Høstdepresjon

Dagens update fra SIHH 2016

Screen Shot 2016-01-21 at 09.08.23.png

thejourneguy Today I expanded my list of top 5 watchmakers to top 6. I had the pleasure of meeting Mr. Michel Boulanger, the master watchmaker turned student of Philippe Dufour. Mr. Boulanger was a key component in the collaboration project between Philippe Dufour and Greubel Forsey, having been the selected "student" of the project.

I spent quite some time with him and well, it was beyond enjoyable. Michel is an incredible watchmaker and an even greater person to speak to; funny, knowledgeable, honest, and very humble. In fact, so humble I nearly felt like crying.

I mentioned my respect towards him and told him I would purchase one of his own personal timepieces if he makes them. He quickly responded in saying that he does not want to make and sell watches. He wants to teach and relay his skills to students instead. All he wants to do is just that, passion! I respect him so much and he is my top 6!

Btw, he was astonished by my Centigraphe and kept playing with it too, calling to Dufour to check it out!


Screen Shot 2016-01-21 at 09.06.36.png

thejourneguy Today I met Mr. Dufour and today he examined my Centigraphe and played with it! He was quite impressed and we definitely agreed in saying that to each watchmaker, their own set of goals. Dufour is focused on finishing while François-Paul focuses on mechanical innovations, yet both are kings within their own field
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Vegard
22-24 februar. Er en mandag-onsdag. Møtet er i Oxford og jeg ser det går tog fra Paddington (en times tid). Så må finne meg et hotell på tube traseen med lett ankomst mot Paddington...

Da blir det nok vanskelig med middag på The Palomar @Havvo Vi reiser torsdag neste uke.
Toget (Great Western Railway) til Oxford går hver 30 min fra Paddington Station. Så kanskje løsningen vil være å bo ved Paddington Station. I så fall kan jeg anbefale Hotel Novotel London Paddington. Hilton London Paddington Hotel skal også være bra etter at de fikk pusset opp i fjor.
Screen Shot 2016-01-21 at 10.18.43.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Havvo
89d87170-1bb3-47ef-ac07-e24f4bcb5355.png

OCTA DIVINE
NEW INTERPRETATION OF THE EMBLEMATIC OCTA COLLECTION

After the Chronomètre Optimum, the Quantième Perpétuel and the Octa Lune, it is the turn of the Octa Divine to move onto size 42 mm. Completely redesigned in 42mm, F.P.Journe’s Octa Divine model now features a new look: elegant, uncluttered, and perfectly legible.

deb915bd-f07b-49d9-a71f-a5a61e0df803.jpg

The instantaneous date is displayed in enlarged windows that stand out against the Gold dial where the seconds disk display and the power reserve indicator are subtly delineated. The elegant sapphire moon phase disk, the delicate blued steel hands, and the streamlined polished steel circle screwed to the dial are all exclusive characteristics of F.P.Journe. A spark of whimsy is added by the different sized numerals of the hours ring, while red dots enliven the resolutely contemporary aesthetics of the dial.
900184be-ee6b-4190-9bff-705c381fc328.jpg

73437b7a-defc-43aa-9c8f-d96aea1063d0.jpg

The automatic movement manufactured in 18K rose Gold has a power reserve of over 5 days. The Octa Divine, available in the F.P. Journe Boutiques, also exists with a 40 mm case, in Platinum or in 18K red Gold.
BOUTIQUES F.P. JOURNE
GENEVA - PARIS - NEW YORK - MIAMI - LOS ANGELES - TOKYO - HONG KONG - BEIJING
F.P.Journe - Invenit et Fecit
17 rue de l’Arquebuse
1204 Genève - Suisse
Tél: + 41-22 322 09 09
Press:
bmakhzani@fpjourne.com
Tel: + 41 22 322 09 02
WWW.FPJOURNE.COM






This email was sent to xxx@xxxx
why did I get this? unsubscribe from this list update subscription preferences
Montres Journe SA · Rue de l'Arquebuse 17 · Genève 1204 · Switzerland

open.php

Denne ble vel litt rotete og uharmonisk.
 
89d87170-1bb3-47ef-ac07-e24f4bcb5355.png

É L É G A N T E
4 8 mm
The revolutionary electro-mechanical movement of the élégante, its very long autonomy and its exceptional comfort of use is now available in 48mm.

The pure aesthetics of the flat Tortue case, whose design is trademarked ®, doesn’t lose any of its elegance and establishes a contemporary urban style. It is enlarged for the pleasure of larger wrists or for those who like to wear oversized watches.

b22ae078-388a-486b-8e2f-2f621c0badb1.jpg

The calibre 1210 provides a great comfort of use and the performances of an electro-mechanical watch combining reliability and precision. Adapted to modern life rhythm, the élégante F.P.Journe goes in stand-by mode after 30 minutes motionless.Thus the energy saved provides a very long autonomy from 8 to 10 years in daily use, while up to 18 years in standby mode.

The élégante will be available in the 10 F.P.Journe Boutiques, the 9 Espaces as well as from selected official F.P.Journe retailers.

BOUTIQUES F.P. JOURNE
GENEVA - PARIS - NEW YORK - MIAMI - LOS ANGELES - TOKYO - HONG KONG - BEIJING
F.P.Journe - Invenit et Fecit
Rue de l'Arquebuse 17
1204 Geneva - Switzerland
Te. : + 41 22 322 09 09
email : myfpjourne@fpjourne.com






This email was sent to xx@x
why did I get this? unsubscribe from this list update subscription preferences
Montres Journe SA · Rue de l'Arquebuse 17 · Genève 1204 · Switzerland

open.php

Denne så kul ut for usofistikerte folk (som meg) som liker store klokker. Men 4-tallet burde han ha droppet; ser for dumt ut. Mer interessant: hva er dette "electro-mechanical"? Kan du forklare det for normale dødelige?
 
Denne så kul ut for usofistikerte folk (som meg) som liker store klokker. Men 4-tallet burde han ha droppet; ser for dumt ut. Mer interessant: hva er dette "electro-mechanical"? Kan du forklare det for normale dødelige?

Er uenig at de burde droppet 4 tallet. Litt av FPJ dna´et er jo disse tallene som blir kuttet. Eks. på Bleu så er 7 tallet kuttet i bunn. Men ikke så heftig som på Élégante.

electro-mechanical er vel en omskriving av "quartz" ;) Men i motsetning til vanlige quartzverk så er denne smart.
Den har en mekanisk bevegelsesensor som er synlig på urskiven (klokken fem). Hvis klokken ligger i ro i ca. 30 minutter så går den i standby-modus. Mikroprosessoren holder fortsatt tiden, mens de mekaniske delene som tannhjul, rotor og visere står stille for å spare energi. Når klokken blir satt i bevegelse så stilles tiden igjen (tar den korteste veiern, enten med eller mot klokken), å viser rett tid igjen.
Screen Shot 2016-01-21 at 13.59.06.png
Screen Shot 2016-01-21 at 13.59.21.png
Screen Shot 2016-01-21 at 13.59.44.png
 
Takk for svar @Edzilla. Så quartz-klokke med power-save mode :) Angående 4-eren: er det ikke slik at 7-eren på Blue
er skalert ned i stedet for kuttet? Det har jeg trodd til nå, og synes det er en kul feature. Både 8-eren og 7-eren er skalert ned. Beinkult. (Synes enda bedre på F.P.Journe Quantième Perpétuel du viser ovenfor)
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Takk for svar @Edzilla. Så quartz-klokke med power-save mode :) Angående 4-eren: er det ikke slik at 7-eren på Blue
er skalert ned i stedet for kuttet? Det har jeg trodd til nå, og synes det er en kul feature. Både 8-eren og 7-eren er skalert ned. Beinkult. (Synes enda bedre på F.P.Journe Quantième Perpétuel du viser ovenfor)

Vanskelig å si. Den er skalert det er 8 og 7 tallet. Men ser ut som stolpen er noe kuttet. Eller??
Screen Shot 2016-01-21 at 14.47.19.png
 
Da blir det nok vanskelig med middag på The Palomar @Havvo Vi reiser torsdag neste uke.
Toget (Great Western Railway) til Oxford går hver 30 min fra Paddington Station. Så kanskje løsningen vil være å bo ved Paddington Station. I så fall kan jeg anbefale Hotel Novotel London Paddington. Hilton London Paddington Hotel skal også være bra etter at de fikk pusset opp i fjor.
Vis vedlegg 810

Hilton Paddington er greit det. Det er litt dyrt. Og det hjelper ikke at de krever blodpris for å få brukbar wifi i 24 timer. Sånt skal være gratis i disse dager. Jeg likte veldig godt The Nadler Soho når jeg var der, men det er ikke akkurat rett ved siden av Paddington, selv om det ikke er langt å gå derfra fra Piccadilly Circus som ligger på bakerloo line.
 
Hilton Paddington er greit det. Det er litt dyrt. Og det hjelper ikke at de krever blodpris for å få brukbar wifi i 24 timer. Sånt skal være gratis i disse dager. Jeg likte veldig godt The Nadler Soho når jeg var der, men det er ikke akkurat rett ved siden av Paddington, selv om det ikke er langt å gå derfra fra Piccadilly Circus som ligger på bakerloo line.

Skal man bo i Mayfair eller i SoHo har jeg mange tips å komme med.
Å siden vi er menn med interesse for horologi så finnes det vel knapt noe bedre hotell enn: The Westbury Hotel
@Havvo som er blitt en liten gastronaut vil også sette pris på hotellets utmerket restaurant Alyn Williams at The Westbury som har én stjerne i Michelinguiden, samt en "excellent standard". I tillegg har de en super sushi restaurant ved navnet: Tsukiji Sushi Restaurant. Ryktene skal ha det til at de også venter en liten stjerne fra Michelin. Som bonus har hotellet en av Londons beste cocktails og Champagne bar: Polo Bar

Jeg har booket rom fra torsdag til sondag i neste uke :cool: