Generell snikksnakk

Han var i aller høyeste grad en raring ja. En skikkelig skoddelos.
Som for lengst utflyttet så tenker jeg det er essensielt at vi fortsatt har brukere som representerer området Hordvikliene/Storesåta/Grasdalen. Og skulle du allikevel stikke så hjelper det ikke å sitte å slette de 7000+ innleggene dine for da skal jeg faen med svare dem alle slik som jeg gjorde dette sånn at de blir stående til evig tid.
Ferdig snakka

Oops! .. og @Preacher er ? TS er ikke som det var nei, men det er helt greit, så brukes det ikke så mye tid her som tidligere.

Vel... Ting vil aldri bli som før... Da var vi de ferske som sugde kunnskap fra alle de andre "som kunne alt". Rart det ikke er slik lenger...

På den annen side så går alle 5-minutters-småprat til TS nå, i stedet for til min kollega i andre enden av rommet....
(Corona'n har ført til at jeg er glad for at det ikke er tids-kvote på tidssonen....)

8- )

• Liker
Reaksjoner: DJM
Noen kjent i Bærum..?
I mangel av et bedre sted å spørre, så jeg legger ut et "spesifikt" spørsmål :)
Vurderer å flytte ut av Oslo sentrum og vest-over. Noen som vet om terrasse-leiligheter med grei pendle muligheter til jobb i Forsknings parken ?! Ønsker å være nær "marka", er stort sett Fossum terasse, jeg finner på Finn. Hvis man ikke strekker det helt til Bærums Verk, som jeg tenker blir litt lag reisevei.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Vurderer å flytte ut av Oslo sentrum og vest-over. Noen som vet om terrasse-leiligheter med grei pendle muligheter til jobb i Forsknings parken ?! Ønsker å være nær "marka", er stort sett Fossum terasse, jeg finner på Finn. Hvis man ikke strekker det helt til Bærums Verk, som jeg tenker blir litt lag reisevei.
Hva med bydel Nordre Aker? Mulig det ikke er langt nok vest, men det er svært nær marka og fin sykkelavstand til Forskningsparken (eller ring3).
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=174939589

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=186509758

https://www.finn.no/realestate/newb...ype=4&location=1.20061.20529&location=0.20061

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Noen kjent i Bærum..?
Nå er jeg usikker på budsjett med hva med Torjusbakken og Sondrevegen på Montebello? Banen går vel rett ved og god utsikt.
De i første etasje har svømmebasseng også.

Ikke helt marka, men iallfall ovenfor e18

Noen kjent i Bærum..?

Jeg er født og oppvokst i Bærum, eller Høvik for å være helt korrekt.
Det er mange fine steder der. (I alle fall langt bedre enn oslo).

Opp over mot Bekkestua, Haslum og Jar vil du være nær skogen. Det er fin natur innover der. Høvik og Strand blir det sjøen som er nærmest. Kolsås er også flott. Rykkinn hadde et dårlig rykte, i min ungdomstid, men det skal ha kommet seg og det er mange fine steder der oppe. (Selv om jeg helt til et par år siden fikk flashback til ordtaket "De eneste som kommer fra Bærum kommer fra Rykkinn". Min datter fortalte om en venn fra Folkehøyskolen som kom fra Bærum. Jeg lurte på hvor, og det viste seg var, jo nettopp, Rykkinn. I Bærum kommer alle fra "stedet"; Kolsås, Sandvika, Billingstad Høvik, Solvik... Det er kun de som kommer fra Rykkinn som kommer fra Bærum! Årsak; Grunnet høy kriminallitet, ny-blokkbebyggelse, ungdomsproblemer, stoff etc på 70'tallet så var det ingen som ville identifisere seg med Rykkinn. Da ble det heller Bærum). Dette skal være borte nå. I alle fall så var det ingen av de jeg hadde kontakt med på slutten av 80-90-tallet som var plaget. De bodde dog i "villastrøket" på Rykkinn og trivdes godt.

Kommunikasjonen inn til osjhlo er helt grei og har alltid vært god. (Jeg lærte meg aldri når bussen gikk. "Den kom jo hele tiden").

8

Edit: Det er jo trikken du vil ta til Forskningsparken. Den er jo grei fra Kolsås/Bekkestua/Jar etc.

• Liker
Reaksjoner: daghoi
??? Hva skulle det ha vært?

Hvor skal vi starte?
Bo rett ved fjorden, Vansjø. Vansjøs fiskefauna er blant de mest artsrike i Norge. 18 arter er registrert, hvorav ni i karpefamilien. Jeløy med fantastisk natur, dyreliv og landskapsvernområde med uberørt natur. Alle galleriene spesielt galleri F15 på Alby med fokus på samtidskunst. Møllebyen og den helt nye bydelen Verket.
Er man glad i å spille Golf har vi kanskje Nordens flotteste golfbane på Evje Golfpark.
Er man heller typen som elsker å bade så kan vi by på hele 48 badestrender. Mulighetene skulle derfor være store for å finne en badeplass som passer for den enkelte, enten man foretrekker sjø eller vann, svaberg, sandstrand eller en strand med gressbakke. Den nærmeste er kun 750 meter fra Moss Stasjon som tar deg inn til Oslo S på under 45 minutter. Om par år så vil du bruke under 30 minutter fra Moss til Oslo.
Kan holde på i timevis med å fortelle hvorfor Moss er en flott by å bo og leve i.

Noen forslag fra meg.

Noen kjent i Bærum..?
Østerås?

• Liker
Reaksjoner: Grendel og daghoi
Takker for mange gode forslag, ser lokalpatriotismen kanskje påvirker noen forslag "litt" :)

Det var en grunn til at jeg var såpass spesifikk. Vi er vurdere å gå inn i et renoverings prosjekt et annet sted, men kona er litt lunken pga. reisevei. Så dette var et forsøk på å finne et siste alternativ å ta med til vurdering. Ønske er var noe med (stor) terrasse og med nærhet til marka i nevnte området. Kjenner til Fossum Havene og Fossum Terrasse, Basaltveien (?). En slik type leilighet vi kan vurdere, "bekymringen" der er nærheten til Løvenskjold banen & støy.

#I-Landsproblem

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Edzilla og Grendel
Takker for mange gode forslag, ser lokalpatriotismen kanskje påvirker noen forslag "litt" :)

Det var en grunn til at jeg var såpass spesifikk. Vi er vurdere å gå inn i et renoverings prosjekt et annet sted, men kona er litt lunken pga. reisevei. Så dette var et forsøk på å finne et siste alternativ å ta med til vurdering. Ønske er var noe med (stor) terrasse og med nærhet til marka i nevnte området. Kjenner til Fossum Havene og Fossum Terrasse, Basaltveien (?). En slik type leilighet vi kan vurdere, "bekymringen" der er nærheten til Løvenskjold banen & støy.

#I-Landsproblem
Det Er snakk om at den banen ikke skal holde åpen for alltid. 2028 har vært nevnt som siste reis.

ellers kan jeg anbefale å bruke denne banen, det er ganske gøy.

• Liker

#I-Landsproblem
Jobber du i Forskningsparken og vil bo marka-nært, så er det jo bare å følge med på hva som selges langs linje 1 mot Frognerseteren. Da slipper du bompenger om du bruker bil og kommer deg lett både «ut» og ned til byen. Jeg hadde styrt unna Fossum området, klønete trafikalt til Forskningsparken, langt til T-bane og med begrenset bussforbindelse. Imidlertid er støyen fra Løvenskiold banen kanskje det værste, de skyter der hver eneste dag - hele dagen.

• Liker
Reaksjoner: Smokeless og daghoi
Jobber du i Forskningsparken og vil bo marka-nært, så er det jo bare å følge med på hva som selges langs linje 1 mot Frognerseteren. Da slipper du bompenger om du bruker bil og kommer deg lett både «ut» og ned til byen. Jeg hadde styrt unna Fossum området, klønete trafikalt til Forskningsparken, langt til T-bane og med begrenset bussforbindelse. Imidlertid er støyen fra Løvenskiold banen kanskje det værste, de skyter der hver eneste dag - hele dagen.

Du beskriver det jeg trodde om Fossum.... Blir spennende å se hvor vi ender opp. Venter på priser på oppussing objektet , hvis det blir uhensiktsmessig dyrt. Må jeg kanskje revurdere ønske om å flytte ut av Oslo. Følge linje 1 kan jo være en strategi.

• Liker
Reaksjoner: Gin
Det er ikke åpent Søndager og mandager.

• Liker
Det er ikke åpent Søndager og mandager.

Men tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag hele året
bd8a35c4-bf09-4573-9c9d-46f292e992e3.gif