Fotball-VM

Giroud tidenes dårligste innhopp? Dog liten tid å gjøre det på men det får da være grenser.

Giroud er da ikke den farligste spissen til vanlig heller, er han det? Men jeg er faktisk mer overrasket over hvor usynlig Loic Remy var. Så han ikke i det hele tatt etter han kom på, og han spilte vel lengre enn Giroud..

Veldig slapt innhopp av Giroud ja, han var alt for lat. Sto jo å dagdrømte i offside ved et par anledninger!

Synes i det hele tatt at Frankrike spilte alt for slapt fra og med 70' minutt gitt at de bare lå under med ett mål. At de kom så nær i sluttsekundene illustrerte godt hvor lite som skulle til når de virkelig ga på. Ville forventet mye mer "fight" i en kvartfinale i VM.

10 minutter til avspark mellom Colombia - Brasil nå. Tror dette kan bli en klassiker!

Neuer fortjener nesten banens beste han også, den siste redningen i sluttsekundene var helt vannvittig. En av de mest kontrollerte og rolige reaksjonsredningene jeg har sett. :p

Brasil - Colombia blir vilt! Liker så godt Colombia, men må nok heie på Brasil i denne. :D

Må si meg veldig enig i første kommentaren. Har tenkt endel MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL og
tatt på meg drakta likevel (like før målet). Vil ha noen vidoe-skype samtaler med generalsønnen
i Colombia ... 1-0. Nå blir det (enda mer) interessant!!!!

Edit 1: Hva i all verden gjør Brasil i HVITE kortbukser??

Edit 2: Brasil spiller ganske stygt/fysisk.

Redigert:
Giroud er da ikke den farligste spissen til vanlig heller, er han det? Men jeg er faktisk mer overrasket over hvor usynlig Loic Remy var. Så han ikke i det hele tatt etter han kom på, og han spilte vel lengre enn Giroud..

Spilte ikke han mye mindre enn Giroud? Overraskende dårlig av Frankrike, og særlig Giroud. Jeg må si at jeg hele tiden var redd når
Benzema fikk ballen, men det gikk bra til slutt. Det laget som slo Sveits 5-2; spiller de i sluttspillet???

Redigert:
Fernandinhos eneste jobb ser ut til å være å kappe beina av James Rodriguez ... utrolig at fyren ikke har gult/rødt kort.

Enormt mye fart og tøffe/brutale dueller som har stilt Colombia sjakk-matt foreløpig. Chile var jo klart bedre ....

Drakten er tatt av for lengst. Brasil utnytter at dommeren ikke gir kort og lager frispark hele tiden. Trist å se.

Spennende etter 2-1.

Det kneet i ryggen til Neymar fra Zuniga var åpenbart med vilje, for en kødd! Håper det går bra med Neyney, så ikke bra ut i det hele tatt.

Pekerman bør tenke grundig over hvorfor han ikke startet Bacca, han har vært rå i Sevilla, og var farlig de minuttene han fikk spille.

Og der var det over. En del feildømming i favør Brasil til tross, jeg føler det rette/beste laget går videre. Og uansett, etter dritten fra Zuniga på slutten så blir avskjeden mindre trist enn den ellers ville blitt, begynte å koke når jeg så det der. Colombia har uansett vært en fryd å se på så langt i VM, de kommer nok sterkt tilbake i 2018 under ledelse av en enda mer moden James Rodriguez. Han og Cuadrado blir det artig å følge i årene fremover! :)

Redigert:
@Kohe321: Svensk TV sier at Bacca er/har nettopp vært skadet, og det er nok grunnen til at han ikke spilte.

Brasil var nok "bedre" men i hele annen omgang var det kun snakk om å lage frispark. Hele tiden.
Stygt. Umulig å få til noe som helst spill da.

Men foreløpig: er den EN kamp man minnes fra VM så er det Brasil-Chile. En klassiker. @Kohe321: Ser vi Dante i midtforsvaret mot Tyskland?

Redigert av en moderator:
Jeg ser fotball ca hvert fjerde år og har begynt å se nå i sluttspillet.
Koste meg stort i kampen mellom Belgia og USA. Det var full fart hele tiden, ingen sutring og skuespill.

Hadde sett frem til Brasil og Colombia, men dette var triste greier. Spennende for all del, men så mye skitne triks, skuespill og sutring.... Dette er spillerne som vel er teknisk best i verden, men så forurenser de det hele. Det har kanskje alltid vært en del av spillet ?

NEEEI! :(

"UPDATE: @neymarjr has been taken to the hospital, and according to #BRA officials, "it doesn't look good." (via Espn)"

@Hvalrossen Blir nok å se Dante i forsvaret ja, og om ikke Neymar blir god igjen til semien så kan det se ganske tøft ut for Brasil mot Tyskland når de heller ikke har Thiago Silva i forsvar. Han gir David Luiz friheten til å være "gal" og raide rundt som han gjør, med Dante så føler jeg det lett blir mye mer kaos og ubalanse i forsvaret. Akkurat nå tenker jeg uansett bare på hva som skjer med Neymar, er redd for at han er langtidsskadet. Når han gråter på båren ut av stadion så er det neppe noe småtteri.

Synes at Brasil spilte feigt i andre omgang som du sier, bare skapte mye frispark og fikk hjelp fra dommeren i tillegg. Ble alt for mye oppbrudd i spillingen som ødela underholdningsverdien til kampen, oppbrudd som oftest pekte i Brasils favør. Første omgang var mer intens og preget av fighter-vilje, noe som minnet meg om Confeds finalen mot Spania i fjor, og selv om dommeren var alt for snill mot feks. Fernandinho (han skulle hatt et gult kort i første), så synes jeg totalt sett at de spilte mye bedre enn Colombia i denne omgangen. Andre var mye mer jevn når de faktisk spilte, men som sagt preget av for mye utenomsportslig tull fra Brasils side som ødela flyten. Nå veide Zuniga greit opp med kung-fu øyeblikket sitt, og gjorde at jeg ikke akkurat synes synd på Colombia for dømmingen som eventuelt har måttet gå mot dem i kampen.

Det var ellers en helt unødvendig takling av James som ledet til det andre målet. Joda, Hulk MÅTTE ikke falle, men når taklingen er to meter fra ballen og ødelegger steget til Hulk såpass mye, så er det bare å forvente. Og vips så scorer Luiz et perlemål, og det er 2-0. Selv uten det utenomsportslige tullet så vant de altså fortjent synes jeg.

Venter spent på flere oppdateringer rundt Neygoat... :(

Må si at jeg har vært imponenrt av Neymar i mesterskapet. Stort sett fair play, ikke for mye filming. Og idag: sparket ikke bort
ballen etter frispark men ga dem kjapt til en Colombianer. Har virket vennlig mot motspillere, og har generelt
oppført seg veldig modent. Bra! Har også spilt bra.

@Kohe321: Hvem spiller i stedet for Neymar mot mine tyskere? Jo og Bernard står oppført som de eneste
mulige angriperne; satser de heller på en midtbanespiller som Willian eller Ramires?

"Scolari (coach #BRA): "I don't think Neymar will be able to play in the next match."

Møkk! At det går an. Nå får Brasil virkelig en tøff oppgave mot Tyskland, og VM ble plutselig en god del mindre interessant.

Denne type angrep burde fått like mye oppmerksomhet og konsekvenser som Suarez bittet etter min mening. Bittet får mye oppmerksomhet fordi det er lettere absurd å se en voksen mann bite (dette er jo noe vi slutter med i 2års alderen), og fordi at det er så ekkelt. Men med tanke på skadepotensiale, så er denne typen angrep (flygende kne i korsryggen) mye farligere. Samme gjelder Alex Songs albue mot nakken til Mandzukic. Har man ikke bedre kontroll over temperamentet og impulsene sine og gjør noe slikt, så burde det absolutt føre til minst like strenge straffer. Bare fordi det ser vanligere ut gjør det ikke mindre grovt.

/rant off. Æsj, håper Neygoat kommer seg til hektene igjen kjapt.

Denne type angrep burde fått like mye oppmerksomhet og konsekvenser som Suarez bittet etter min mening. Bittet får mye oppmerksomhet fordi det er lettere absurd å se en voksen mann bite (dette er jo noe vi slutter med i 2års alderen), og fordi at det er så ekkelt. Men med tanke på skadepotensiale, så er denne typen angrep (flygende kne i korsryggen) mye farligere. Samme gjelder Alex Songs albue mot nakken til Mandzukic. Har man ikke bedre kontroll over temperamentet og impulsene sine og gjør noe slikt, så burde det absolutt føre til minst like strenge straffer. Bare fordi det ser vanligere ut gjør det ikke mindre grovt.

Helt enig i dette. Opplagt underlig med biting under en kamp mellom "voksne" spillere, men noen stygge taklinger
er veldig mye mer ødeleggende for en spiller.

Håper virkelig ikke det blir Jo, da kan like gjerne Hummels og Boateng bytte plass med Schürrle og Gotze, og Neuer kan ligge igjen på stranden og få litt farge og bare la målet stå åpent. :rolleyes:

Bernard har virket nokså god, så tipper det blir han som stepper inn. En gigantisk nedgradering fra Neymar blir det uansett. :(

Laglegen til Brasil har bekreftet at Neymar har brukket en ryggvirvel og mister resten av VM. Hjerteskjærende.

Og Zuniga kan nok plystre i vei og spille videre uten konsekvenser fra Fifa da angrepet ser mye "penere" ut i bilder enn bittet til Suarez. Dobbeltmoralen lenge leve.

Han fikk ikke engang gult kort...

Redigert:
Jepp, trist med Neymar. Har som skrevet over gitt et _meget_ sympatisk inntrykk.
Men dommeren tillot veldig mange overfall uten å gi kort, så det er det ikke så
rart at det eskalerer. Startet med at Brasil var brutale mot Rodriguez, og når det aldri ble kort, begynte
alle å sparke ned hverandre uten konsekvenser, og da går det slik. Aftenpostens kommentator/ekspert
Ola Bernhus klarer å skrive at dommeren var helt glimrende ...

Heier på Tyskland, men håper på Bernhard. Er en interessant liten spiller. Muligens bedre enn Jo ;)

Du har helt rett, dommeren var fullstendig horribel. Typisk La Liga dommer som lar alt for mye dritt passere, og når han først dømmer er det helt inkonsekvent og merkelig. Det er veldig trist, for hva Zuniga gjorde mot Neymar nådde et helt nytt nivå av brutalitet enn hva som var "vanlig" i kampen ellers, så man kan bare skylde på dommeren "så mye". Men det er som du sier dette man risikerer med voldelige spillere uten selvkontroll på banen som merker at dommeren er ute og ror med én åre og føler de kan utnytte det.

Det er hvor kalkulert og utspekulert dette er som gjør det ekstra ille synes jeg. Han er sint fordi de taper, fordi han selv har vært dårlig i kampen, og sikkert fordi James Rodriguez ble tatt uten at dommeren ga kort, og i en "duell" om ballen med Neymar (lol) så skyter han frem kneet i et mma-style flygende kne rett i korsryggen, og ødelegger Brasils VM håp.

Duell om ballen, pffff.

6fdbc8d4jw1ei1lguo5mjg20c806wqv7.gif

BrvTX_YCUAAKjS-.jpg

BrvPOOsIAAEpI-N.jpg:large

Og, Zuniga skulle allerede fått gult selv for denne potensielle korsbåndsskaden han ville gi i presang til Hulk:

DXcZTHS.jpg

Morten Langli (som jeg synes er artig) skriver på twitter: "James Rodriguez fikk 6 frispark i kampen, men det var ingen brutale nedsparkinger/forsøk på å skade han. Nå må folk roe seg litt ned." Jeg er enig, det var nedrivninger og skittent spill som brøt opp kampen (som vi snakket om), men ingen forsøk på å skade James, som Neymar ble utsatt for. Doktorene i Brasil sier at han var heldig, for om han hadde blitt truffet noen centimeter høyere så kunne han etter hva de sier blitt lam. :eek:

Redigert: