Fukt i Jaeger LeCoultre

Er det mulig? Nå hadde jeg tatt direkte kontakt med JLC i alle fall, så får du kanskje vite om Bjerke har sittet med klokken hos seg alt for lenge før de har sendt den til JLC! Må si en slik hendelse gjør meg litt skeptisk til dette merket og ikke minst Bjerke! Kanskje godt at Tidemann får dette merket;)

Milde himmel.... denne modellen er da ikke så gammel at det gjør noe ? Har de virkelig ingen deler på lager ?
Blir ekstremt skeptisk til JLC og "skikkelig high end" klokker generelt jeg...

Woah. Du bør kontakte JLC og høre hva som er grunnen til at dette tar så sykt lang tid. Det er vel bare rimelig at en sånn ventetid som dette bør kompenseres på en eller annen måte?

Synd at reparasjon/service kan ta så utrolig lang tid på enkelte high-end merker. Ekstra surt blir det når det anbefalte serviceintervallet er på rundt 5 år, og en service kan ta flere måneder... Veldig dumt å være uten "grailen" sin i over ett år om noe uheldig som dette plutselig skulle skje - i tillegg til serviceintervallene som popper opp og kan ta flere måneder. :sad:

Dette begynner å bli komisk, eller tragisk for din del. Er det mulig? Kjenner det blir leit å sende JLCen min om et års tid.. Spent på hva endelig forklaring/kompensasjon blir. Sikkert ikke en dritt!

Noen JLC drops, en post-it blokk med JLC vannmerke og en reklamepenn;)

Nå vet jeg ikke hva som kan aksepteres av ventetid, men jeg synes ett år er alt for lenge. Er kompensasjon noe man bør/kan forvente?

Da er det noen mnd siden siste post, det har vært noen runder med Bjerke i løpet av denne perioden. Etter ny henvendelse kom ikke klokken som forespeilet i mai. Jeg har da gitt uttrykk for at jeg er lei og at jeg vil ha ett ordentlig svar på når jeg får klokken tilbake. Etter litt påtrykk ringer det en oppgående kar fra verkstedet til Bjerke. Han visste heller ikke mye, men det er hyggelig å bare få respons. Han skulle gjøre det han kunne overfor fabrikk og for en uke siden får jeg beskjed om at klokken er her i slutten av denne mnd. Vi får vente å se :D

Da er det noen mnd siden siste post, det har vært noen runder med Bjerke i løpet av denne perioden. Etter ny henvendelse kom ikke klokken som forespeilet i mai. Jeg har da gitt uttrykk for at jeg er lei og at jeg vil ha ett ordentlig svar på når jeg får klokken tilbake. Etter litt påtrykk ringer det en oppgående kar fra verkstedet til Bjerke. Han visste heller ikke mye, men det er hyggelig å bare få respons. Han skulle gjøre det han kunne overfor fabrikk og for en uke siden får jeg beskjed om at klokken er her i slutten av denne mnd. Vi får vente å se :D

Kvalifiserer vel nesten for en re-unboxing dette;) Lykke til:)

Denne tråden har egentlig gått meg hus forbi, men dette virker jo helt absurd! Godt å høre an den er på vei hjem :)

Jeg synes det er så sykt arrogant av fabrikken å bruke så lang tid, jeg synes heller ikke det er bra at Bjerke har nesten brukt et halvt år på å finne ut at de må sende den ut av landet!

Hvis JLC fabrikken har så vannvittig mye å gjøre, burde de virkelig vurdere å ansette litt flere urmakere i service-avdelingen sin.

Jeg kan ikke komme på noen andre produkter som man kan forvente seg å vente på i 1,5 år fordi man sender det inn på en relativt stright-forward service. Det skremmer ihvertfall meg fra å kjøpe meg en JLC.

Min erfaring med JLC hos Bjerke samt fabrikken er meget kort ventetid.
3mnd totalt, klokken hadde en PR på 6-7timer å hadde en feil i selve urverket som Bjerke ikke kunne fikse..

Uret var ikke kjøpt hos Bjerke ennå fikk jeg strålende service som vanlig og alt gikk som smurt..

Min erfaring med JLC hos Bjerke samt fabrikken er meget kort ventetid.
3mnd totalt, klokken hadde en PR på 6-7timer å hadde en feil i selve urverket som Bjerke ikke kunne fikse..

Uret var ikke kjøpt hos Bjerke ennå fikk jeg strålende service som vanlig og alt gikk som smurt..

Godt å høre at det ikke nødvendigvis er sånn hver gang:)

Godt å høre at du endelig snart har den tilbake. Ventetiden har jo vært helt hinsides. Skulle tro de måtte grave frem metallene de trengte med hendene for så å bygge den opp igjen fra bunn av med verktøy fra 1800-tallet, hvor arbeidet kun ble utført på netter med fullmåne. :rolleyes:

Moro om du poster noen bilder når den kommer!

Godt å høre at du endelig snart har den tilbake. Ventetiden har jo vært helt hinsides. Skulle tro de måtte grave frem metallene de trengte med hendene for så å bygge den opp igjen fra bunn av med verktøy fra 1800-tallet, hvor arbeidet kun ble utført på netter med fullmåne. :rolleyes:

Moro om du poster noen bilder når den kommer!

+1

Dette bidrar definitivt ikke til min våte drøm om en jlc.

Syns du er i meget tålmodig, man bygger slott raskere enn dette..

Milde himmel..... :eek:

Man skjønner jo hvorfor en god del urmakere er veldig glad i ETA baserte klokker..... :rolleyes: