYE mer langskudd i VM enn i klubbfotball? Føler de skyter fra distanse hele tiden her, det hadde vært morsomt å sett noe prosenter eller statistikk på det.

Ikke at jeg har noe imot det i det hele tatt :D

Pussig; jeg har heller savnet skuddene i VM så langt. Mexiko tok igjen mye av det tapte på en mengde
langskudd igår, men ellers har det vært for lite, mener jeg. (Sovnet dessverre fra Sør-Korea igår.)

Finale i dag: Spania-Chile!

Hehe, oppfatningen min er kanskje litt farget av de to siste kampene i går ja. Du burde sett Russland - Sør Korea da, der var det langskudd til den store gullmedalje, spesielt fra Sør Korea. Målet deres kom til slutt etter ørten forsøk, med litt hjelp av våt ball og en klumsete keeper. :mrgreen:

Spania - Chile blir enormt spennende! Føler nesten det er umulig å gjette utfallet til denne da den vipper på om Spania kan klare å finne flyten igjen etter tapet mot NL eller ei. Om de spiller så dårlig som de gjorde mot Nederland i kveld så tror jeg de kan tape stygt igjen. Chile kommer til å løpe og presse som om de hadde Marcelo Bielsa i helene, og vil straffe alt som heter treghet og beslutningsvegring fra Spania hardt.

Spent på om Vicente Del Bosque starter Koke over Xavi i kveld.

Redigert:
Spania - Chile blir enormt spennende! Føler nesten det er umulig å gjette utfallet til denne da den vipper på om Spania kan klare å finne flyten igjen etter tapet mot NL eller ei. Om de spiller så dårlig som de gjorde mot Nederland i kveld så tror jeg de kan tape stygt igjen. Chile kommer til å løpe og presse som om de hadde Marcelo Bielsa i helene, og vil straffe alt som heter treghet og beslutningsvegring fra Spania hardt.

Spent på om Vicente Del Bosque starter Koke over Xavi i kveld.

Oj-oj "løpe og presse som om de hadde Marcelo Bielsa i helene" høres hardcore ut. Trodde absolutt ikke ham ville droppe
Xavi, men så feil kan jeg tydeligvis ta hvis posten over er korrekt. Xavi var elendig sist, men det var vel også Iniesta.
Piquet også ute ser jeg. Skjønner ikke hvorfor han var så dårlig. Og Sergio Ramos er normlt en gigant ...

Er klar med rød Spansk drakt og grønn Kamerun-drakt!

Chile kommer til å løpe og presse som om de hadde Marcelo Bielsa i helene, og vil straffe alt som heter treghet og beslutningsvegring fra Spania hardt.

Street cred til @Kohe321: Chile har tre mann på spanjolen som har ballen til enhver tid ... to-tre giga-sjansen i kampens første 80 sekunder ... virker som en kanonkamp!

Redigert av en moderator:
Wow! Denne kampen får Brasil-Mexiko-kampen til å se ut som Nigeria-Iran ... For en kamp! Endelig begynner VM!

Blir rent svett her jeg sitter. Klarer Chile å opprettholde dette presset i 90 minutter??

I all verden, hva slags "ekspertpanel" har NRK i pausen??? Har stort sett sett på SVT, siden Glenn Strömberg
er en suveren kommentator der, og de har Hamrén og Nannskog i pausen ...

Hvordan kunne Busquets bomme på den????

Spania trenger å vinne; uavgjort skulle være nok for Chile.

Jaja.. Som jeg har sagt hele tiden.. Spania flopper VM.

Er det mulig å spille mer defansiv fotball når man ligger under?

OK, da er Spania ute. Må si at del Bosque har vært en stor favoritt siden RM-dagene. Håper han får bli
og kommer tilbake som han fortjener.

Men gutta var rimelig ute av slag; ingen mottak var så nøyaktige som de pleier; passningene
satt ikke like presist som de pleier, osv.

Ok, får bytte fra rød Spania-drakt til grønn Kamerun-drakt, men det ser ut som om min
påvirkningskraft er mindre selv enn alminnelig blekksprut i Oberhausen ...

Oi-oi-oi, gutta boys i grønt er dårlige ... hvordan kan disse være arvtagere til det herlige Kamerun fra 1990?

I all verden, hva slags "ekspertpanel" har NRK i pausen??? Har stort sett sett på SVT, siden Glenn Strömberg

Godt spørsmål. Men jeg må si at jeg ler godt av de tørre kommentarene til Tom Nordli og Christian Nilssen under kampene. :D Vesentlig mye bedre enn Semb og Drillo.

Godt spørsmål. Men jeg må si at jeg ler godt av de tørre kommentarene til Tom Nordli og Christian Nilssen under kampene. :D Vesentlig mye bedre enn Semb og Drillo.

Nordli har en tendens til å bli fryktelig tørr og negativ. Isteden for å hylle det som er bra, så fokuserer han alltid på det negative. Nilssen klarer jeg ikke like på bakgrunn av hans twitteraktivitet.

Drillo er rå :D Han snakker fra levra.

Men ekspertpanelene (både tv2 og nrk) er fryktelige. Spania-onanisten, tørre norske ex proffer. Eneste som har en tendens til å finne noe smart å si er Thorstvedt.

Word! Kjørte konsekvent svensk TV under forrige VM.

Gleder meg som en unge til kl 21 når Englandpool skal prøve å ta ut sin gode venn gnageren :mrgreen: Fornuften (?) gjorde at jeg tippet England ut av gruppa til fordel for Uruguay, så U må vinne i kveld. Har også Uruguay-seier på selve kampen. Men jeg så tendenser jeg likte av England i første kamp, så jeg har jo egentlig lyst til å heie på de, men prestisjen i tippeskjemaet har uansett forrang. For øyeblikket leder en eller annens svigermor.

Fått på meg Peñarol-drakten i mangel på noe bedre. Go Uruguay! Men England imponenrte sist, mens Uru
hadde en "sterk" kamp mot gigantene fra Costa Rica ...

Edit: svensk TV, selvsagt.