Høstdepresjon

Fikk så plutselig en innkommende telefon mens jeg var i den syvende klokke-himmel. Å neeei. Madamen ringer. Har helt glemt tiden jeg. Følte som jeg kun hadde vært borte i femten minutter. Men det var nærmere halvannen time...
Så da var det bare å takke pent for seg, klokken ble overlevert "VC-pikkoloen", å møte opp utenfor Hotel Scribe som ligger på andre siden av gaten. 10 meter....

1zg3u9s.png
 
Resten av dagen gikk til å vise litt ømhet. Så vi ruslet fra hotellet å madamen fikk tatt tur innom Chanel og Gucci, butikken i Rue Royale, før vi gikk videre så gjennom Av. des Champs-Élysées å fikk med oss Petit og Grand Palais.
Videre så opp shoppinghelvete innom et par butikker, blant annet Nike-Store for å kjøpe reisegave til barna. Hadde lovet de hver sin Paris Saint-Germain F.C drakt med navnet deres på. Hva gjør man ikke for barna sine...
30-45 minutter senere med to drakter i en bærepose tråkker vi videre oppover mot Place Charles de Gaulle. Kun for å ta et bilde som alle andre "dumme" turister. Eneste som sto i hodet mitt nå var å få satt meg ned å ta et glass rødvin. Eller kanskje en tørr Sancerre. For 35 grader og sol i Paris er et sant levende helvete. Aldri igjen!!

35bwefc.jpg
 
Redigert:
Paris er en flott by, og jeg kjenner minnene fra fruen og jeg giftet oss der for snart 5 år siden komme tilbake når jeg ser disse bildene :)

Den VCen var forøvrig noe av det flottere jeg har sett! Tør ikke tenke på hva slikt må koste..
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Tørst som jeg er fikk jeg lurt madamen ned sidegata for Champs-Élysées ned Av. du Friedland til en hyggelig restaurant/bar: Le Marie-Suzy
Å heldig som vi var kom vi rett til Happy-Hour :D
30k3oth.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
På vei ned til første etg. fikk jeg se at de hadde en egen Vacheron Constantin avdeling. Å de hadde så å si alle modellene i katalogen inne. Så nå kunne jeg endelig få prøvd Quai de L'Ile Day-Date and Power Reserve, Ref. 2475 SC/1.
2dbqzqe.jpg


1zer2o.jpg


Fikk skikkelig god følelse med denne på armen. Finishen på denne er Top Notch! Skiven, viserene, kassen, verket. Alt på denne er så og si 100% etter min smak. Utrolig at jeg ikke har kommet over denne modellen tidliger.
Skulle jeg ha satt fingerern på noe, må det være tykkelsen på kassen som er 13,02 mm. Å at kasseformen som i seg selv er meget sexy føles noe stor ut på armen (41x44mm). Men dette kunne jeg nok ha levd godt med o_O

Mein Gott for en skive!
giphy.gif


white-kid-dance-club.gif
 
Tilbake til Av. des Champs-Élysées fordi madamen skulle absolutt bare innom én butikk fikk jeg øye på denne. @Santos-Dumont
2s8s56w.jpg


Å i tillegg så var sola så høyt på himmelen at jeg fikk noen fine øyeblikk for meg selv med klokka.
2djyqew.jpg


wrl0th.jpg

Så de tre, fire butikkene hun absolutt måtte innom gikk fort siden jeg hadde et skilt å humre over. Å en klokke med verdens deiligste skive og visere...
 
Tilbake på hotellet for å skifte til aftenantrekk. Få på seg bukse, jakke og Tricker´s å ut på matjakt.
I kveld skulle vil tilbake til vårt nye matmekka. Klarte å sette oss på Metroen med rettning feil vei. Så da endte vi opp her:
152hjj7.jpg


Tilbake til start!
3444nyu.jpg

Legg merke til de trendy kjøkkenflisene. Endelig har også de dukket opp i Paris :D


Men etter å ha kommes oss på rett kjøl endte vi opp her: Ledru-Rollin.
21ca4ok.png

Innenfor den striplet sirkelen finnes det uttalige små caféer, barer, restauranter, å en mathall/matmarked: Aligre Market
Vi hadde planer om å spise på et bestemt sted. Men de holdt vist stengt denne dagen, som mange andre steder i Paris på søndager og mandager??
Så vi endte opp på Kfé d'aujourd'hui som viste seg å være helt innafor. De serverte både god vin fra Côtes du Rhône , å ost hadde de også :)
2jcboec.jpg


Senere på kvelden når flaske nummer to nærmet seg tom fikk jeg en snap av min nye venn Shawn Mehta.
2h2ob2w.jpg

F.P Journe Tourbillon Souverain à remontoir d’égalité i platina på platina lenke. Hubba hubba hubba...
Tror jeg skal jobbe å få til en tur med madamen til Antwerpen. For Gino har de mest utrolige klokkene på lager.
Bare ta en titt på hans instagramkonto

En annen ting som er fantastisk med Paris er at de ikke har noen sjenke, eller serveringsstopp. Så vi fikk lov til å sitte på restauranten så lenge vi drakk, eller spiste. Ble en sen kveld....
 
Redigert:
Siste dagen i Paris gikk til å spotte klokker, vesker, klær og spise mat på Galeries Lafayette.
Så vi tråkket de 290 meterene fra hotellet opp til nok en turistfelle. Men her var det nesten bare sykt bemidlede folk fra Asia. Å det i treningsklær fra diverse lag i NBA, NFL og MLB. Å deres barn løper fritt på sukkerkick ute av en annen verden. Så vi droppet denne avdelingen temmelig fort. For hvem orker vel å stå i 20 min kø for å se på en veske hos Gucci, eller LV, når de forann deg i køen kjøper alt de kommer over uten å blunke.Heldighvis har Galeries Lafayette en egen avdeling. Eller rettere sagt et eget bygg med fokus på bare mat og drikke. Hos Lafayette Gourmet fant vi oss fort til rette på Restaurant Côté Sushi. Fikk så servert noen lekre biter sashimi, tempura og den obligatoriske Super "Dry" Asahi! PÅ den andre siden for restaurant Côté Sushi var en spansk restaurant som spesialiserte seg på Pata Negra skinke. Så vi kunne ikke forlate Galeries Lafayette uten å spist litt skinke. 5 Jotas som restauranten here hadde mye godt å by på. Så vi bestilte en "vulkan" av Bellota skinke, 12 mnd.er lagret manchego ost, en pansk variant av potetmos og smeltet gjeitost. Siden vi var så godt i gang varmet vi opp med hver vår San Miguel, å gikk raskt over til en fylig og eikelagret Rioja-vin.
5-jotas.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen og sjuli_123
Paris er en flott by, og jeg kjenner minnene fra fruen og jeg giftet oss der for snart 5 år siden komme tilbake når jeg ser disse bildene :)

Den VCen var forøvrig noe av det flottere jeg har sett! Tør ikke tenke på hva slikt må koste..

Paris er en nydleig by. Å for de som ikke har vært i Paris før er det fort gjort å ende opp i disse forferdelige turistfellene av noen høl. Men ved brukt av eks. tripadvisor og diversen andre kilder kan man ungp de værste restaurantene, caféem og stedene der turistene står i kø for å kaste bort pengene sine.
Men igjen så er Paris kanskje det mest romantiske, å vakre når man ser det fra rett vinkel ;)

Husker jeg rett @Skovdahl kostet den VC med Day-Date og PR 55.000 euro.
 
Jeg er veldig godt kjent i London @Edzilla og har vært bare 4-5 ganger i Paris. Hva er ditt syn på London vs Paris ?
 
Jeg er veldig godt kjent i London @Edzilla og har vært bare 4-5 ganger i Paris. Hva er ditt syn på London vs Paris ?

Tja @Havvo. Elsker London over alt. Å kommer nok til å fortsette å dra til byen 3-4 ganger i året fremover. Men Paris er noe helt annet. Det som er utfordrende med Paris synes jeg er språket. Så man kommer ikke så tett innpå de som i London. I London får jeg nytt bekjentskap for hver tur. Om det er på Pub´en, matmarked eller bare slår av en prat med de som jobber i butikken eller på restauranten.
Det skal sies at det er forskjell på franskmenn óg. Å slik som de som jobber på Hotel Bristol, Epicure eller Scribe er så sosiale å hyggelige som det går ann å få blitt. Men andre steder kan de virke noe kalde, å ønsker helst ikke å snakke med deg i det hele tatt.
Når det gjelder utvalg av klokker, klær og generell shopping synes jeg London er bedre. For her har man samlet eks. sko og skjorter i en gate: Jermyn Street, Klokker finner man i Burlington Arcade, New Bond str, Oxford Street og Regent street. Matmarked har de to, tre store av som Borough Market og Spitalfields
Men Paris er kjærlighetens hovedstad. Å man finner de små å hyggelig Caféen, bakeriene og konditoriene på nesten hvert gatehjørnet (så lenge man holder seg unna turistgatene). Å dette er noe London ikke har. London har mye, men det er ingen romantisk å pen by som Paris. Selv om man kan ta med seg en kurv med vin, ost, skinke, baguette å nyte dette i Hyde Park under et tre. Men for all del. Vi skal tilbake til Paris, å London skal vi nå til høsten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Havvo
Mette og stadig blidere forlat vi tapasbaren å forlot Galeries Lafayette for denne gangen.
På vei tilbake til Hotellet måtte selvfølgelig madamen innom et par butikker ved Operaen. Så mens hun bruker penger på Celio så tok jeg bilder av Operaen som alle de andre turistene.
52ykuw.jpg

#50shadesofjourne :D

Resten av dagen gikk til å sjekke ut menyen hos InterContinental Paris Le Grand Hotel.
bare så dere er advart. Her koster én liten Heineken @ 33 cl, 120 kroner. Å en kopp filterkaffe (smakte i alle fall slik) koster nesten det samme. Helt tragisk...

Stygge tepper hadde de æv
wlpqag.jpg


Tilbake på Hotel Scribe. Pakke ned, sjekke rommet, bestille taxi, å tilbake til Flybussen ved Neuilly-Porte Maillot
Mens vi sitter i taxien leser jeg litt fra den lekre katalogen jeg fikk hos F.P. Journe Boutiqen i Paris.

Min far sa til meg engang at meningen med livet er å samle på opplevelser. Å dele disse eventyrene med de som er deg nærmest.
Å det kan jeg si deg; At denne turen som flere andre med madamen har vært et eventyr. Neste er kanskje i Genève. Da med omvisning på F.P. Journe fabrikken.

ruqzxf.jpg
 
Dette er en fantastisk tråd. Må bare takke og bukke for opplevelsen. Å lese denne tråden kan imidlertid vise seg å bli en dyr opplevelse. Jeg har bare fått så lyst på en CB. Det som redder meg er kanskje at de nærmest er umulige å få tak i. Igjen TAKK !
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Skriver under på @Celters innlegg. Veldig veldig bra tråd som har utviklet seg til å bli en rekke med inspirerende reisebrev.

Som småbarnsfar behøver jeg åpenbart å lære meg noen teknikker for å oppnå et antall barnefrie parhelger i året ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher