Generell snikksnakk

Men tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag hele året
bd8a35c4-bf09-4573-9c9d-46f292e992e3.gif
Bedre enn lyden av ferge si;)

• Haha
  • Wow
Reaksjoner: Genta og Edzilla
Bedre enn lyden av ferge si;)

Nuvel. Dagens ferjer er moderne og tilnærmet uten forstyrrende støy.
Snart er hele sambadnet helelektrisk.

"Nybygget Bastø Electric og ladeinfrastruktur i Horten vil være operative 30. april 2021. Ladeinfrastrukturen i Moss vil være ferdigstilt senest august samme år, mens fartøyene Bastø IV og Bastø VI vil være klare for helelektrisk drift senest henholdsvis 31. januar og 30. juni 2022."

• Liker
Reaksjoner: Entropy
Forskningsparken er nærmest i en bakevje spør du meg, og jeg jobbet der i mange år... Jeg vil si @Gin har det beste forslaget, linje 1 ned og rusle gjennom Sintef.

Ellers blir det tog og bane, evt bane og bane. Se etter færrest mulig bytter, husk at tog > bane > buss.

Trikk 17/19 tar vinter og votter og går til steder du ikke vil bo. ;)

• Liker
Reaksjoner: daghoi
Du beskriver det jeg trodde om Fossum.... Blir spennende å se hvor vi ender opp. Venter på priser på oppussing objektet , hvis det blir uhensiktsmessig dyrt. Må jeg kanskje revurdere ønske om å flytte ut av Oslo. Følge linje 1 kan jo være en strategi.
«Følg Linje 1» er en strategi vi selv har fulgt gjennom livsløpet - og som anbefales;)
I etableringsfasen med småbarn, da bodde vi i et rekkehus.​
I «godt etablert fasen» med ungdommer i huset, da bodde vi i en enebolig.​
I «barna har flyttet ut» fasen, hvor vi nå er, bor vi i en leilighet.​

...MEN aldri lengre enn 10 min til et stopp på Linje 1.

• Liker
Reaksjoner: daghoi og Consigliere
Jeg er godt kjent i områdene du vurderer @daghoi.
Jeg ville droppet blokkene på Fossum på grunn av støy og elendig kommunikasjon.
@Gin prater fornuft, men pass på at du ikke havner for langt opp på linje 1. Vi bodde noen år oppe ved Lysebu og da tar det for lang tid med linje 1.

• Liker
Reaksjoner: daghoi
Jeg er godt kjent i områdene du vurderer @daghoi.
Jeg ville droppet blokkene på Fossum på grunn av støy og elendig kommunikasjon.
@Gin prater fornuft, men pass på at du ikke havner for langt opp på linje 1. Vi bodde noen år oppe ved Lysebu og da tar det for lang tid med linje 1.
Enig, blir fort upraktisk ovenfor Voksenlia/Skogen.

Nei. Stengt fordi det ikke skal bråke der disse dagene.
Nei, det er ikke riktig. Banen er åpen alle hverdager frem til kl 21.00. Stengt på søndager, men er åpen for stevner også søndager. 50m banen er åpen for vanlig aktivitet - også på søndager. MAO. det smeller hver eneste dag, bortsett fra på nasjonale høytidsdager.

Ser på sidene til Løvenskjold banen at de tar `forbehold` om aktiviteter utenom stipulerte åpningstider. Purret på pris på renoverings prosjektet idag uten å få svar. Får kikke litt på området vi diskuterte her mens vi venter :)

Kjenner også at motivasjonen for å begynne på stort renoverings prosjekt variere fra dag til dag. Bor greit i leilighet idag, men ble fristet til å ta over barndoms hjemmet når det er tilgjengelig. Uansett ønsker meg nærmere marka.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Blir overveldet av å tenke på universet. Det var snakk om sorte hull på Nytt på Nytt idag, som har en avstand på 26 000 lysår fra oss. Det er i vår galakse. Nærmeste galakse er 2,5 millioner lysår unna. Det finnes milliarder av galakser. Galaksene som vi kan se men som er lengst unna er flere milliarder lysår unna. Lyset beveger seg i 300 000 km i sekundet og min usle lille hjerne kommer til å holde meg våken til langt på natt med å gruble på ting den ikke er i nærheten av å forstå. Lurer på hvor mange andre fjols i andre galakser som ligger og tenker på akkurat det samme. Hvis universet er uendelig betyr det at det er uendelig med andre fjols som tenker på akkurat det samme.

Blir overveldet av å tenke på universet. Det var snakk om sorte hull på Nytt på Nytt idag, som har en avstand på 26 000 lysår fra oss. Det er i vår galakse. Nærmeste galakse er 2,5 millioner lysår unna. Det finnes milliarder av galakser. Galaksene som vi kan se men som er lengst unna er flere milliarder lysår unna. Lyset beveger seg i 300 000 km i sekundet og min usle lille hjerne kommer til å holde meg våken til langt på natt med å gruble på ting den ikke er i nærheten av å forstå. Lurer på hvor mange andre fjols i andre galakser som ligger og tenker på akkurat det samme. Hvis universet er uendelig betyr det at det er uendelig med andre fjols som tenker på akkurat det samme.
Du er ikke den første.:)

Hvor skal vi starte?
Bo rett ved fjorden, Vansjø. Vansjøs fiskefauna er blant de mest artsrike i Norge. 18 arter er registrert, hvorav ni i karpefamilien. Jeløy med fantastisk natur, dyreliv og landskapsvernområde med uberørt natur. Alle galleriene spesielt galleri F15 på Alby med fokus på samtidskunst. Møllebyen og den helt nye bydelen Verket.
Er man glad i å spille Golf har vi kanskje Nordens flotteste golfbane på Evje Golfpark.
Er man heller typen som elsker å bade så kan vi by på hele 48 badestrender. Mulighetene skulle derfor være store for å finne en badeplass som passer for den enkelte, enten man foretrekker sjø eller vann, svaberg, sandstrand eller en strand med gressbakke. Den nærmeste er kun 750 meter fra Moss Stasjon som tar deg inn til Oslo S på under 45 minutter. Om par år så vil du bruke under 30 minutter fra Moss til Oslo.
Kan holde på i timevis med å fortelle hvorfor Moss er en flott by å bo og leve i.

Noen forslag fra meg.

Denne og fin da...

• Liker
Reaksjoner: gullet og Edzilla
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann

The milky way...

You are small. Absolutely nothing...

8

• Liker
Reaksjoner: Kenneth R