Høstdepresjon

Første stopp er Moss Lufthavn Rygge. Norges beste flyplass uten tvil. Taxi fra vår hus til flyplassen er snaue 10 min. Aldri noe spesielt med kø i sikkerhetskontrollen. Å strake veien til gaten. Nå er det bare å ta en kopp kaffe mens man venter på at Ryan Air åpner for ombordstigning.
image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansaeng og sunshine
Sniker meg bort for å komme med en liten update. Kona er på shopping-Bonanza i Carnaby Street. Jeg er alene på stampub'en Shakespears Head for et par kalde Ale.
Før lunsj i dag fikk jeg hilst på Paul Westwater hos Williams & Son. Butikken er som kjent plassert korte 100 meter fra Westbury Hotel.
Blir vennlig mottatt når jeg entréer butikken. Paul ønsker meg velkommen tilbake. Å spørr om jeg har tid til å se på litt klokker. Sier at jeg denne gangen er på tur med madamen. Å har vel snaue 60 minutter før jeg blir etterlyst.
Som jeg tidliger har skrevet er jeg nysgjerrig på De Buthune og Ludovic Balluard. Skal skrive mer om dette merke når jeg har kommet hjem. For dette er bespoke hotologi på et nivå selv Roger Smith hadde fått ståpels av.
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    122 KB · Visninger: 84
Baksiden er til å få våte drømmer av. Selv mine hårete gorillaarmer slet med å holde seg rolig. Snakk om ståpelsmateriale.
Siste sladder er at Ludovic måtte si opp seks ansatte etter skandaleepisoden med HW. Rettsak kommer for dørene. Å vi kan jo bare tippe hvem som vinner denne på K.O.
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    133,4 KB · Visninger: 80
Neste merke som jeg fikk sett å klådd på er De Buthune. Modellen er to versjoner av 25.
Den lille 25 satt helt perfekt på armen. Kanskje hakke mer behagelig en lille Bleu. Kassedesignet har flere likhetstrekk med tanke på tredelt design. Bezel, kasse og baklokk som smelter sammen. Lugsa er et kunstverk i seg selv. nam nam.
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    105,8 KB · Visninger: 87
  • image.jpeg
    image.jpeg
    143,5 KB · Visninger: 85
  • image.jpeg
    image.jpeg
    128,5 KB · Visninger: 82
  • image.jpeg
    image.jpeg
    105,9 KB · Visninger: 84
Etter ca. 65 minutter ringer det i lomma. Paul smiler lurt å spør om det er sjefen som ringer. Ja ler jeg. Må dessverre gå nå. Han spørr om jeg ønsker å få med meg noen kataloger på veien ut. Å det sier jeg selvfølgelig ikke nei til. Mens hans finner frem katalogene så hjelper hans kollega meg med å vise frem noen nyheter fra F.P. Journe. Paul komme med katalogene på De Buthune samt en gammel katalog som visstnok er trykket opp i mindre antall en det årlige produksjonstallet til brandet.
Paul tar så frem en lekker Élégante. Å sier at denne må være perfekt gave til Madamens 40-årsdag. Pris fra 9.000 britiske pund. Det hadde passet til din madame óg @MrMstone